Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Jag leter efter ett ställe som heter Pale Pass. Någon som har kännedom om denna plats? :P

Norr om Bruma, eller nordväst blir det lite. Jag suger på att förklara men, högst upp på kartan, nordväst om Bruma. Du får leta. Det ska finnas en grotta som heter Serpents Trail däruppe iaf.

Ang. Soul gems så är dom random loot. Men för att fylla dom och kunna använda dom måste ni ha en soultrap spell. Varje soul gem kan bara användas en gång också, om ni inte skaffar azuras star.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Norr om Bruma, eller nordväst blir det lite. Jag suger på att förklara men, högst upp på kartan, nordväst om Bruma. Du får leta. Det ska finnas en grotta som heter Serpents Trail däruppe iaf.

Ang. Soul gems så är dom random loot. Men för att fylla dom och kunna använda dom måste ni ha en soultrap spell. Varje soul gem kan bara användas en gång också, om ni inte skaffar azuras star.

Ah tack! :)

Har en till fråga. Jag har inte kunnat sova på något ställe på flera levlar. Eftersom när jag somnar så kommer en vampyr och smittar mig. Hur undviker jag detta? Så att jag kan börja levla igen. Vet att man kan gå till chapel när man väl är vampyr. Men då man blir smittad så ändras ju ansiktet så att man ser så jävla ful ut. Återställs det till det normala ansikten då man blir av men vampyrismen?

Redigerad av thotim
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog en trip till en sån Shrine, där jag mötte ett par arga orcs som inte verkade tycka om sällskap. >_<

Gick till en sån stor sten utanför Imperial City. När jag klickade på den så fick jag en Greater Power som kan låsa up Hard locks. Dock så kan man bara använda den en gång per dag. :shifty:

Edit: Har nog inte blivit attackerad av en vampyr i spelet. Och om man blir det, hur blir man av med den?

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog en trip till en sån Shrine, där jag mötte ett par arga orcs som inte verkade tycka om sällskap. >_<

Gick till en sån stor sten utanför Imperial City. När jag klickade på den så fick jag en Greater Power som kan låsa up Hard locks. Dock så kan man bara använda den en gång per dag. :shifty:

Edit: Har nog inte blivit attackerad av en vampyr i spelet. Och om man blir det, hur blir man av med den?

Använd Skeleton Key >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes! Vampyr Dark elf Tjuv/Mördare e nice men det är jobbigt att behöva vara inne på dagarna, folk vill inte ge dig quests o.s.v så jag blev en häxas springare för att bli av med det.

Om du suger blod av folk som sover kan du vara ute på dagarna.

Bara att gå fram till någon sovande person tryck action så kommer en meny vad du vill göra.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur får man tag i skeleton key?

Man får den genom att göra en quest för Nocturnal Shrine, och man måste vara minst level 10. Orkar inte förklara vägen dit eftersom jag har glömt den, men jag kopierar från en GameFAQs guide:

"Start in Leyawiin. Leave by the North East gate and follow the

road north. You'll pass the Ayleid citadel of Veyond, Blanken March and find

a dirt path on your right leading to the Shrine."

http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/fil...ion_daedric.txt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor