Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Kan inte någon/några berätta historier om era upplevelser i detta fantastiska spel? :)

Skulle vara kul att höra vad som har hänt er

SPOILER KANSKE! UMBERTO SNÄLLA LÄS INTE!!!!

Skulle hjälpa Jeremane(eller nåt sånt) bröderna och få tillbaka sin barndomsgård söder om Chorrol. Jag gav mig av på eftermiddagen och efter en stunds ridande tror jag mig se en gård eller nåt...men det visar sig vara en liten by. Den verkar helt övergiven men ja går inte på tavernan och där står en läskig gubbe. Jag pratar med honom och han vill helst att ja drar men tillslut får jag ett rum. Ja vaknar mitt i natten av att nått as står och bankar på mig med en spikklubba. Jag slår ihjäl honom och springer ut på torget där två likadana psykos kommer...några slag senare ligger dem också. Sen rensar jag hela stan från norr till söder. Som en liten revansch. :shifty: Det var en riktigt skön känsla när ja kom dit i skymningen och kände på mig att detta luktar illa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SPOILER KANSKE! UMBERTO SNÄLLA LÄS INTE!!!!

Skulle hjälpa Jeremane(eller nåt sånt) bröderna och få tillbaka sin barndomsgård söder om Chorrol. Jag gav mig av på eftermiddagen och efter en stunds ridande tror jag mig se en gård eller nåt...men det visar sig vara en liten by. Den verkar helt övergiven men ja går inte på tavernan och där står en läskig gubbe. Jag pratar med honom och han vill helst att ja drar men tillslut får jag ett rum. Ja vaknar mitt i natten av att nått as står och bankar på mig med en spikklubba. Jag slår ihjäl honom och springer ut på torget där två likadana psykos kommer...några slag senare ligger dem också. Sen rensar jag hela stan från norr till söder. Som en liten revansch. ^_^ Det var en riktigt skön känsla när ja kom dit i skymningen och kände på mig att detta luktar illa.

Tror jag vet vad du menar för ställe. Var där i början, mysko ställe, vad äre för nått? :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle hjälpa Jeremane(eller nåt sånt) bröderna och få tillbaka sin barndomsgård söder om Chorrol. Jag gav mig av på eftermiddagen och efter en stunds ridande tror jag mig se en gård eller nåt...men det visar sig vara en liten by. Den verkar helt övergiven men ja går inte på tavernan och där står en läskig gubbe. Jag pratar med honom och han vill helst att ja drar men tillslut får jag ett rum. Ja vaknar mitt i natten av att nått as står och bankar på mig med en spikklubba. Jag slår ihjäl honom och springer ut på torget där två likadana psykos kommer...några slag senare ligger dem också. Sen rensar jag hela stan från norr till söder. Som en liten revansch. :teehee: Det var en riktigt skön känsla när ja kom dit i skymningen och kände på mig att detta luktar illa.

Skulle du kunna markera var det är på kartan? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funkar det om man råkar få ner det i datorn efter ett besök på Piratebay? Eller måste man besöka en spelaffär? Och till sist: Är det bra, kul, ballt, skoj, prisvärt, häftigt, bögigt, dåligt, asfett, trist, onödigt, svårt, listigt, originellt osv...

Ja det funkar om man har råkat besökt piratebay :P

Men om du har ett annat busk oblivion som är crackat så måsste du kanske ersätta den med orginal exe.

Annars kanske det inte funkar.

Men sen efter instalationen så kan du cracka det igen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket är erat favoritvapen? Själv tycker jag om Glass Longsword(vet dock inte om det är från originalspelet eller bara i OOO modden) och den rödglänsande daggern man får i DB uppdragen. Den är het.

Glass Longsword är bra, ja. Men Daedric-vapen är bättre. Mitt favoritvapen fick jag i Shivering Isles och passar min karaktär perfekt. Den tar mycket, samt ger "Weakness to magica". Så först slår jag dom, och sen kastar jag en eldboll som tar extra mycket skada.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glass Longsword är bra, ja. Men Daedric-vapen är bättre. Mitt favoritvapen fick jag i Shivering Isles och passar min karaktär perfekt. Den tar mycket, samt ger "Weakness to magica". Så först slår jag dom, och sen kastar jag en eldboll som tar extra mycket skada.

Jo jag har kommit över ett daedric-vapen med nåt skumt namn i stil med "Prince Xlyl's Warhammer". Det är en gigantisk warhammer som köttar alla på 3 slag typ :teehee:. Passar dock inte min karaktär särskilt bra eftersom han för närvarande är mästertjuv och går runt i svarta mantlar och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag fyra vapen på mig jämt :blink:

Inget passar,men om jag ska döda någon bara för roligt så tar jag daggern från db,kötta monster i grottorna så använder jag magi+stav som gör 53% weakness till fire(och min fire attack som kostade drygt 39K att göra :mellow:),vid arena kör jag med ett silver longsword och en grymt enchantat sköld,eventuellt en daedric hammare..

Btw,min char är precis allt,har nästan allt fullt i egenskaper också (bara armorer och nåt till kvar)

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är riktigt roligt, men jag varvade det på några dagar och tröttnade sen. Och eftersom det är roligare än Oblivion så tröttnade jag på det med.

eehhm... hur ska man säga... "läggs" inte shivering isles in i "riktiga" spelet, eller kommer det sepparat (stavning?) på t.ex menyn? dålig förklaring men ja, om du förstår...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

eehhm... hur ska man säga... "läggs" inte shivering isles in i "riktiga" spelet, eller kommer det sepparat (stavning?) på t.ex menyn? dålig förklaring men ja, om du förstår...

det är en liten ö, så finns det en port som man går in i frivilligt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ok ;) såååå tycker ni att jag ska lägga, ändå 300 spänn typ, på shivering isles?

Jag tycker inte det, men det är bara för att jag inte skulle gjort det. Shivering Isles föll inte mig i smaken iallafall. Kändes tomt och ödsligt och nej usch, tyckte faktiskt illa om det.

Att jag avskyr det så mycket kan iofs ha att göra med att jag hade 100 i alla Major skills och klarat nästan alla quests när jag gick in i den där portalen. Var redan lite trött på spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor