Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Läste det på Gamefaqs när jag letade efter nåt fusk till att få Vampire Cure direkt :blink:

Btw, denna är verkligen att rekomendera om ni vill ha tips på .ini konfigurationer för att göra spelet lite snyggare och samtidigt öka eran fps!

Förstår inte riktigt vad jag ska göra med filerna som man laddar ner från den sidan, kan någon hjälpa? ( Är inget proffs på datorer )

Vilken av de där använder ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte riktigt vad jag ska göra med filerna som man laddar ner från den sidan, kan någon hjälpa? ( Är inget proffs på datorer )

Vilken av de där använder ni?

Gå till Mina Dokument/My Games/Oblivon/Oblivion.ini. Välj en av filerna och kopiera all text in dit, spara och klart :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, filen heter det. Gör backup på den och byt ut den mot filen du laddar ned. Sen måste man ersätta några värden också, som han skrev i posten..

De ända filerna som jag ser är Oblivion, Blendsettings, Saves (Mapp ) och RendererInfo. Vad menar man att man gör en backup på en fil?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testade den: Better HDR lightning. Det var fan sämre, mycket sämre detaljerat :wub:

Om du redan har kunnat maxa spelet så hjälper de där dig inte så mycket. De är typ till för om man har en medelmåttig dator och vill kunna ha det lite snyggare och samtidigt bättre flyt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, om du har ett ATi X1x00 så kan du köra AA och HDR samtidigt, annars inte, men enligt vad jag sett så är prestandaförlusten så stor att spelet är näst intill ospelbart dessvärre.

Det beror på vilket X1000 kort man har. X1800/X1900 klarar detta utan det minsta problem. :wub: Sen är det nog inte meningen att svagare kort som X1300 ska spela med så höga inställningar, eller någon AA alls.

Dessutom behövs en beta-drivrutin för det, något jag inte tänker installera. Väntar hellre på att det kommer till det officiella catalyst paketet (och nej, det kommer inte till 6.4...).

Screens (allting maxxat, 1280X1024, HDR):

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så ball, för att genom att hoppa på hustak så lyckades jag hoppa upp på Brumas  mur. :wub: Passade på att hoppa ner för att springa runt lite på all lågupplöst terräng.

Att ta sig upp på muren och hoppa över är väl ingen konst.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor