Boomer Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 Det säger inte vilka inställningar man klarar spelet på bara hur bra datorn klarar av spelet i gemfört med systemkraven. Så där har ni nog ert svar. Jag vet det är ganska taskigt, men dom kan ju inte precis pröva alla spel själva med olika system och säga hur bra datorer klarar av spelen. Ja, det står hur bra min dator klarar av spelen. Med andra ord hur höga inställningar right? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 6 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2006 (redigerad) Ja, det står hur bra min dator klarar av spelen. Med andra ord hur höga inställningar right? Vet inte riktigt, jag slår recommended på Oblivions förpackning men kan ändå inte köra på högsta inställningarna. Men kan iaf köra på någolunda höga inställningar. Redigerad 6 september, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 (redigerad) Ifall ni inte sett det redan så har Oscuros Oblivion Overhaul 1.3 kommit ut för någon vecka sedan. Har själv inte testat någon tidigare version av det, men det verkade väldigt, väldigt bra. Huvudmålet med modden är att ta bort "leveling"-systemet för att göra det mer oförutsägbart och för att kunna ge spelaren större utmaningar. Utöver det lägger OOO 1.3 till dussintals nya rustningar, vapen, fiender, grottor och mycket mer, och alla nya föremål är helt integrerade i spelet. Fiender bär dem, de finns som skatter i grottor, o.s.v. Dessutom har Oscuro "tweakat" nästan alla spelinställningar för strid, magi, och mycket mer för att spelet ska bli så bra som möjligt. Min nedladdning ligger just nu på 15%, blir lite drygt att vänta i tre timmar till, men jag är 100 % säker på att det är värt det. Här är länken: http://jorgeoscuro.googlepages.com/oscuro&...erloaddownloads Edit: Helsike, det var inte alltför lätt att få ner den. Ska testa igen imorgon. Redigerad 7 september, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 8 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2006 (redigerad) Nu har jag äntligen installerat Oblivion. Jag har spelat ett tag men fattar inte riktigt vad man ska göra. Jag har kommit ut från fängelset men vad nu? Tacksam för hjälp! Under den mesta tiden av min speltid så har det varit dimmigt. Är det ett fel eller ska det vara så? Redigerad 8 september, 2006 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Ifall ni inte sett det redan så har Oscuros Oblivion Overhaul 1.3 kommit ut för någon vecka sedan. Har själv inte testat någon tidigare version av det, men det verkade väldigt, väldigt bra. Huvudmålet med modden är att ta bort "leveling"-systemet för att göra det mer oförutsägbart och för att kunna ge spelaren större utmaningar. Utöver det lägger OOO 1.3 till dussintals nya rustningar, vapen, fiender, grottor och mycket mer, och alla nya föremål är helt integrerade i spelet. Fiender bär dem, de finns som skatter i grottor, o.s.v. Dessutom har Oscuro "tweakat" nästan alla spelinställningar för strid, magi, och mycket mer för att spelet ska bli så bra som möjligt. Min nedladdning ligger just nu på 15%, blir lite drygt att vänta i tre timmar till, men jag är 100 % säker på att det är värt det. Här är länken: http://jorgeoscuro.googlepages.com/oscuro&...erloaddownloads Edit: Helsike, det var inte alltför lätt att få ner den. Ska testa igen imorgon. Tankade den i förrigår funderar på att installera Oblivion nu, avinstallerade det för att grafikkortet nådde heta summor när jag spelade. Men lite bättre nu när det börjar bli kallt. @nor_adde: Dimmigt och du ser bara på nära område? Då ska du ga in på inställningarna och öka (Vad det nu hette) och sen kryssa i en ruta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Distant Landscape, Distant Buildings och Distant Trees är det I lol menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Ok. Ska testa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Draw Distance måste man väl också ändra De e ju den som avgör hur långt man ser Redigerad 9 september, 2006 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Draw Distance måste man väl också ändra De e ju den som avgör hur långt man ser Var ändrar man det då? Jag tror att det funkade med Distance-sakerna. Man ser längre men det är dimmigt längst bort. Det kan i och för sig bero på vädret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Ovanför dedär Distance landscape finns de en mätare där man ändrar draw distance, men de kan även heta view distance Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Var ändrar man det då? Jag tror att det funkade med Distance-sakerna. Man ser längre men det är dimmigt längst bort. Det kan i och för sig bero på vädret. Det finns en ruta som du ska kryssa i om du inte har gjort det. Distant landscape tror jag den heter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 De e ju de han ändrat, men han har inte fixat draw/view distance mätaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 De e ju de han ändrat, men han har inte fixat draw/view distance mätaren Den mätaren måste vara på fullt för att man ska kunna kryssa i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Nee de behövde inte jag Nedrans OLDblivion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 http://img226.imageshack.us/img226/7400/oblivion2006090900210261qz9.th.jpg Så såg det nyss ut. Men nu är det dimma igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Det är alltid lite dimma längst bort, och så ska det vara för att vara mer natur-likt. Detta är max på draw-distance med alla Distance-rutorna i-klickade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Det är alltid lite dimma längst bort, och så ska det vara för att vara mer natur-likt. Detta är max på draw-distance med alla Distance-rutorna i-klickade. *übervacker bild* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Det är alltid lite dimma längst bort, och så ska det vara för att vara mer natur-likt. Detta är max på draw-distance med alla Distance-rutorna i-klickade. *BILD* Ack, så vackert. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Det är alltid lite dimma längst bort, och så ska det vara för att vara mer natur-likt. Detta är max på draw-distance med alla Distance-rutorna i-klickade. *ubernice bild* Oh my god Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Inte direkt för att skryta men...Så kör jag nu och det laggar inget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts