I lol Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Jag trodde Oblivion va stort! jag trodde att man skulle kunna komma till alla länder, men det kan man inte? Skulle inte förvåna mig om dom skulle hålla på med en mod så att man kan åka tillbaks till morrowind Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Du får spela Arena (Ettan) om du vill besöka alla provinser i Tamriel. Dock kan du inte gå runt i exakt hela Tamriel utan bara besöka vissa ställen. Daggerfall (Tvåan) är annars ett bra spel om du vill ha det stort. Morrowind och Oblivion tillsammans är inte ens en procent av spelytan i det spelet. Daggerfall is the largest Elder Scrolls game to date, featuring a game world estimated as being about 160,000 square miles — roughly twice the size of Great Britain — with over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore. According to Todd Howard, Elder Scrolls programmer, the game's sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind is 0.01 percent the size of Daggerfall. Vvardenfell, the explorable part of the province of Morrowind in the third game has 10 square miles, including all of the delta regions on the fringes (the mainland Vvardenfell is about 6 square miles). The Elder Scrolls IV: Oblivion has approximately 16 square miles to explore. In Daggerfall, there are 750,000+ non-player characters (NPCs) for the player to interact with, compared to the count of around 1000 NPCs found in Morrowind and Oblivion. Some point out that the geography and the characters in these games are much more detailed. Spank på det, du... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 (redigerad) Du får spela Arena (Ettan) om du vill besöka alla provinser i Tamriel. Dock kan du inte gå runt i exakt hela Tamriel utan bara besöka vissa ställen. Daggerfall (Tvåan) är annars ett bra spel om du vill ha det stort. Morrowind och Oblivion tillsammans är inte ens en procent av spelytan i det spelet. Spank på det, du... Aou jävlar! När släpptes det? Är det något att ha? Edit: Såg bilder nu. 1996 kanske det var något att ha! Redigerad 9 oktober, 2006 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Aou jävlar! När släpptes det? Är det något att ha? Edit: Såg bilder nu. 1996 kanske det var något att ha! Nje, jag spelade det när det var någorlunda nytt och då var det imba, men nu förtiden kan det vara svårt att stå ut med grafiken, kontrollen osv. Men om du kan fixa det gratis, och lagligt, så kan du ju alltid prova. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 (redigerad) Nje, jag spelade det när det var någorlunda nytt och då var det imba, men nu förtiden kan det vara svårt att stå ut med grafiken, kontrollen osv. Men om du kan fixa det gratis, och lagligt, så kan du ju alltid prova. Vem har sagt att det måste vara lagligt? Redigerad 10 oktober, 2006 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Nån som skulle kunna hjälpa mig lite, Har lite probs med"Kumiko Manor 2.15,har intstallerat med exe:n som man får mig men det står att man ska lägga till en .esp fil (Men den finns ju inte eftersom det är en exe fil som installerar hela modden?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Nån som skulle kunna hjälpa mig lite, Har lite probs med"Kumiko Manor 2.15,har intstallerat med exe:n som man får mig men det står att man ska lägga till en .esp fil (Men den finns ju inte eftersom det är en exe fil som installerar hela modden?) Klickat i .esp-filen i Data Files i Launch-fönstret? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 (redigerad) btw, finns det nå'n mod till Kvatch? Känns ju som att den är ganska onödig nu. Redigerad 12 oktober, 2006 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Kan någon vara snäll och lägga upp en länk till en sida där man kan ladda ner ett demo på detta underbara spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Finns tyvärr ingen demo? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Sen jag skaffade Oblivion (release) så har jag varit sugen på att skaffa TES Boxen så man får testa dom andra spelen, är bra sugen på Daggerfall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Sen jag skaffade Oblivion (release) så har jag varit sugen på att skaffa TES Boxen så man får testa dom andra spelen, är bra sugen på Daggerfall. Ser faktiskt kul ut på nått sätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MetoC7 Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 (redigerad) Leta precis rätt på daggerfall ur en buske men jag kan inte komma förbi första råttan... Hur slåss man?? Redigerad 13 oktober, 2006 av MetoC7 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Leta precis rätt på daggerfall ur en buske men jag kan inte komma förbi första råttan... Hur slåss man?? Heh, var nåt år sen men jag tror man ska hålla inne musknappen och dra över rutan. Här är en trailer på spelet. Spelet är verkligen stort, dubbelt så stort som Storbrittanien irl, vilket är helt otroligt. Har dock för mig att mycket genereras fram, som grottor och sånt. Många städer ser också likadana ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Kan man på något sett ta kort i Oblivion? Det funkar inte med printscreen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Kan man på något sett ta kort i Oblivion? Det funkar inte med printscreen... C:\Documents and Settings\ditt_namn\Mina dokument\My Games\Oblivion\Oblivion.ini Gå in där och ändra bAllowScreenShot=0 till bAllowScreenShot=1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 C:\Documents and Settings\ditt_namn\Mina dokument\My Games\Oblivion\Oblivion.ini Gå in där och ändra bAllowScreenShot=0 till bAllowScreenShot=1 Ok. Tack så mycket. Det ska jag göra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Funkar dock inte med Anti-Aliasing på, iaf inte för mig. Själv kör jag med Fraps och sparar bilderna i .png, sen sprar jag dem som .jpeg i PS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Jag har en fråga... Finns det någon sida där man kan se alla vapen man kan ha i Oblivion? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mR.unicoRn^ Skrivet 18 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 Sen jag skaffade Oblivion (release) så har jag varit sugen på att skaffa TES Boxen så man får testa dom andra spelen, är bra sugen på Daggerfall. Skön grafik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts