Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Använt Zon-kartan? :lol:

Det finns 2 kartor, en karta över områden och en karta över hela landet.

Eh okej ska kolla det. är rätt mycket noob på detta spelet en så länge.

Edit: Klarade det nu tack vare den kartan. Tack för hjälpen.

Redigerad av Reve
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ny info om Shivering Isles

First concrete details have emerged on Shivering Isles, Bethesda's first expansion pack for its RPG epic The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Revealed in the latest edition of PC Zone magazine, Håller med till 100%! is that the expansion will offer 30-plus hours of new adventuring, features new quests, monsters, expanded freeform gameplay - quest lines that branch more than before, for example - and a new land "that you can watch change according to your vital life-or-death decisions".

Setting the scene, it's explained that an ominous-looking gate has opened in Nibben Bay, the portal leading to a torn realm - the Shivering Isles - ruled by Sheogorath, the god of madness and dementia. Apparently, adventurers will meet the god and "plough through his trials", but it's additionally hinted that ultimately we may well be usurping the deity. A ETA of Q2 2007 has been given.

PC Zone #177, which hits shelves today, has first screenshots from Shivering Isles and further information on the expansion - so, go grab it Oblivion fans.

Saxat från computerandvideogames.com.

---

Låter riktigt härligt ^_^ Ska absolut köpa denna (köpa,ironi)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga om Morrowind. Någon som vet några bra mods som snyggar till spelet?

Använder Visual Pack själv och tycker det förbättrar grafiken rejält men ändå behåller "stämmningen". Min kusin hävdar att nån mod som heter Vibrant Morrowind ska vara bättre.

Jämför själv moddarna på http://planetelderscrolls.gamespy.com

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Använder Visual Pack själv och tycker det förbättrar grafiken rejält men ändå behåller "stämmningen". Min kusin hävdar att nån mod som heter Vibrant Morrowind ska vara bättre.

Jämför själv moddarna på http://planetelderscrolls.gamespy.com

Nu är det så att jag tankade någon som hette Morrowind Visual Pack- Combined. Den fixade till spelet och gjorde det lite snyggare. Fast inte så snyggt som jag vill. Jag vill ha bort dom fula modellerna. Men sak samma. Spelet var tråkigt ändå. När man slog på något så tog dom ingen skada, förutom ibland. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det så att jag tankade någon som hette Morrowind Visual Pack- Combined. Den fixade till spelet och gjorde det lite snyggare. Fast inte så snyggt som jag vill. Jag vill ha bort dom fula modellerna. Men sak samma. Spelet var tråkigt ändå. När man slog på något så tog dom ingen skada, förutom ibland. :P

Du kan alltså bara spela gamla spel om det finns en mod som "snyggar till" spelet? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prova på Better Bodies och Better Heads också, som fixar till alla karaktärers modeller. Och FPS Optimizer, som gör att du ser dubbelt så långt.

Är väl ungefär allt jag använt.

Resultatet blev såhär, vilket jag personligen tycker är fullt spelbart=)

Men det jag stör mig mest på är dom fula animationerna och modellerna. Oh, och det konstiga stridssystemet som knappt funkar. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor