Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Okej men jag är på main questen där man ska rekrytera soldater till Burma. Jag hade gjort på alla städer utom en, Cheydinhal. Där gick in i obliviongaten etc. Innuti oblivion gaten fanns det två personer som följde efter en och hjälpte till. Men idioterna är helt CP-skadade när jag går fram och hugger på fienden så går dom också fram så jag träffar dom. Detta resulterade till att dom attackerade mig, det gick inte stoppa det eller något så jag högg ner båda två och stängde oblivion gaten.

När jag har stängt gaten så ska jag rapportera det till "kungen" av Cheydinhal, men när jag ska prata med honom säger han bara typ: "Du dödade min son, du ska vara glad att jag inte avrättade dig! Ge dig nu iväg!!" Sen går det inte att säga mer till honom. VAD FAN SKA JAG GÖRA!?!

Är det de sista main uppdraget? :mellow:

Då ska du: Ladda om till när Jauffre ber dig samla soldater, skita i det och göra som martin ber dig göra direkt, då kmr Brumas millis att slåss och dom slåss ungefär lika bra som alla städers soldater :lol:

Jag har själv inte spelat det här, har bara läst hur man skulle göra i Pc gamer (om det är rätt uppdrag) :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som känner till nån mod som... Vad ska man säga, höjer "svårighetsgraden"? D.v.s. gör så att alla fiender man stöter på och all utrustning man hittar inte är nedgraderad till sin egen level. T.ex: Vissa grottor blir low-levels grottor och andra blir high-level. Ni förstår nog vad jag menar...

Kommer nog börja spela igen, skaffade Knights of the Nine- expansionen och vill återuppliva spelet lite. Gosh, finns så mycket jag inte gjort i spelet... Den enda guilden jag spelat igenom är Dark Brotherhood. Thives och Fighters Guild har jag bara börjat på, och Mages har jag aldrig ens gått med i. Har inte hållit på med magi eller allkemi överhuvudtaget. Ändå har man "tröttnat" på spelet. Man får liksom värsta skuldkänslorna... Fyfan vad underbart spelet var som nytt; kom ur kloakerna ibörjan och möttes av bland det vackraste jag sett i spelväg. :rolleyes: Kommer ihåg hur jag sprang uppför bergen, alldeles stum över den tilltalande naturen... Plötsligt byts den ljuvliga musiken ut mot en lite mer dramatisk slinga, och jag fattar att nåt är på gång. Vänder mig om och ser hur en varg kommer emot mig. Jag höjer nävarna och efter en blodig kamp ligger vargen livlös där på backen. Jag fortsätter min färd i skogen, det blir mörkt och börjar regna och jag kommer på att jag är vilse. Det känns verkligen som jag vandrat runt i timmar, fast det i verkligheten bara är några minuter. Jag börjar söka mig ditåt jag kom ifrån, och efter yttligare lite promenad skymtar jag en byggnad genom ovädret. Glad som jag blir rusar jag mot den, och ser att det är en taverna. Lyktor som svajar i ovädret hänger utanför huset för visa ingången. Jag träder in i stugan - en knastrande brasa brinner i eldstaden, och den oranga färgen lyser upp gästerna som utbyter det senaste skvallret tillsammans med en bit mat. Tavernans ägare står och ler mot mig bakom sin bänk, och utanför hör man hur stormen ylar. Hemmakänslan och mysighetskänslan kunde inte bli högre... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som känner till nån mod som... Vad ska man säga, höjer "svårighetsgraden"? D.v.s. gör så att alla fiender man stöter på och all utrustning man hittar inte är nedgraderad till sin egen level. T.ex: Vissa grottor blir low-levels grottor och andra blir high-level. Ni förstår nog vad jag menar...

*Massa Text*

Vet hur det käns, blev ungefär så första gången jag körde, bara att jag gick vilse i staden :rolleyes:

Körde lite igår föresten, har blivit vampyr :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OOO

Använder själv denna och den är bra. Lägger till ett antal grejer. Allt kan bli rätt svårt på låg level dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Elder Scrolls IV: Oblivion - Shivering Isles blev ju inte precis som många väntat sig. jag antar att sätta den i en annan dimention var ända sättet att få ett X-pack att funka på XBox 360.

Fast jag måste säga att jag är besviken över att man ska hjälpa Sheogorath, som ju är storskurken i typ alla spelen (Och speciellt i Oblivion). Men hans värld blir säkert riktigt kul. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...

Åhh. Har ett ganska irriterande problem. Har försökt att få det att funka i några timmar nu. Konsollen vägrar att komma fram. Den har alltid funkat fint innan jag avinstallerade spelet och sedan installerade det igen nu en vecka senare. Har gjort allt möjligt för att få den att funka men det vill inte. Någon som har någon vettig idée hur jag ska fixa det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åhh. Har ett ganska irriterande problem. Har försökt att få det att funka i några timmar nu. Konsollen vägrar att komma fram. Den har alltid funkat fint innan jag avinstallerade spelet och sedan installerade det igen nu en vecka senare. Har gjort allt möjligt för att få den att funka men det vill inte. Någon som har någon vettig idée hur jag ska fixa det?

In med dig på msn så ska jag hjälpa dig :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor