Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

P-C Black hand? vilken guild är det? är det Dark Brotherhood?

Nu har jag fått Blackwood Companies rustning med, ganska grym men tror jag säljer den.

Tips till er som vill ha bra rustning::

Söder om Imperial city finns massa grottor samt ruiner i en av grottan/ruinen, där finns en magisk rustning, svärd och sköld, jävligt bra. Skyddar ganska mycket och är magiskt :angry: (Heavy Armor)

Det finns bara lite möss och en npc som bär rustningen.

Redigerad av lulle
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den hösta posten i Dark Brotherhood. Alla bugar för mig etc. :angry:

Pah. Diggade också det i början, men så många fördelar ger det ju inte. Följeslagarna är ju supersvaga, och man tjänar ju enbart runt 200 i veckan, om inte minnet sviker.

Dark Brotherhood-storylinen är jävligt underhållande, dock. Spelets bästa, utan tvekan. Man lever sig verkligen in i den framåt slutet, när man träder in i fyrens källare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man lever sig verkligen in i den framåt slutet, när man träder in i fyrens källare.

Hoho - det minns jag gärna :shifty:

Regnet öser ner med åskan dundrande i bakrunden. Med sin trogna pilbåge vandrar man genom regnet i jakt på förädaren. Fyrtornet uppenbarar sig. En blixt slår ner inte långt därifrån. Den mörka silluetten träder in i fytornets källare..

Hoooo.. måste köra om det där (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så har man kört klart main storyn. Helnöjd med belöningen man fick. :)

Ska nog lira klart Dark Brotherhood, verkar nice med att ha egna asassins, som P-C nämnde.

Hur kan du vara nöjd med den? Hade mkt bättre saker redan så för mig blev det en besvikelse i allra högsta grad. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite mysiga kartor över Cyrodiil här.

Själv spelar jag som Warrior nu. Gillade inte Assasin, det passade inte min spelstil.

Jag gjorde/gör questen "Go Fish" i byn precis vid brofästet till den stora Imperial City- bron, men det buggade sig och nu finns det inga fler fiskar av nån anledning. Någon som råkat ut för det eller vet hur man löser det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt mig för dubbelpost, men jag är inte hundra på hur lockpick- systemet funkar. Ska man trycka upp dem och klicka vänster musknapp? Det är iaf vad jag gör, och mina lockpicks går bara sönder.

När "pinnarna" är längst upp ska du trycka på vänster musknapp, tryck dock ej när de går upp med en väldans fart, för då kommer de ner med en väldans fart också, och då går lockpicken sönder. När du ser att de går ganska långsamt upp så ska du trycka. Har även hört vissa som går efter ljudet, ska tydligen vara något annorlunda ljud när man ska trycka, dock inget jag har förstått ritktigt hur det funkar ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor