Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Det säger inte vilka inställningar man klarar spelet på bara hur bra datorn klarar av spelet

i gemfört med systemkraven. Så där har ni nog ert svar. :angry:

Jag vet det är ganska taskigt, men dom kan ju inte precis pröva alla spel själva med olika system och

säga hur bra datorer klarar av spelen.

Ja, det står hur bra min dator klarar av spelen. Med andra ord hur höga inställningar right?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det står hur bra min dator klarar av spelen. Med andra ord hur höga inställningar right?

Vet inte riktigt, jag slår recommended på Oblivions förpackning men kan ändå inte köra på högsta inställningarna.

Men kan iaf köra på någolunda höga inställningar.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ifall ni inte sett det redan så har Oscuros Oblivion Overhaul 1.3 kommit ut för någon vecka sedan. Har själv inte testat någon tidigare version av det, men det verkade väldigt, väldigt bra.

Huvudmålet med modden är att ta bort "leveling"-systemet för att göra det mer oförutsägbart och för att kunna ge spelaren större utmaningar. Utöver det lägger OOO 1.3 till dussintals nya rustningar, vapen, fiender, grottor och mycket mer, och alla nya föremål är helt integrerade i spelet. Fiender bär dem, de finns som skatter i grottor, o.s.v. Dessutom har Oscuro "tweakat" nästan alla spelinställningar för strid, magi, och mycket mer för att spelet ska bli så bra som möjligt.

Min nedladdning ligger just nu på 15%, blir lite drygt att vänta i tre timmar till, men jag är 100 % säker på att det är värt det. :)

Här är länken: http://jorgeoscuro.googlepages.com/oscuro&...erloaddownloads

Edit: Helsike, det var inte alltför lätt att få ner den. Ska testa igen imorgon.

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag äntligen installerat Oblivion.

Jag har spelat ett tag men fattar inte riktigt vad man ska göra. Jag har kommit ut från fängelset men vad nu?

Tacksam för hjälp!

Under den mesta tiden av min speltid så har det varit dimmigt. Är det ett fel eller ska det vara så?

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ifall ni inte sett det redan så har Oscuros Oblivion Overhaul 1.3 kommit ut för någon vecka sedan. Har själv inte testat någon tidigare version av det, men det verkade väldigt, väldigt bra.

Huvudmålet med modden är att ta bort "leveling"-systemet för att göra det mer oförutsägbart och för att kunna ge spelaren större utmaningar. Utöver det lägger OOO 1.3 till dussintals nya rustningar, vapen, fiender, grottor och mycket mer, och alla nya föremål är helt integrerade i spelet. Fiender bär dem, de finns som skatter i grottor, o.s.v. Dessutom har Oscuro "tweakat" nästan alla spelinställningar för strid, magi, och mycket mer för att spelet ska bli så bra som möjligt.

Min nedladdning ligger just nu på 15%, blir lite drygt att vänta i tre timmar till, men jag är 100 % säker på att det är värt det. (w00t)

Här är länken: http://jorgeoscuro.googlepages.com/oscuro&...erloaddownloads

Edit: Helsike, det var inte alltför lätt att få ner den. Ska testa igen imorgon.

Tankade den i förrigår funderar på att installera Oblivion nu, avinstallerade det för att grafikkortet nådde

heta summor när jag spelade. Men lite bättre nu när det börjar bli kallt.

@nor_adde: Dimmigt och du ser bara på nära område?

Då ska du ga in på inställningarna och öka (Vad det nu hette) och sen kryssa i en ruta :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor