Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Oblivion expanderas igen

Shivering Isles på gång

Text: Sophie Warnie de Humelghem

Är du en i skaran bland de TV-spelare som suktar efter Oblivion-expansionen Knights of the Nine? Nu har du orsak att sukta mera, eftersom Bethesda ska ha en fullskalig expansion på gång till sitt hyllade rollspel.

Expansionen går under namnet Shivering Isles, och ska enligt Bethesda själva vara avsevärt större än Knights of the Nine. Dessvärre är detaljerna om denna expansion okända, men vi lovar att hålla er uppdaterade kring denna godbit.

../.

Gissar på ön Stirk utanför västra kusten, samt lite småöar runt den. Stirk ligger närma Illiac Bay, som i Daggerfall var fylld av pirater. Därav namnet "Shivering".

Detta är bara en teori jag läste av en expert på seriens histora.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes, Shivering Isles ryktena var visst sanna. ;) Fast det är en ad-on. Större än KotN men fortfaranfde en ad-on.

De kan inte göra en expansion (En som är så stor som i tidigare spel) eftersom XBox 360 inte stöder det.

Edit: Jag kollade precis Elderscrolls officiella sida och de har inte komenterat något om det alls så jag undrar lite om Bethesda verkligen har sagt det där eller om hon byggt på de rykten som kommit sedan Bethesda beslag tog namnet "Shivering Isles".

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oblivion expanderas igen

Shivering Isles på gång

Text: Sophie Warnie de Humelghem

Är du en i skaran bland de TV-spelare som suktar efter Oblivion-expansionen Knights of the Nine? Nu har du orsak att sukta mera, eftersom Bethesda ska ha en fullskalig expansion på gång till sitt hyllade rollspel.

Expansionen går under namnet Shivering Isles, och ska enligt Bethesda själva vara avsevärt större än Knights of the Nine. Dessvärre är detaljerna om denna expansion okända, men vi lovar att hålla er uppdaterade kring denna godbit.

../.

Gissar på ön Stirk utanför västra kusten, samt lite småöar runt den. Stirk ligger närma Illiac Bay, som i Daggerfall var fylld av pirater. Därav namnet "Shivering".

Detta är bara en teori jag läste av en expert på seriens histora.

:D

Hoppas det blir Summerset Isle, home of the High Elves! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, de bor lite överallt. Härstammar menar du nog.

Bara High Elves. Och Dwarves gjorde det med.

Men Wood Elves och Dark Elves härstammar inte från öar.

Dark Elves, eller Dunmers, är från början Altmers (High Elves) som blivit förhäxade av Daedra eftersom dom började be till Tribunalen. Och High Elves kom från Summerset :D

Anledningen till att dom kommer från Summerset är att den ön ligger närmast deras egna kontinent. För Tamriel är inte den enda platsen på planeten Nirn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte på alla andra spel också. Som WoW t.ex. :D

Fast i WoW kommer väl ALLA från en ö? :D

Dark Elves, eller Dunmers, är från början Altmers (High Elves) som blivit förhäxade av Daedra eftersom dom började be till Tribunalen. Och High Elves kom från Summerset :D

Anledningen till att dom kommer från Summerset är att den ön ligger närmast deras egna kontinent. För Tamriel är inte den enda platsen på planeten Nirn.

Jag hade för mig att Dunmer var en egen ras som var liknande High Elves men inte tillhörde High Elves.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dark Elves, eller Dunmers, är från början Altmers (High Elves) som blivit förhäxade av Daedra eftersom dom började be till Tribunalen. Och High Elves kom från Summerset :wub:

Ja, det är EN teori. En annan är att Azura gjorde dem svarta som straff för att de (Dunmers) lät Lord Nerevar dö vid Red Mountain.

E-pack låter bättre btw.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor