lulle Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 (redigerad) Det blir nog en bra karaktär ska du se Om du vill ta screenshots får du leta reda på din .ini fil, som du hittar i samma map där sparfilerna ligger. Leta sen reda på raden 'bAllowScreenshot', ändra värdet från 0 till 1. Tar man Screen sen med Print Screen?:"> Edit: Jag hittar ingen .ini fil? jag gick in i Mina Dokument/ My games/ Oblivion/sen står där Saves, Blend Settings, Oblivion och Renderer info. Är det någon av dom? Redigerad 9 april, 2006 av lulle Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Tar man Screen sen med Print Screen?:"> Edit: Jag hittar ingen .ini fil? jag gick in i Mina Dokument/ My games/ Oblivion/sen står där Saves, Blend Settings, Oblivion och Renderer info. Är det någon av dom? Det är den som heter "Oblivion". Jag har ändrat detta, tagit några screenshots och läst att de ska hamna i Oblivion foldern som bmp, men jag hittar inga bilder där. Någon som vet bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Man kan ju fundera på vad dem brukar hålla på med när man kikar på deras sätt att hålla handen. Haha.. Blev Grand Champion i arenan.. Varför var det så speciellt? Rewarden var ju inte så bra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Det är den som heter "Oblivion". Jag har ändrat detta, tagit några screenshots och läst att de ska hamna i Oblivion foldern som bmp, men jag hittar inga bilder där. Någon som vet bättre? Om det inte står "Screenshot taken" eller liknande när du tar bilden så kan det vara så att .ini filen skrivs över när du startar spelet, skrivskydda isf filen. Var så för mig först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Det är den som heter "Oblivion". Jag har ändrat detta, tagit några screenshots och läst att de ska hamna i Oblivion foldern som bmp, men jag hittar inga bilder där. Någon som vet bättre? Om det inte funkar så ta screens med Fraps istället (om du har dvs.). Funkar perfekt för mig, och bilderna blir fina också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Om det inte funkar så ta screens med Fraps istället (om du har dvs.). Funkar perfekt för mig, och bilderna blir fina också. Mmm, får använda fraps stället. Tog en nu bara för att testa lite: (Den är förminskad för att kunna användas bättre här på foumet.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 Blev nyligen biten av en vampyr så nu är jag det själv Pallar fan inte med den långa questchainen som man behöver göra för att få botemedlet. Har för mig att någon sa att han skrev in nåt i konsolen för att få det direkt, så... vad är det man ska skriva? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 9 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2006 (redigerad) Om det inte funkar så ta screens med Fraps istället (om du har dvs.). Funkar perfekt för mig, och bilderna blir fina också. Det finns ett sätt så att det går att ta screenshots i Oblivion. Gå in i Mina Dokument och leta till Oblivon-mappen. Öppna Oblivion.ini och ändra bAllowScreenShot=0 till bAllowScreenShot=1. EDIT: Såg nu att det redan var diskuterat. Redigerad 10 april, 2006 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Blev nyligen biten av en vampyr så nu är jag det själv Pallar fan inte med den långa questchainen som man behöver göra för att få botemedlet. Har för mig att någon sa att han skrev in nåt i konsolen för att få det direkt, så... vad är det man ska skriva? Skriv Player.additem 000977e4 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Skriv Player.additem 000977e4 1 Tog och fuskade till mig grejerna till questen istället, men hon ville inte göra min potions när jag var klar Tror attt jag måste hämta Vampire Dust själv först iom att det är ett eget uppdrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Jag råkade exploita lite. Vampire-Cure questen gjorde jag utan att fuska. Sen när man ska få sin reward på 500 guld så märkte jag att man kan göra det hur många gånger som helst. Sitter på 50k guld nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Jag råkade exploita lite. Vampire-Cure questen gjorde jag utan att fuska. Sen när man ska få sin reward på 500 guld så märkte jag att man kan göra det hur många gånger som helst. Sitter på 50k guld nu Läste det på Gamefaqs när jag letade efter nåt fusk till att få Vampire Cure direkt Btw, denna är verkligen att rekomendera om ni vill ha tips på .ini konfigurationer för att göra spelet lite snyggare och samtidigt öka eran fps! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Läste det på Gamefaqs när jag letade efter nåt fusk till att få Vampire Cure direkt Btw, denna är verkligen att rekomendera om ni vill ha tips på .ini konfigurationer för att göra spelet lite snyggare och samtidigt öka eran fps! Yes. Kör på den och det flyter som fan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
lulle Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 (redigerad) Nu är man med i Dark Bortherhood, riktigt kul när man ska göra så det ser ut som en olyckshändelse eller något. BTW någon här som har köpt något litet tillägs Pakèt på www.OblivionDownloads.com , tex som häst rustning eller något annat. Det är inte så mycket pengar det handlar om men det är lite kasst för dom som köpt spelet och måste betala för sånt här Jag funderar på att köpa häst armorn, någon som gjort det? Redigerad 10 april, 2006 av lulle Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 @Hew & Everest: Vilken av hans INI's använder ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Jag kör med low HDR, nice blev det, kunde inte ha på HDR tidigare, men med configen gick det. Här kommer nårga bilder jag tog i SW, jag skonar ingen med liten skärm. http://img211.imageshack.us/img211/9284/oblivionlol12vw.jpg http://img133.imageshack.us/img133/5360/oblivionlol23ti.jpg http://img133.imageshack.us/img133/6082/oblivionlol45dw.jpg Och den här tog jag på mig själv i mitt hus i Leyawin, mysigt ställe, utan vampyrer och spöken och allt vad det heter. http://img154.imageshack.us/img154/8110/oblivionlol37gl.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Kör på low bloom. Low hdr funkar jättebra ett tag, men helt plötsligt blir allt bara svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 @Hew & Everest: Vilken av hans INI's använder ni? Mitt grafikkort stöder inte HDR (Radeon X800 XT) så jag kör på Low-Bloom nu. Funkar bra, förut laggade det alltid när man slogs i skogen, men inte längre. Inte lika mycket i alla fall.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
lulle Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Jag kör på HDR lightning On i orginal video inställningarna, kan man fixa så det blir High HDR? Har ganska bra dator så tror det ska funka om det hade gått :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 10 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2006 Testade Bloom. Var skitjobbigt ju. Jobbigt som fan att se detaljer och annat smått. Kör på samma inställningar fast utan Bloom effekten istället. Några andra förslag på vad som borde gå bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts