Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...
För att inte tråden ska glömmas bort...

Min nya dator (som jag fick idag) klarar det lugnt! ;)

Snyggt :)

Men du skulle gärna få ha ett GF 7900GT(X?) i stället, inte för att det är helt nödvändigt

men du klarar dig iaf nån enstaka procent bättre med ett sånt :)

Ska väl så småning om när DX10 kort släpps skaffa ett sånt, mitt bankkonto = Rena guldgruvan i ränta,

så ja går ju inte något på förlust :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt :)

Men du skulle gärna få ha ett GF 7900GT(X?) i stället, inte för att det är helt nödvändigt

men du klarar dig iaf nån enstaka procent bättre med ett sånt :)

Ska väl så småning om när DX10 kort släpps skaffa ett sånt, mitt bankkonto = Rena guldgruvan i ränta,

så ja går ju inte något på förlust :)

Jo det skulle jag gärna ha. Men det var en förihopplockad datorn så jag kunde inte ändra nått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag har spelat Oblivion i ca en halvtimme så stängs spelet av och man måste starta om datorn. Har någon samma problem?

Jag vet, det är dåligt förklarat.

En fråga till:

När jag går in i Imperial City och kollar mot statskärnan (tror jag) så kommer det upp en massa färger på skärmen och det flimrar. Finns det någon lösning på problemet?

Kolla på SRtest-bilden längre upp i tråden så ser ni mina specs.

Edit: Ännu en fråga. Som ni ser så visar mätaren på SR-test-bilden fullt men jag har bara mellan 15-25 FPS och ibland lägre. På maxad grafik alltså (förrutom att jag inte har någon AA på). Borde jag inte ha minst 30 fps om mätaren visar fullt?

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag har spelat Oblivion i ca en halvtimme så stängs spelet av och man måste starta om datorn. Har någon samma problem?

En fråga till:

När jag går in i Imperial City och kollar mot statskärnan (tror jag) så kommer det upp en massa färger på skärmen och det flimrar. Finns det någon lösning på problemet?

Edit: Ännu en fråga. Som ni ser så visar mätaren på SR-test-bilden fullt men jag har bara mellan 15-25 FPS och ibland lägre. På maxad grafik alltså (förrutom att jag inte har någon AA på). Borde jag inte ha minst 30 fps om mätaren visar fullt?

Lösningen på att det kraschar varje halvtimme är att om du har X-fire i så måste du stänga av det för det är inte kompatibelt med Oblivion! . ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga till:

Lita aldrig på SRtest skiten. Jag ska t.ex. kunna köra CoD2 på högsta inställningar. Men ikke, får köra på nästan lägsta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lita aldrig på SRtest skiten. Jag ska t.ex. kunna köra CoD2 på högsta inställningar. Men ikke, får köra på nästan lägsta.

Det säger inte vilka inställningar man klarar spelet på bara hur bra datorn klarar av spelet

i gemfört med systemkraven. Så där har ni nog ert svar. ;)

Jag vet det är ganska taskigt, men dom kan ju inte precis pröva alla spel själva med olika system och

säga hur bra datorer klarar av spelen.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor