Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

KAN NÅN SÄGA NAMNET PÅ DEN DÄR MODDEN SOM GÖR SÅ ATT MAN INTE BEHÖVER GÖRA TUTORIALEN I BÖRJA! PLZ HAR BRÅTTOM!!!!

LÄNK OM NÅN VILL

Sök på google :wub: " Skip Oblivion tutorial" eller nått ^_^

Edit:Hittade! HÄR

Läs dehär först:

This mod enables players to skip the intro. You start the game as usual in your cell, however you will notice a new door at the back of the cell. to start the game just enter the door. If you wish to continue with the main quest ensure you pickup the Amulet of Kings from the floor before you leave. I have also placed a sword, bow and a few arrows in the cell, oh and dont forget to set your birthsign and class before you exit.

With this mod enabled it is possible to explore the world of oblivion without any of the main story arc getting in the way. Simply leave the amulet of kings on the floor, you can always come back later to start the story arc. I have not stopped the oblivion gates from spawning once you reach a certain town, as I felt the game would loose too much.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Spoilervarning*

Jag håller på med "Bad Medicine"- questen i DB. Men det verkar det ha buggat sig; Jag blev osäker på om jag gjort rätt och tog tillbaka medicinen ur skåpet. Sen när jag kollade i min inventory hade jag bara en medicin, och jag vet inte om det är den förgiftade eller den vanliga. Den andra har alltså försvunnit... Och den kommer inte tillbaka när jag laddar spelet. Vad är koden för den förgiftade medicinen? Och man löser väl questen genom att bara ta den riktiga medicinen och sedan lägg in den förgiftade i loot- menyn?
Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste det på Gamefaqs när jag letade efter nåt fusk till att få Vampire Cure direkt :huh:

Btw, denna är verkligen att rekomendera om ni vill ha tips på .ini konfigurationer för att göra spelet lite snyggare och samtidigt öka eran fps!

Jag frågar igen ifall ni missade den förra.

Är det någon som vet vad moden heter? Länken funkar inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag håller på med uppdraget som man får i Mages Guild. Det heter "Information at a price" Man får det av Counten i Skingrad tror jag det var, han heter "Hassildor" ellet nått sånt konstigt i efternamn, och han är vampyr. Jaja, uppdraget man får av han går ut på att man ska döda vampyrer som kommit bosatt ig i "Blood Crust Cavern", en grotta d.v.s. Och man ska även avlägsna några Vampire Hunters som kommit till stan. Deras ledare heter "Eriedor" typ. Iaf, jag har dödat vampyrerna, och ska nu avlägsna "Vampire Hunter" - killarna. Och jag undrar... finns det något sätt att få bort dom från stan förutom att döda dom?

:mellow: För jag spelar som en ganska god karaktär. :huh: Inte dödat en oskyldig människa. För counten som man får uppdraget säger ju "Kill them or drive them out of town!". Så det borde finnas nått sätt, eller? [/spolier]
Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undra om det är värt att skaffa Oblivion till PS3, om man redan spelar det på PC. :P

Nje, jag ska inte skaffa det. Men det ska ha nya uppdrag och annat smått och gott. Får se om vi som har PC-versionen också får det. Hos 360-ägarna kan det ju bli svårt att lägga till massa saker på den lilla hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går du i strid med monstrerna runtomkring attackerar den också dig.

Jo jag märkte det. Har den nu iaf. ^^

edit* Kan någon svara mig varför den attackerar mig varje gång den ser mig? Den är ju min nu. :/

edit2* ah, den attackerar allt som har ett vapen draget.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor