Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Som ni kanske vet så kan man köpa sej en egen bostad i varje stad, vilket jag vill göra.

Problemet är bara det att jag måste hitta gubben som äger huset i vardera stad och sedan köpa det av honom.

Om ni vet någon karta som visar vart dessa män är så kan ni gärna visa det för mig, men ni kan också berätta vart jag kan hitta dem.

Tackar! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som ni kanske vet så kan man köpa sej en egen bostad i varje stad, vilket jag vill göra.

Problemet är bara det att jag måste hitta gubben som äger huset i vardera stad och sedan köpa det av honom.

Om ni vet någon karta som visar vart dessa män är så kan ni gärna visa det för mig, men ni kan också berätta vart jag kan hitta dem.

Tackar! ^_^

Öhmm...

I imperial city tror jag man ska gå till ett litet hus där bland butikerna i Market District,

så får man ett hus vid Waterfront.

Och i övriga städer är det oftast att man ska snacka med han/hon som leder staden.

Dom hittar du nog i något slott, man borde kunna fråga en vakt om vägen om jag minns rätt.

Edit: Jag använder en mod så man får en liten Camping med en 2 tält 1 kista 1 madrass, så jag ska klara mig :P

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart ska jag placera filen?

Fanns det ingen readme? Urm, nåja, du ska lägga den i C:\Program\Bethesda Softworks\Oblivion\Data (eller vart du nu lagt det), sen när du startar spelet (eller ja, startar upp menyn) ska du gå in i Data Files-fliken och aktivera den.

Edit: Det fanns visst ingen readme. Men du ska lägga den där i alla fall.

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle någon kunna länka till några Oblivion mods?

:shifty:

En av mina favorit sidor http://www.tessource.net/files/cache/index.html

Men du måste regga dig för att kunna ladda ner stora filer (större en 4 mb eller nåt tror jag det var)

Var kanske inte länk till några mods, det var länk till en hel sida full av mods :(

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor