Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Min söta mästertjuvs-Khajit har nu startat en enmanskampanj mot alla affärer i Imperial Citys Market District. Hans giriga tassar tar sig in och grabbar tag i dyrbarhet efter dyrbarhet, givetvis i skepnaden av The Gray Fox, och givetvis nattetid.

Slutet på Thieves Guild-uppdragen var riktigt kasst. Jag hade hoppas på att Lex dolt sig bakom den gråa masken. Fast... det vore ju väldigt ologiskt.

Fast fränt hade det varit. Stjäla på natten, motarbeta sig själv på dagen.

Oblivion är ju riktigt roligt. Synd att det är så tidskrävande, jag förlorar dyrbar levnadstid, och studierna studerar inte sig själva.

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min söta mästertjuvs-Khajit har nu startat en enmanskampanj mot alla affärer i Imperial Citys Market District. Hans giriga tassar tar sig in och grabbar tag i dyrbarhet efter dyrbarhet, givetvis i skepnaden av The Gray Fox, och givetvis nattetid.

Slutet på Thieves Guild-uppdragen var riktigt kasst. Jag hade hoppas på att Lex dolt sig bakom den gråa masken. Fast... det vore ju väldigt ologiskt.

Fast fränt hade det varit. Stjäla på natten, motarbeta sig själv på dagen.

Oblivion är ju riktigt roligt. Synd att det är så tidskrävande, jag förlorar dyrbar levnadstid, och studierna studerar inte sig själva.

Ballt. Har också en Khajit som kan ta sig in nästan överallt obemärkt, han är även en utmärkt pilbågsskytt. Har inte kört klart Thieves än, men ska göra det efter Dark Brotherhood.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ballt. Har också en Khajit som kan ta sig in nästan överallt obemärkt, han är även en utmärkt pilbågsskytt. Har inte kört klart Thieves än, men ska göra det efter Dark Brotherhood.

Hade du planerat en karriär som tjuv, vilket enligt mig tycks säkra mest enkelt överkomna stålars, så tycker jag absolut att du ska klara Thieves Guild-uppdragen. "The Ultimate Heist", den sista questen, är en såkallad "royal bitch", men belöningen är rätt ball. Dra bara inte på dig luvan framför en vakt, för du blir du dödad fortare än kvickt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet något ställe där man kan bli biten av en vampyr?

Vicente Valtieri har jag redan dödat och the Pale Lady är död också. :'(

Slåss mot valfri vampyrjävel (händer ibland att man själv blir vampyr då) eller sov i nåt övergivet hus i Waterfront i Imp City, då blir du biten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ge inte upp sådär bara, låna det av en kompis och se hur DU tycker att det känns, kan halvt mycket väl vara körbart för din smak.

Jag har ingen kompis som har det men jag är ingen grafiknörd. Eftersom det är så snyggt borde ju lägsta grafik-inställningen va ganska snygg endå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ingen kompis som har det men jag är ingen grafiknörd. Eftersom det är så snyggt borde ju lägsta grafik-inställningen va ganska snygg endå.

Njae, tyvärr är det inte så jättesnyggt på lägsta inställningarna, speciellt View Distance; som du kan se på de här bilderna: Oblivion_11a_675937_0.jpgOblivion_11b_675937_1.jpg

Mer jämförelser finns här.

Men, kan man ha view distance på fullt och distant lands så ser det rätt snyggt ut, men kan man inte ha det så försvinner rätt mycket av spelkänslan.

--

En bild jag tog nyligen. :mellow:

screenshot662ge_675937_2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade nyss Storyn, faktiskt jävligt bra story enligt mig i slutet blev man jävligt inne i det. Slutade inte alls som jag hade trott men endå ganska bra men sorgligt slut :">

Ska göra en ny charaktär nu som ska vara med i Dark Brotherhood, vad är bra och vara om man är med i Brotherhood? jag hade tänkt mig en bågskytt med lätt armor och lite svärd, blir det bra för Dark Brotherhood?

BTW hur tar man screenshot? :rolleyes:

Redigerad av lulle
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade nyss Storyn, faktiskt jävligt bra story enligt mig i slutet blev man jävligt inne i det. Slutade inte alls som jag hade trott men endå ganska bra men sorgligt slut :">

Ska göra en ny charaktär nu som ska vara med i Dark Brotherhood, vad är bra och vara om man är med i Brotherhood? jag hade tänkt mig en bågskytt med lätt armor och lite svärd, blir det bra för Dark Brotherhood?

BTW hur tar man screenshot? :rolleyes:

Det blir nog en bra karaktär ska du se :)

Om du vill ta screenshots får du leta reda på din .ini fil, som du hittar i samma map där sparfilerna ligger. Leta sen reda på raden 'bAllowScreenshot', ändra värdet från 0 till 1.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor