Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Antingen skaffar du ett program som gör det åt dig (tex Fraps); eller så ändrar du en sak i spelets ini-fil. Den finns i Mina dokument\My Games\Oblivion och heter "Oblivion", öppnar den, letar upp "bAllowScreenShot=0" (förslagsvis med CTRL+F), och ändrar nollan till en etta. Spara sedan filen, och starta spelet. Sedan så sparas dina screenshots som bmp-filer där du installerat spelet.

Ok, tack.

Provade precis Horse-Armor-modden som jag på något sätt införskaffade. Elven-armor var inte så snygg på min häst med Steel passade bra. Inte värd 20 kr, dock.

Här är en rätt så bra guide om systeminställningarna: http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/oblivion_a.txt

Jag har bara rört det man kan utan att behöva ändra filer och sånt men jag är väldigt nöjd med resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... Och här är något jag hittade.

[HDR & Bloom Variables]

BlurShaderHDRInterior

BlurShaderHDR

BlurShader

The above sections in the .ini file relate to HDR lighting effect parameters (the first two being interior and exterior HDR lighting), and the third being Bloom lighting parameters. You can alter these values in an attempt to make the lighting effects better suit your tastes. For example, some people suggest that using the following settings for the Bloom (BlurShader) lighting makes it look more 'HDR-like' without the same performance impact as real HDR:

fSkyBrightness=0.7000

fAlphaAddInterior=0.8500

fBlurRadius=0.0600

iNumBlurpasses=3

iBlendType=2

Obviously you will have to experiment or find someone who has values which you may find desirable, but note that varying these can result in strange visual glitches in certain areas, such as an oversaturated sky or odd water colors.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var hittar man försäljare? Har lite mysiga saker som jag vill bli av med. :unsure:

Vill hem och spela nu. :P

(Dubbelpost, ja)

Har jag uppfattat det rätt om letar du efter de merchants som har mest pengar?

ISF blir du nog lite missnöjd, för max hos vanliga merchants är bara 1200. Har hört att den ska finnas en i Thieves Guild som har 1500 dock. Dessutom kan du köpa saker i en affär och på så vis höja merchantens pengar (upp till 500 mer), men det funkar bara om du är expert i mercantile. Är du master i just mercantile har alla merchants 500 mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... Och här är något jag hittade.

Från tweakguides aight? Just den delen var inte så bra då han inte förklarade mer exakt vad alla kommandon under rubrikerna gör.

Har lite problem när jag har bloom och AA på samtidigt, blir liksom superljust, har testat mixtrat lite men har inte hittat den rätta funktionen. Någon som kan ge mig lite hjälp på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska man göra för att starta questen för vampyrbotemedel? =/

Först och främst måste du bli vampyr. Efter detta snackar du med vampyren i Dark Brotherhood eller nån mage i Arcane University (kommer inte ihåg vem). Välj svarsalternativet 'Cure for vampirism'.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor