Jacker Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Finns det någon möjlighet att ha både HDR och A.A igång samtidigt? Vill helst köra utan Bloom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Jag är så ball, för att genom att hoppa på hustak så lyckades jag hoppa upp på Brumas mur. Passade på att hoppa ner för att springa runt lite på all lågupplöst terräng. http://img71.imageshack.us/img71/2959/oblivionlivin6fv.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Runar Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Nån som kan langa upp nårga gööa screens ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Ingen som har svar på min fråga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Läste det på Gamefaqs när jag letade efter nåt fusk till att få Vampire Cure direkt Btw, denna är verkligen att rekomendera om ni vill ha tips på .ini konfigurationer för att göra spelet lite snyggare och samtidigt öka eran fps! Förstår inte riktigt vad jag ska göra med filerna som man laddar ner från den sidan, kan någon hjälpa? ( Är inget proffs på datorer ) Vilken av de där använder ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Förstår inte riktigt vad jag ska göra med filerna som man laddar ner från den sidan, kan någon hjälpa? ( Är inget proffs på datorer ) Vilken av de där använder ni? Gå till Mina Dokument/My Games/Oblivon/Oblivion.ini. Välj en av filerna och kopiera all text in dit, spara och klart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 (redigerad) Gå till Mina Dokument/My Games/Oblivon/Oblivion.ini. Välj en av filerna och kopiera all text in dit, spara och klart Jaha tack så mycket. Var väll lite korkad bara. Edit : Eller nej, finns ingen mapp som heter Oblivion.ini. Redigerad 10 april, 2006 av _Ricky_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Jaha tack så mycket. Var väll lite korkad bara. Edit : Eller nej, finns ingen mapp som heter Oblivion.ini. Nej, filen heter det. Gör backup på den och byt ut den mot filen du laddar ned. Sen måste man ersätta några värden också, som han skrev i posten.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Nej, filen heter det. Gör backup på den och byt ut den mot filen du laddar ned. Sen måste man ersätta några värden också, som han skrev i posten.. De ända filerna som jag ser är Oblivion, Blendsettings, Saves (Mapp ) och RendererInfo. Vad menar man att man gör en backup på en fil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
lulle Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Kan någon slänga upp en länk på grejer där det är ganska maxat, typ detaljinställningarna ska vara höga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 (redigerad) Filen heter Oblivion, det är den du ska ändra. Backup är helt enkelt att du kopierar orginalfilen och sparar den på ett annat ställe, så du kan återställa filen om det blir krångel. EDIT: Förbaskade felstavningar! =/ Redigerad 10 april, 2006 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Filen heter Oblivion, det är den du ska ändra. Backp är helt enkelt att du kopierar orginalfilen och sparar den på ett annat ställe, så du kan återställa filen som det blir krångel. Okej tack så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
lulle Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 (redigerad) Testade den: Better HDR lightning. Det var fan sämre, mycket sämre detaljerat Redigerad 10 april, 2006 av lulle Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Clawhammer Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Finns det någon möjlighet att ha både HDR och A.A igång samtidigt? Vill helst köra utan Bloom. Ja, om du har ett ATi X1x00 så kan du köra AA och HDR samtidigt, annars inte, men enligt vad jag sett så är prestandaförlusten så stor att spelet är näst intill ospelbart dessvärre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 Testade den: Better HDR lightning. Det var fan sämre, mycket sämre detaljerat Om du redan har kunnat maxa spelet så hjälper de där dig inte så mycket. De är typ till för om man har en medelmåttig dator och vill kunna ha det lite snyggare och samtidigt bättre flyt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
lulle Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 Om du redan har kunnat maxa spelet så hjälper de där dig inte så mycket. De är typ till för om man har en medelmåttig dator och vill kunna ha det lite snyggare och samtidigt bättre flyt. Ok misstänkte det, jag tog tillbaka till dom gamla inställningarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 Ja, om du har ett ATi X1x00 så kan du köra AA och HDR samtidigt, annars inte, men enligt vad jag sett så är prestandaförlusten så stor att spelet är näst intill ospelbart dessvärre. Det beror på vilket X1000 kort man har. X1800/X1900 klarar detta utan det minsta problem. Sen är det nog inte meningen att svagare kort som X1300 ska spela med så höga inställningar, eller någon AA alls. Dessutom behövs en beta-drivrutin för det, något jag inte tänker installera. Väntar hellre på att det kommer till det officiella catalyst paketet (och nej, det kommer inte till 6.4...). Screens (allting maxxat, 1280X1024, HDR): http://img79.imageshack.us/img79/9438/screenshot1226wp.th.jpg http://img79.imageshack.us/img79/738/screenshot105vk.th.jpg http://img84.imageshack.us/img84/8995/screenshot14235vb.th.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 Fin bild på min fina karaktär http://img81.imageshack.us/img81/2289/fingrabb5zh.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 11 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 (redigerad) Fin bild på min fina karaktär Ser ut som en riktig hjälte Redigerad 11 april, 2006 av Everest Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 11 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2006 (redigerad) Jag är så ball, för att genom att hoppa på hustak så lyckades jag hoppa upp på Brumas mur. Passade på att hoppa ner för att springa runt lite på all lågupplöst terräng. http://img71.imageshack.us/img71/2959/oblivionlivin6fv.jpg Att ta sig upp på muren och hoppa över är väl ingen konst. Redigerad 11 april, 2006 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts