Eudoros Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Hur blir man med i Thieves guild? kom ej ihåg hur man gjorde det Du ska få en lapp utav någon unknown snubbe där det står vart du ska... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 (redigerad) Hur blir man med i Thieves guild? kom ej ihåg hur man gjorde det Leta upp ett "Wanted Gray Fox" papper som sitter på väggar lite här å där i Imperial City, sen blir du god vän med en tiggare, sen frågar du honom/henne om Gray Fox, sen gör du som Corleone sa Gå till Water district i Imperial på kvällen, prata med någon jöns där, gör uppdraget du tilldels snabbt som ögat, och vipps... Om du smyger omkring i ett hus kan de också komma en tjej som ger dig en lapp. Redigerad 22 december, 2006 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 (redigerad) Hur blir man med i Thieves guild? kom ej ihåg hur man gjorde det Gå till Water district i Imperial på kvällen, prata med någon jöns där, gör uppdraget du tilldelas snabbt som ögat och vipps... Redigerad 23 december, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 (redigerad) Ett tips: I tävlingen, följ efter tjejen Redigerad 22 december, 2006 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Ett tips: I tävlingen, följ efter tjejen ...eller så tar man "fast-travel", via kartan, dit man ska. Så hinner man före tjejen. Fast iofs, om han inte vet vart det är han ska så är tjejen bra att följa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Ok jag vet vart man ska men vart hittar man den där skumma tjejen. Det enda jag kommer ihåg att jag blev vakt av nån Dark Elf som gädde mig pappret när jag sov på nåt hotel. Men vet nån vad hon heter?. Eller vart man kan hitta henne. Där jag sov var i Imperial City. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Ok jag vet vart man ska men vart hittar man den där skumma tjejen. Det enda jag kommer ihåg att jag blev vakt av nån Dark Elf som gädde mig pappret när jag sov på nåt hotel. Men vet nån vad hon heter?. Eller vart man kan hitta henne. Där jag sov var i Imperial City. Du möter henne på stället dit du, enligt märket på kartan, ska? Hon är en av dom du ska tävla mot, och alla tävlande får instruktioner av samma snubbe, som är där det visas på kartan att du ska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Du möter henne på stället dit du, enligt märket på kartan, ska? Hon är en av dom du ska tävla mot, och alla tävlande får instruktioner av samma snubbe, som är där det visas på kartan att du ska. ´Nu fattar jag inget. vad menar du Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 ´Nu fattar jag inget. vad menar du How remarkable! Men på pappret du fick, där står det stället du ska till, right? Gå bara dit, så ser du en tjej där som står bredvid dig typ när du pratar med killen du gått dit för att prata med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Yeah, klarade Morrowind MainQuest idag, eller rättare sagt igår. Måste säga att Oblivion har en väldigt svag, tråkig och fattig historia i jämförelse med dess föregångare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eazy-e Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Yeah, klarade Morrowind MainQuest idag, eller rättare sagt igår. Måste säga att Oblivion har en väldigt svag, tråkig och fattig historia i jämförelse med dess föregångare.Hur är main storyn i morrowind jag har aldrig orkat göra den jag har klarat tribunal och bloodmoon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Yeah, klarade Morrowind MainQuest idag, eller rättare sagt igår. Måste säga att Oblivion har en väldigt svag, tråkig och fattig historia i jämförelse med dess föregångare. Har aldrig kommit igång med Morrowind. De flesta Elder Scrolls- fans tycker ju att Morrowind är bättre än Oblivion. Min kusins pojkvän berättade för mig att det t.o.m. går att göra fler saker i Morrowind än i Oblivion, stämmer det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 23 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2006 Har aldrig kommit igång med Morrowind. De flesta Elder Scrolls- fans tycker ju att Morrowind är bättre än Oblivion. Min kusins pojkvän berättade för mig att det t.o.m. går att göra fler saker i Morrowind än i Oblivion, stämmer det? Finns fler gillen och faktioner, längre mainquest, fler artifakter och enligt mig mer grottor av olika slag. Så svaret borde vara ja. Jag har även moddat mitt Morrowind rätt så ordentligt så det blir snyggare. Exempel Hur är main storyn i morrowind jag har aldrig orkat göra den jag har klarat tribunal och bloodmoon Jag har klarat alla tre, och Tribunals var roligast att göra medans Morrowinds var mer spännande och intressant. Bloodmoons Raven Rock-uppdrag var rätt så roliga (man får hjälpa till att bygga en stad). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 23 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2006 Finns fler gillen och faktioner, längre mainquest, fler artifakter och enligt mig mer grottor av olika slag. Så svaret borde vara ja. Jag har även moddat mitt Morrowind rätt så ordentligt så det blir snyggare. Exempel Najs! Får ta och knåpa igenom spelet någon gång, just nu är det dock annat som gäller. Tips: Om du vill få det ännu snyggare, och har ett bra graikkort, kan du slå på anti-aliasing och antistrophic-filterning i kortets inställningar, funkar på så gott som alla spel (förutom i t.ex. Oblivion med HDR påslaget). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 23 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2006 Tips: Om du vill få det ännu snyggare, och har ett bra graikkort, kan du slå på anti-aliasing och antistrophic-filterning i kortets inställningar, funkar på så gott som alla spel (förutom i t.ex. Oblivion med HDR påslaget). Tack, spelet blev snyggare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solidsnake Skrivet 23 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2006 How remarkable! Men på pappret du fick, där står det stället du ska till, right? Gå bara dit, så ser du en tjej där som står bredvid dig typ när du pratar med killen du gått dit för att prata med. Har aldrig fåt något papper av nån det ena papper jag har fåt det är av THe Black Horses dom som säljer massa Nygets Tidinigar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2006 Har aldrig fåt något papper av nån det ena papper jag har fåt det är av THe Black Horses dom som säljer massa Nygets Tidinigar. Men hjälp, du skrev ju "Det enda jag kommer ihåg att jag blev vakt av nån Dark Elf som gädde mig pappret när jag sov på nåt hotel."? Var det inte honom du fick "Thievesguild" pappret utav? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 23 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2006 Vad tycker datorn är jobbigast, HDR eller Bloom? Det är så tråkigt att inte köra på något, även om FPS:en blir lite högre, och HDR tror jag ser snyggare ut än bloom. Men är det tyngre att rendera HDR för mitt lilla grafikkort om man jämför med bloom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 23 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2006 Vad tycker datorn är jobbigast, HDR eller Bloom? Det är så tråkigt att inte köra på något, även om FPS:en blir lite högre, och HDR tror jag ser snyggare ut än bloom. Men är det tyngre att rendera HDR för mitt lilla grafikkort om man jämför med bloom? HDR är det mera krävande. Skillnaden mellan bloom och HDR är att HDR justerar mängden bloom under olika förhållanden, vilket leder till att det ska se snyggare/verkligare ut. Ett exempel är att med HDR påslaget i ett spel, och man går i en mörk grotta eller liknande. När man då går ut genom någon dörr eller något och ljuset från utsidan träffar en så blir man "bländad" en stund, vilket ska simulera det som händer när man ser på något mörkt och sedan på något ljust snabbt då det tar en stund för pupillerna att vänja sig. Med bloom är ljuseffekten konstant istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 23 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2006 HDR är det mera krävande. Skillnaden mellan bloom och HDR är att HDR justerar mängden bloom under olika förhållanden, vilket leder till att det ska se snyggare/verkligare ut. Ett exempel är att med HDR påslaget i ett spel, och man går i en mörk grotta eller liknande. När man då går ut genom någon dörr eller något och ljuset från utsidan träffar en så blir man "bländad" en stund, vilket ska simulera det som händer när man ser på något mörkt och sedan på något ljust snabbt då det tar en stund för pupillerna att vänja sig. Med bloom är ljuseffekten konstant istället. Haha. Ja, vi minns nog alla hur det var när dom nyligen lagt in Bloom i HL2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts