Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Jag undrar var man kan få tag i lockpicks lättare än att ta det från andra npcs som har det eller köpa det hos han i Thiefs Guild, finns det någon stans man kan köpa lockpicks, sen undrar jag också var man kan sälja stulet gods för det kan hända att man plockar på sig lite när man är i någons hus som man ska döda.

Någon som vet? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar var man kan få tag i lockpicks lättare än att ta det från andra npcs som har det eller köpa det hos han i Thiefs Guild, finns det någon stans man kan köpa lockpicks, sen undrar jag också var man kan sälja stulet gods för det kan hända att man plockar på sig lite när man är i någons hus som man ska döda.

Någon som vet? :wub:

Skriv player.additem 0000000A 100 i consolen så får du 100 lockpicks ^_^

Nejmen skämt åsido, om du tränar upp dig i alteration så öppnar du lås mycket lättare än med lockpicks :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriv player.additem 0000000A 100 i consolen så får du 100 lockpicks :wub:

Nejmen skämt åsido, om du tränar upp dig i alteration så öppnar du lås mycket lättare än med lockpicks ^_^

Ok men det tar ganska långt tid, vet du ingen stans var man kan köpa?

Sen som sagt var kan man sälja stulna grejer? :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok men det tar ganska långt tid, vet du ingen stans var man kan köpa?

Sen som sagt var kan man sälja stulna grejer?:">

Om du är medlem i Thieves Guild kan du sälja stulna saker till Fences som det heter, det finns en i Bruma som heter Ongar t.ex. Om du inte vet vad jag snackar om kan du gå till en kille i Waterfront på natten, han står bland en massa träskjul med en fackla i handen.

Jag lyckades döda en tjej med fullt Orc-set idag, glad jag blev, nu ligger det välförvarat i mitt Leyawin-hus tillsammans med alla andra gottiga saker.

Och några bilder.

Och en bild på alla mina diamanter, halsband och tjafs jag inte använder som jag brukar samla på mig själv, och lägga i förvar.

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet? :)

Skaffa Skeleton Key istället.

Ifall du är level 10 eller högre (tror det var 10) kan du gå till Nocturnal's Shrine och göra ett quest åt henne, du får Skeleton Key som belöning. :)

Den går inte sönder plus att alla låskolvar är långsamma hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa Skeleton Key istället.

Ifall du är level 10 eller högre (tror det var 10) kan du gå till Nocturnal's Shrine och göra ett quest åt henne, du får Skeleton Key som belöning. :)

Den går inte sönder plus att alla låskolvar är långsamma hela tiden.

Shit, visste jag inte om. Perfekt för en mästertjuv! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du är medlem i Thieves Guild kan du sälja stulna saker till Fences som det heter, det finns en i Bruma som heter Ongar t.ex. Om du inte vet vad jag snackar om kan du gå till en kille i Waterfront på natten, han står bland en massa träskjul med en fackla i handen.

Jag lyckades döda en tjej med fullt Orc-set idag, glad jag blev, nu ligger det välförvarat i mitt Leyawin-hus tillsammans med alla andra gottiga saker.

Och några bilder.

Och en bild på alla mina diamanter, halsband och tjafs jag inte använder som jag brukar samla på mig själv, och lägga i förvar.

Hur gör du för att lägga dem så fint??? Varändagång jag försöker så ramlar de ner som ett bombslag och slår undan allt annat..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok så då måste man vara med i Thieves guild för att kunna sälja stulna saker, det går inte så hemskt bra när jag redan är med i Dark Brotherhood, eller kan man vara med i båda guilderna?

Fast är nog ingen idè när Thieves guild inte tillåter att man dödar oskyldiga.

Redigerad av lulle
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått det att flyta väldigt nice med HDR nu. Tog ett par bilder :)

Den här tog jag uppe vid The Blades tempel, solen och molnen såg så himla vackert ut tyckte jag.

Sen den här tog jag precis utanför Chorrol, skulle på hemligt uppdrag och stänga en Oblivionport när jag upptäckte denna vackra solnedgång.

Sikorka: Ja, jag skulle nog tro det :)

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter fast på en quest just nu :D

Någon har tjuvat en tavla från grevinnan av Chorrol och mitt uppdrag är att förhöra några och leta efter ledtrådar för att hitta vem tjuven är. Har snackat med ngåra och så men när jag ska börja leta ledtrådar kommer problemen, gjort ett framsteg dock, hittade en gömd tavla nere i västra tornet men sen är det bara stop, någon som har gjort detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok så då måste man vara med i Thieves guild för att kunna sälja stulna saker, det går inte så hemskt bra när jag redan är med i Dark Brotherhood, eller kan man vara med i båda guilderna?

Ja, det kan man.

Fast är nog ingen idè när Thieves guild inte tillåter att man dödar oskyldiga.

Det gäller bara när man gör uppdrag för Thieves Guild.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor