Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Bara gå upp i lvl och välj Strength så du kan bära mycket. Jag är runt lvl 30 och brukar plundra grottor med banditer så fort jag behöver pengar. Eftersom jag är så pass hög lvl har de flesta Glass Armor och Daedric Armor.

Sammanlagt brukar jag få ca 10.000-15.000 per grotta.

Förövrigt tycker jag det är ett hån mot tidigare Elder Scrolls-spel att banditer bär Daedric-Armor. När jag i Morrowind skulle få ett komplett set av Daedric fick jag mörda oskyldiga, gå med i faktioner och resa till de mest avlägsna platserna i spelet. I det spelet finns det också bara två fulla set av Daedric. Här stöter man ofta på banditer som bär delarna och som man lätt kan ta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara gå upp i lvl och välj Strength så du kan bära mycket. Jag är runt lvl 30 och brukar plundra grottor med banditer så fort jag behöver pengar. Eftersom jag är så pass hög lvl har de flesta Glass Armor och Daedric Armor.

Sammanlagt brukar jag få ca 10.000-15.000 per grotta.

Förövrigt tycker jag det är ett hån mot tidigare Elder Scrolls-spel att banditer bär Daedric-Armor. När jag i Morrowind skulle få ett komplett set av Daedric fick jag mörda oskyldiga, gå med i faktioner och resa till de mest avlägsna platserna i spelet. I det spelet finns det också bara två fulla set av Daedric. Här stöter man ofta på banditer som bär delarna och som man lätt kan ta.

Håller fullkomligt med dig.

Min första gubbe (omoddat) blev tillslut level 37 men började modda så gjorde jag nya gubbar :P

En bra sak att göra i stället för att plundra grottor är att träna stealth och security och gå med i Thiefs guild.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har spelat på¨min gubbe i 8 timmar och är bara på lvl 2 :P Jag dödar massor av monster men jag går ju aldrig upp i lvl.

Hur kan det komma sej?

Och jag har en till fråga, jag hade tänkt att bli en mage eller thief. Vilken av dom ska jag ta?

Och säg inte bara tex thief utan säg varför och säg vilken ras man bör ha etc etc.

Sen undrar jag, måste man se ut som någon nedrans tempelriddare eller kan man köpa kläder som är anpassade för thief eller mage.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har spelat på¨min gubbe i 8 timmar och är bara på lvl 2 :P Jag dödar massor av monster men jag går ju aldrig upp i lvl.

Hur kan det komma sej?

Man måste bli bättre på sina major skills och sen sova för att gå upp i level.

Och jag har en till fråga, jag hade tänkt att bli en mage eller thief. Vilken av dom ska jag ta?

Och säg inte bara tex thief utan säg varför och säg vilken ras man bör ha etc etc.

Om du ska bli magiker borde du välja High Elf eller Breton.

Om du ska vara tjuv däremot så är det bara att ta den ras som du gillar mest, de flesta har ändå inget som man inte kan träna upp. I och för sig har argonians water breathing och är bra på att dyrka upp lås, men när man gått upp några levels är det ganska onödigt eftersom det finns saker som ger water breathing och du efter 10 levels eller något sånt kan skaffa Skeleton Key.

Sen undrar jag, måste man se ut som någon nedrans tempelriddare eller kan man köpa kläder som är anpassade för thief eller mage.

Magikerkläder kommer du få tag i om du går med i deras gille. Tjuvkläder vet jag inte riktigt, det finns förstås kläder med bra enchants för tjuvar, men jag vet inte riktigt något särskilt plagg du borde försöka få tag i.

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En mage kan bli väldigt kraftfull, men det tar väldigt lång tid. En thief är vad jag valde till min karaktär.

När man är tillräckligt bra behöver man sällan slåss om man upptäcker fiende i tid.

Om du väljer Mage bör du ta Breton och Dunmer/Darkelf (Om du ska satsa på Destruktion). Altmer/High Elf går också bra.

Bra Thief-raser är Bosmer/Wood Elf (om du vill ha en Tjuv/pilbågs-karaktär), Argonian och Khajiit.

Och gå med i Dark Brotherhood för att få tag i de bästa tjuvkläderna.

Det har kommit ut en ny officiell mod!

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev en argonians thief.

Det går ganska bra. Men jag har upptäckt att man inte ska använda dagger utan pilbåge. :lol:

Alltså en av major skillsen var pilbåge.

Vad har man gå med i thief guild ?

En sak som är väldigt dåligt. Det är att om man tar något i någons hus om natten när dom sover så kan man ändå inte sälja det.

Visst, jag har sett meddelandet om att man inte kan sälja stulna saker, men om dom inte vet att man har tagit det så borde man kunna sälja det.

Gaaah ! Jag har megapengabrist som vanligt :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har man gå med i thief guild ?

En sak som är väldigt dåligt. Det är att om man tar något i någons hus om natten när dom sover så kan man ändå inte sälja det.

Visst, jag har sett meddelandet om att man inte kan sälja stulna saker, men om dom inte vet att man har tagit det så borde man kunna sälja det.

Gaaah ! Jag har megapengabrist som vanligt :'(

SPOILER FÖRSTÅS ^^

Hoppas du menar hur man kommer in i Thiefs guild, du behöver inte snacka med någon

Tiggare, men du måste gå till det stället där skeppet/n finns i Impirerial city, Waterfront hette det väl :lol:

Så går du till stugorna där och väntar till midnatt, så borde det komma en massa människor med Leader utrustning

och facklor så mutar du den som är där först av alla (han med facklan)

Mutar: Tryck på den där knappen längst nere till vänster i dialogen, snacka dig till vänskap med honom

eller som sagt muta honom med pengar ^^

Och du borde få adressen till dom som kan ta emot stulet gods. Första gubben som tar emot

bor väl i Bruma.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I ett uppdrag i DB får man SPOJLÄR till uppdrag att döda nån über militär gubbe hur fan ska jag döda han,jag kommer inte ens in i leyawiin vakt post grejen? ska jag sno en dräkt eller? (vakt dräkt) [/sPOJLÄR]

Lite svampigt förklarat men aja

Du ska: :SPOILER: Följa efter han ett tag utan att göra ngt, till sist så kommer han gå ut ur vakt posten till den närliggande dammen och bada. Då tar han av sig sin rustning och du kan lätt med din speciella pil döda honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor