Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Hos mig laggar Oblivion lite, så vad kan jag göra för att fixa detta? var kan jag säkta all Grafik?... jag har gjort det i spelet men det verkar finnas options på launch screen också..

Dra ner resolution. Jag har 640x480 och kan då ha maxat på allt förutom gräs och skuggor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FRÅNOME NU ÄLSKAR JAG DIG JACKER :unsure:

Edit?

Jag kör mitt på 1024 X 768

och all Objects, item och actor på ungefär mitten.

Och Grass distance off.

Och har på full view Distance

Och allt går helt laggfritt förutom det när man går till något ställe där det

står Loading Area

^^

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har The Elder Scroll IV: Oblivion nu. Riktigt fett spel!!

Mördade en sån vakt vid en port. Så stod det att någon okänt såg att min gubbe mördade vakten. Sen när min gubbe i spelet tog en tupplur i ett sånt, så kom en man i en svart kappa och frågade om jag ville joina hans "guild" eller vad det nu var. Så han gav mig ett svärd o sa att jag skulle mörda en sån man. Men jag sket i det.^^

Spelet kör jag nästan alla grafikinställningar på lågt, bara för att det inte ska lagga.^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har The Elder Scroll IV: Oblivion nu. Riktigt fett spel!!

Mördade en sån vakt vid en port. Så stod det att någon okänt såg att min gubbe mördade vakten. Sen när min gubbe i spelet tog en tupplur i ett sånt, så kom en man i en svart kappa och frågade om jag ville joina hans "guild" eller vad det nu var. Så han gav mig ett svärd o sa att jag skulle mörda en sån man. Men jag sket i det.^^

Spelet kör jag nästan alla grafikinställningar på lågt, bara för att det inte ska lagga.^^

Det är Assassin Guild (Lönnmördar\Yrkesmördar)

Dem erbjuder ganska fina saker där :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en jävligt skön questchain också. Själv sitter jag och lallar med min fetto warrior och gör Aid for Bruma questen. Typ två stader till sen har jag allas hjälp. Fan va cepelätt allt blev när man drog ner svårigheten ytterst lite samt hitta ett skitballt svärd.

Laggar gör det inte så mycket längre dessutom :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ger typ 5 plus i ett antal skills och lite annat sånt, sen får du lite powers som du kan leka med. Jag var vampyr förut men det var så horjobbigt för den timade alltid att bli solkänslig precis när man kom ut ur en grotta eller nåt sånt, då kan man inte göra skit heller för man måste vänta till solen går ner eftersom man inte kan göra något medans man förlorar hälsa...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har 'köpt' det nu, men det laggar fast jag har allt på sämsta.

Är och håller på med Martin nu, hur ska man göra? Han säger att det finns monster kvar fast jag dödat 3 st. Ska jag ner i Oblivion, eller?

Svara gärna i PM. :)

Grass Distance då? Jag har förstått att man måste ha 512mb Grafikkort för att

kunna ha med det B)

Snackar du om Oblivion Portalerna?

Dom ska du gå in i och leta upp något sätt att stänga dom så kommer det inga

Demoner.Sorry att jag svarade här :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kunna ha med det B)

Snackar du om Oblivion Portalerna?

Dom ska du gå in i och leta upp något sätt att stänga dom så kommer det inga

Demoner.Sorry att jag svarade här :">

Har inget alls på det, sämsta dvs. ^^

Mjo, okej. Då ska jag ner där och hålla på då. :) Tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kunna ha med det B)

Nope, spelet använder aldrig mer än 256mb minne (dvs det går att maxxa spelet på ett 256mb grafikkort - om det är tillräckligt snabbt).

-Testa att stänga av HDR, och köra med Bloom istället. HDR är krävande.

-Minska mänged gräs istället för att ta bort det helt:

Hitta "iMinGrassSize=" i oblivion.ini (mina dok - my games - obivion). Ändra värdet till 120. Ju högre desto mer fps, men mindre gräs får du. Nu ska du kunna höja grassdraw distance utan att få lika dålig prestanda som förr.

-Kör med absolut senaste beta drivrutinerna från nvidia, då de har prestanda optimeringar för just oblivion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor