Pixiegnom Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Det funkar visst. @ Eazy-e: Finns det typ ingen profet eller någon som står en bit utanför kyrkan? Aha Jag läste de nånstans men de va väl fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eazy-e Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Det funkar visst. @ Eazy-e: Finns det typ ingen profet eller någon som står en bit utanför kyrkan? Naj det finns ingen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Naj det finns ingen Han står/sover i ett stall och heter The Prophet..Han finns i anvil,annars finns han i närheten av kyrkan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eazy-e Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 Han står/sover i ett stall och heter The Prophet..Han finns i anvil,annars finns han i närheten av kyrkan. hittar inte honom nånstans om man går in i kyrkan så e den helt normal det finns ingen blod inga kroppar inget det är helt konstigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 27 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2006 (redigerad) Har du ens aktiverat modden? Starta oblivion och tryck på Data Files när du väl hittat Knights.esp (den kanske inte ens heter så) kryssar du den och startar spelet,går in i anvil går nära(till ingången) kyrkan och allt börjar. Annars så kanske det är dags att ge upp. And by the nine Divines,stay on the roads! Redigerad 27 december, 2006 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 27 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2006 Min bror skaffade Oblivion idag till sin über-dator, så vi slog på allting på max samt moddade det. Så urläckert det blev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 Min bror skaffade Oblivion idag till sin über-dator, så vi slog på allting på max samt moddade det. Så urläckert det blev. I want pics pl0x! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eazy-e Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 Min bror skaffade Oblivion idag till sin über-dator, så vi slog på allting på max samt moddade det. Så urläckert det blev. Jag har oxå allt på max Can you spare a coin for an old begger, blessings of akatosh upon ye Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 Har du ens aktiverat modden? Starta oblivion och tryck på Data Files när du väl hittat Knights.esp (den kanske inte ens heter så) kryssar du den och startar spelet,går in i anvil går nära(till ingången) kyrkan och allt börjar. Annars så kanske det är dags att ge upp. And by the nine Divines,stay on the roads! Det finns ingen Prophet vid kyrkan i Anvil. Och ja, jag har aktiverat Knights.esp... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaiser Franz Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 Har samma problem alla modarna som följer med funkar,men jag hittar ingen Prophet (hittar inte ens ett stall) ser bara en buske med pelare runt om sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eazy-e Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 Har samma problem alla modarna som följer med funkar,men jag hittar ingen Prophet (hittar inte ens ett stall) ser bara en buske med pelare runt om sig. Samma här undrar varför?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 Samma här undrar varför?? Tabort och lägg om det på nytt och testa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 Whee, fungerar nu. Glömde installera 1.1 patchen, och svipp svopp började alla andra quests starta! Mehrunes Razor och Vile Lair t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 I want pics pl0x! Bor inte med brodern min, så sorry mate. Shivering Isles (nästa expansion till Oblivion) kan komma att utspela sig i Sheogoraths Oblivion-sfär. Märk att det inte är jag som skrivit texten. Har hittat info samt inscanningar av amerikanska eller brittiska PCGamer en två sidors artikel om det kommande expansionet. Vart det utspelar sig? Inte i Cyrodiil iaf, utan i Oblivion, dock denna gång inte i Mehrunes Dagons plane, utan den bästa Daedric Lorden av dem alla... Sheogorath The Mad! Och tydligen är det bara massa med galen humor hela tiden, allt från djurliv till växter till folket är tydligen helt galna, Sheogroath-style! På bilderna ser man endast ett par fiender, en bild skulle jag gissa är en Golden Saint, en kvinna med en hudfärg som påminner om guld ,med en väldigt amazonkvinna stil över sina kläder. På en annan bild är det en halvnaken man med någon öppning mitt på bröstet och magen som lyser, massvis med runiska tatueringar och två stora tjocka metallringar runt halsen och i ansiktet ser han ut typ som Leatherface. Nästa bild visar en ny armor man har på sig som jag inte riktigt kan förklara... den är.. stor.. och.. av.. metall. Ser inte ut som någon LotR-ripoff iaf. Inklusive matchande svärd och sköld såklart. Sen finns det en liten bild på någon krabba/spindel/syrsa-grej som har väldigt skumma färger på sig, som en hippie, med en liten text under bilden: "This is why you don't eat mushrooms you find growing in the forrest". Som sagt, det är ett väldigt skumt ställe, som man kan komma in när man vill från en portal i Niben Bay. Förmodligen är det mesta därborta levlad eftersom det står att det är anpassat för vilken level som helst. (Mods för PC ägare dock, yay!) För att avsluta texten lägger jag till det här: "The strangeness of the Shivering isles creates a lot of humor - "Not only are a lot of the NPCs downright hilarious, thanks to the insanity that permeates the land, but the humor also lends something of a clasic LucasArts adventure game bent to the Quests you'll embark upon. You'll laugh more in 10 hours with Shivering isles than you did with 100 hours with the parent game". One quest has you deciding the fate of a group of adventurers who have strayed into a dungeon in search of great riches. You, along with one of Sheogoraths minions get to decide the fate of said adventurers, as Sheogorath has already decided that they are to die. You can kill them outright, or use traps and illusions within the dungeons to drive them insane (ie the adventurers see a locked cage filled with unimaginable riches - you can opt to electrify the cage, killing anyone who touches it, walk in and kill them yourself, or drop thousands of key in the room, driving them insane as they search for the real one)." Källa Alla vi som gjort Morrowinds Sheogorath-uppdrag vet hur sjuk han är (tvingar spelaren döda en stor flygande best med en gaffel). Även i Oblivion är hans uppdrag inte vidare normalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Santa Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Bor inte med brodern min, så sorry mate. Shivering Isles (nästa expansion till Oblivion) kan komma att utspela sig i Sheogoraths Oblivion-sfär. Märk att det inte är jag som skrivit texten. <Text här> Källa Alla vi som gjort Morrowinds Sheogorath-uppdrag vet hur sjuk han är (tvingar spelaren döda en stor flygande best med en gaffel). Även i Oblivion är hans uppdrag inte vidare normalt. Körde lite Oblivion nyss, hittade Sheogorath Shrine, 2 killar utan tröjor, en utan byxor, 2 tjejer utan kläder alls, och någon annan gubbe som var lite normalare, han hade kläder, fast han var arg , men han skrattade som värsta psykopaten samtidigt ungefär, svårt att beskriva Iallafall ,han sa att man behövde offra en Lesser soul stone, någon tråd, och en lejon päls för att prata med Sheogorath Jag orkade inte fixa det så jag gick och döda några vampyrer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaiser Franz Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 (redigerad) Körde lite Oblivion nyss, hittade Sheogorath Shrine, 2 killar utan tröjor, en utan byxor, 2 tjejer utan kläder alls, och någon annan gubbe som var lite normalare, han hade kläder, fast han var arg , men han skrattade som värsta psykopaten samtidigt ungefär, svårt att beskriva Iallafall ,han sa att man behövde offra en Lesser soul stone, någon tråd, och en lejon päls för att prata med Sheogorath Jag orkade inte fixa det så jag gick och döda några vampyrer Var finns Sheogorath Shrine, 2? EDIT..Funkar nu prova installera om. Redigerad 30 december, 2006 av Kaiser Franz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Ursäkta om jag drar upp tråden men det är iaf bättre än en ny. Jag köpte detta spel för några dar sedan och tycker att det är förträffligt kul. Jag har gått med i Dark Brotherhood grejen och är på deras tredje uppdrag(intagninsuppdraget är inte inräknat) där man ska komma in i fängelset genom kloakerna och döda en fånge. Problemet är i kloakerna jag har gått en lång runda picklockat dörrar och så men sen kommer jag till en dörr som inte går att öppna. Det står bara "This door is sealed". Det är den enda vägen man kan ta så hur kommer jag in där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Ursäkta om jag drar upp tråden men det är iaf bättre än en ny. Jag köpte detta spel för några dar sedan och tycker att det är förträffligt kul. Jag har gått med i Dark Brotherhood grejen och är på deras tredje uppdrag(intagninsuppdraget är inte inräknat) där man ska komma in i fängelset genom kloakerna och döda en fånge. Problemet är i kloakerna jag har gått en lång runda picklockat dörrar och så men sen kommer jag till en dörr som inte går att öppna. Det står bara "This door is sealed". Det är den enda vägen man kan ta så hur kommer jag in där? Då finns det högst troligtvis en annan dörr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Då finns det högst troligtvis en annan dörr. Har letat runt men hittar inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Har letat runt men hittar inget. Använt Zon-kartan? Det finns 2 kartor, en karta över områden och en karta över hela landet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts