Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

:(

Mjodå det ska nog gå bra. Jag var bara en lvl 2 tjuv där tidigare, och klarade det ändå. (w00t) Och eftersom du är "Nord Knight" är det nog lugnt.

Ska jag skaffa en bra EQ eller dugen vaktEQn sålänge?

Vakt från Imperial eller vad den nu heter. Den stan som här jättemånga stadsdelar typ.

Tack för übersnabba svar alla. :huh:

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur spelar man Oblivion i 1366x768? När jag skulle spela Battlefield 2142 i 1280x1024 så skrev jag in: "+menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024" i genvägen men det funkar inte att skriva +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1366 +szy 768 i Oblivion. Det blir ändå bara 1280x1024 som jag har ändrat i inställningarna.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HEJ. Jag håller på o göra om Huvudupdraget ganska roligt :( jag ska läsa en bok på ett uppdrag men jag har ej den boken, Boken heter Modern Heretic och uppdraget heter Blood of the Dedra. Hehe jag har glömt bort hur man fick tag i boken och jag har ej den när jag ska kolla min saker asså där jag har Vapen,Keys,Boks,Armor etc...

Tack sam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är osäker om det går... Testat att patcha förresten? Kanske kommer med "nya" upplösningar då, för på mitt finns iaf ett antal widescreenupplösningar.

Annars, testa att ändra i Oblivions config-fil på "iSize W=" "iSize H=" och sätter in 1366 och 768.

Filen finns i X:\Documents and Settings\NAMN\Mina dokument\My Games\Oblivion. Väldigt osäker om det funkar, dock.

Gå inte in i spelets inställningar efter det bara, för då ändras det tillbaka.

Edit: Var nor_adde jag försökte quota men det sket sig visst.

Redigerad av Tiger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är osäker om det går... Testat att patcha förresten? Kanske kommer med "nya" upplösningar då, för på mitt finns iaf ett antal widescreenupplösningar.

Annars, testa att ändra i Oblivions config-fil på "iSize W=" "iSize H=" och sätter in 1366 och 768.

Filen finns i X:\Documents and Settings\NAMN\Mina dokument\My Games\Oblivion. Väldigt osäker om det funkar, dock.

Tack nu vet jag iaf vart jag ska hitta mina save filer.

Tar om min fråga:

HEJ. Jag håller på o göra om Huvudupdraget ganska roligt jag ska läsa en bok på ett uppdrag men jag har ej den boken, Boken heter Modern Heretic och uppdraget heter Blood of the Dedra. Hehe jag har glömt bort hur man fick tag i boken och jag har ej den när jag ska kolla min saker asså där jag har Vapen,Keys,Boks,Armor etc...

TACK SAM FÖR SVAR!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack nu vet jag iaf vart jag ska hitta mina save filer.

Tar om min fråga:

HEJ. Jag håller på o göra om Huvudupdraget ganska roligt jag ska läsa en bok på ett uppdrag men jag har ej den boken, Boken heter Modern Heretic och uppdraget heter Blood of the Dedra. Hehe jag har glömt bort hur man fick tag i boken och jag har ej den när jag ska kolla min saker asså där jag har Vapen,Keys,Boks,Armor etc...

TACK SAM FÖR SVAR!

Tacksam stavas de^^

Men boken.. har du haft den? För de går ju inte att kasta bort Quest items, så länge du inte har instalerat en mod :( Annars får du väl gå och hämta den. De borde stå vart den finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tacksam stavas de^^

Men boken.. har du haft den? För de går ju inte att kasta bort Quest items, så länge du inte har instalerat en mod :( Annars får du väl gå och hämta den. De borde stå vart den finns.

Ok hehe brukar vara lite osäker ibland med stavningen hehe.. Hittade den boken Martin sa att jag kunnde hitta den i bibloteket i Cloud Ruler Tempel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man snor en häst på natten... är det nån risk att han upptäcker en sen? Hur ska man göra för hästen inte ska springa ifrån en?

Klart dom upptäcker en om det står en vakt bredvid, men är ingen i närheten är det bara och ta för dig.

Och tror inte det går att få hästen å stanna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Var nor_adde jag försökte quota men det sket sig visst.

Det fixade ändå :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dina stulna hästar ställer sig där du klev av dom och stannar där, eller så går dom tillbaka till sin vanliga ägare. ;)

Hmm... hur gör man när man ska in i en stad då? Får man ha hästar inne i stan? ^_^

Bara jag som tycker det är skitkul att starta strider mot massa vakter. ^_^

Btw... ska man göra nån speciell build om man har en knight?

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor