Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Funderar på att köpa det, har följt den här tråden å det verkar rätt intressant.

Händer det mycket i det?

Du själv kan ju göra massor, men det händer väl inte så mycket om man säger så. Folk går mest bara runt i städerna och sköter sina sysslor. Då och då kommer det några banditer i skogarna som du kan slåss med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag min Thief med i Familjen Assasin :)

Mördade en kvinna som låg å sov, och gick å sova till min lilla stuga :P

Man får väl köpa Prylar som Stolar och sånt till stugorna också? :P

Föresten, jag fick en Quest att jag skall mörda en person för att komma med

i assasin guilden, var finns den där personen?

Fattade inte vad gubben babblade :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska döda en man som sover i ett gammalt värdshus söder om Imperial City. Kolla på din karta lite sydöst om Imperial City så ska du ha en liten markör där det står något i stil med 'Inn of Omen' eller något liknande.

Föressten, jag vet ta mig sjuttsingen inte hur man köper hus. Man går fram till huset som är till salu, 'Needs a key' kommer fram och sen...vart ska man ta vägen? Hur får man nyckeln?

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska döda en man som sover i ett gammalt värdshus söder om Imperial City. Kolla på din karta lite sydöst om Imperial City så ska du ha en liten markör där det står något i stil med 'Inn of Omen' eller något liknande.

Föressten, jag vet ta mig sjuttsingen inte hur man köper hus. Man går fram till huset som är till salu, 'Needs a key' kommer fram och sen...vart ska man ta vägen? Hur får man nyckeln?

Tack! Unge man :)

Då är det min tur att hjälpa dig..

Du går till en kung av någon stad där det finns hus till salu, så trycker

du på det där huvet nere i vänstra hörnet när du snackar med honom

så kan du betala lite pengar eller nåt för att han ska gilla dig, så

kan du snacka någon om någon bostad eller nåt så säger han

att det finns lediga bostäder så får du nyckeln :P

Han sa också att man får gå till butiker och köpa det man behöver,

det som antagligen finns färdit i husen är en Säng, något bord och kanske

en Brasa.. Jag tror jag betalade 14 000? För det huset jag köpte i

Chemyndale(stavning?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde att du skulle skaffa det snabbare än snabbt -_-

Haha, jo, som stort Elder Scroll-fan sprang jag till butiken lördagen efter att spelet släppts. Klockan 3 kom jag fram och fann att butiken stängde någon minut innan vi kommit fram=)

Bor halvt ut på landet så jag har inte orkat åka in igen fören nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska prata med en av pilgrimerna på platsen. Man ska döda något slags ljus-väsen i närheten och ta väsenets sak som man offrar till Azura i gryningen eller skymningen. Hon berättar att man ska döda 5 vampyrer i en grotta. Belöningen är en stjärna.

Jag har problem med att ta screenshots med Print Screen-knappen i spelet. Kommer inte fram nåt när jag klistrar in i Paint efteråt.

Jag orkar inte starta upp Xfire varenda gång jag ska spela för att kunna ta screens.

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara tipsa om en modd, det gör så att det blir mer blod och så att det är kvar mycket längre.

Man ändrar i oblivion.ini som ligger i Mina Dokument > My Games > Oblivion. Glöm inte att göra en backup.

fDecalLifetime=399.0000

Whatever you feel like, eventually though since the blood doesn't disappear between load zones, it will catch up to you so I recommend somewhere like 20 minutes max.

iMaxDecalsPerFrame=40

Not sure if this affects the blood or not, but it doesn't hurt anything as far as I have seen and I am pretty damned sure it is, I moved it to a low number like 40 cause I think its the amount of decales on the world at one time, either way I had no disappearing blood with it low.

bDecalsOnSkinnedGeometry=15

This is the one that let people get covered in blood, I set it to 15 cause it doesn't happen as much to people as it does to swords and arms, plus after 15 layers of blood you couldn't recognize the corpse.

Best way to find all of these is to use the find Håller med till 100%! command in text, cuts things down to a matter of seconds.

Once you have taken care of these three, save it, copy it, and place it in a folder you can get to easily. Make sure you check both versions are READ ME ONLY.

You see what happens is when you go into video settings or I think settings in general it reverts to defaults, for the INI and you have to put it back in. Just set up your video options prior to replacement and all, then sit on it till you have to change the settings one more time. So I would just keep it around all read me only and stuff.

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har problem med att ta screenshots med Print Screen-knappen i spelet. Kommer inte fram nåt när jag klistrar in i Paint efteråt.

Jag orkar inte starta upp Xfire varenda gång jag ska spela för att kunna ta screens.

Antingen skaffar du ett program som gör det åt dig (tex Fraps); eller så ändrar du en sak i spelets ini-fil. Den finns i Mina dokument\My Games\Oblivion och heter "Oblivion", öppnar den, letar upp "bAllowScreenShot=0" (förslagsvis med CTRL+F), och ändrar nollan till en etta. Spara sedan filen, och starta spelet. Sedan så sparas dina screenshots som bmp-filer där du installerat spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor