Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Nja, sikta på huvudet ger ingen extra skada. :P Men jag sikar också på huvudet för känslans skulle. Jag använder pilbåge väldigt mycket. Ett väldigt effektivt distansvapen. Jag är en Stelth krigare som använder pilbåge på långt håll och sedan drar fram svärdet när de kommer nära. Samt använder Magi i vissa fall.

Men visst är det en härlig känsla när de faller efter en pil. :teehee:

Jag skulle kalla dig världens största jubelidiot om du gjorde tvärtom... bara så du vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då har jag 360 och Oblivon. Det är jävligt bra hittills, tom bättre än Morrowind.

Killen i affären sa att efter jag levlat upp lite skulle jag gå till en stad, som jag naturligtvis glömt namnet på, man kan köpa hus där sa han. Anyways, nära den staden skulle det finans en grotta med det bästa svärdet i spelet. Jag är inte 100, men jag tror han sa att det hette "Umbra" eller något liknande, något osäker.

Någon som vet mer om det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Umbra", som även fanns med i Morrowind, är ett svärd jag nog rekomenderar att man väntar med innan man skaffar. Och att levla upp är som sagt anorlunda än i Morrowind. Det är inte bara att gå upp i level för alla fiender blir svårare för varje level man går upp.

Sedan minns jag inte om "Umbra" är levlad eller inte. Vissa vapen går upp i level samtidigt som du gör men vissa specialvapen har en fast level vilket betyder att det är jättebra när man får det men blir sedan värdelöst när man har gått upp några levlar.

Iallafall, jag rekomenderar att vänta med det där svärdet tills din karaktär är full-levlad när det gäller skills och om svärdet är levlat så rekomenderasr jag att du har en hög level också när du tar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Ja, mycket på kartan. Därför skrev jag "Varning för spoilers"

2. Umbra har högst attackpower och har soultrap vilket gör den bra för att "harvesta", men personligen tycker jag nog att Goldbran är bättre. Den har inte mycket mindre attackpower och den ger firedamage. Men det är ju upp till var och en.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skapade min första karaktär i avsikt att göra honom till en nobel riddare... Slutade med att han blev en stealthande, stjälande mördande medlem i Dark Brotherhood. Det blir aldrig som man tänkt sig.

Verkar vara något fel med min skiva, hela området vid Kvatch (tror att det stavas så) är heeeelt fucked up! Ibland när man kommer i närheten så fryser spelet, och om man lyckas ta sig förbi det, så finns inte Kvatch där! Hela den delen av kartan är försvunnen. Man kommer gående på vägen, så är det en avgrund, och man kan se marken under marken, eller vad man säger. Det är som hela kartzonen deletats! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skapade min första karaktär i avsikt att göra honom till en nobel riddare... Slutade med att han blev en stealthande, stjälande mördande medlem i Dark Brotherhood. Det blir aldrig som man tänkt sig.

Verkar vara något fel med min skiva, hela området vid Kvatch (tror att det stavas så) är heeeelt fucked up! Ibland när man kommer i närheten så fryser spelet, och om man lyckas ta sig förbi det, så finns inte Kvatch där! Hela den delen av kartan är försvunnen. Man kommer gående på vägen, så är det en avgrund, och man kan se marken under marken, eller vad man säger. Det är som hela kartzonen deletats! :o

Nemen!!! Jag hade ett liknande problem en gång,då jag .. spelet.. sen så fixade jag det lagligt o då funkade (antagligen fel på någon mapp eller nåt sånt,det är dit jag vill komma)

:rolleyes:

-

"Umbra", som även fanns med i Morrowind, är ett svärd jag nog rekomenderar att man väntar med innan man skaffar. Och att levla upp är som sagt anorlunda än i Morrowind. Det är inte bara att gå upp i level för alla fiender blir svårare för varje level man går upp.

Sedan minns jag inte om "Umbra" är levlad eller inte. Vissa vapen går upp i level samtidigt som du gör men vissa specialvapen har en fast level vilket betyder att det är jättebra när man får det men blir sedan värdelöst när man har gått upp några levlar.

Iallafall, jag rekomenderar att vänta med det där svärdet tills din karaktär är full-levlad när det gäller skills och om svärdet är levlat så rekomenderasr jag att du har en hög level också när du tar det.

Själv tycker jag mina extremt kostsamma enchantade svärd/dylikt är jävligt bra! Visserligen får jag kanske raida grottor i en timme för att få ihop till pengarna men när man väl fixat en enchantad armor o vapen så är det ganska lätt också :) (plus att jag har en mod som ger mig en ring som ger typ 10x extra "bärstyrka"(som gör att jag i princip kan ta allt ifrån grottor))

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har ni för mods installerade? Några intressanta?

Har själv:

More Merchant Money - Gör så att försäljarna har mer pengar så du kan få fullpris för dina dyra grejer.

Crowded Cities - Så att det går runt massa folk i städerna dock lagar det röv så ja har inte den längre :D

ahh detta blev bara en mod för ja har inte installerat alla moddar kom ja på (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör med Oscuru's Oblivion Overhaul mod. Största Oblivion- modden som ändrar flera saker i gameplayet. BTmod som ger bättre menyer. Och sen en mod som gör att man får ökad syn under vattnet.

Installerade OOO modden idag efter att du skrivit om den och ja måste bara tacka dig. :ph34r: Har spelat lite och modden verkar sjukt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor