Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Yepp, och svaret på frågan om det var första gången var "Let us say... no". :P

Riktigt sjukt skämt det där som verkligen fick mig att skratta. :ermm:

Men roligast är klart St. Jiub grejen. (Jiub var personen som frågade vad man hette på båten i Morrowind) ;P

Who drove the cliffraces away from Morrowind. :wub::P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där. Snacka med kärringen som sitter i stolen eller själva orcen, kommer inte ihåg.

@ lulle: Nej, nära. :P Håller på att *Spoiler* Hämta den sista ingrediensen eller vad det är för att öppna en portal till en värld, där en kille flytt med amuletten.

Hehe jag trodde att jag skulle få amuleten snart men det känns som om jag har jävligt långt kvar på huvudquesterna (jag är där man har varit i grottan norr om Imperial City och tagit den boken)

Gjorde precis lite sidoquest i Bruma, Svincoolt skulle döda en person som ljög om att han var en Vampyr jagare, Han hade dödat 2 oskyldiga offer genom att lurat vakterna och säga att det var vamyrer han dödat.

När jag var påväg till grottan där snubben gömde sig såg jag två imperial bågskyttar skjuta på varandra :wub: till slut dödade den ena vakten den andra vakten ;P och sprang iväg. Det var ganska häftigt att se dom skjuta pilar på varandra dom är ganska skillade om man säger så.

Nu har jag äntligen fått mitt Elven long sword :ermm:

Redigerad av lulle
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det drar till med 9 i skada, hyfsat snabb att svinga och är ett enhandsvapen. Den funkar bra i kombination med min Steel Shield med 8 i försvar, som inte saktar ner mig då jag är Journeyman i Heavy Armor. B)

Har ett daedra longsword, gör 10 i skada :)

Sen har jag som tvåhandsvapen Sinweaver, gör 12 i skada och är riktigt tuff att kolla på :P

Ändring: Sen har jag också fullt Blackwood Company set som rustning, inklusive deras sköld. Rätt ironiskt då jag är Champion i Fighters Guild, men rustningen ser riktigt tuff ut och var aningen bättre än dem fula Dwarven armor delarna som jag hade :)

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OM jag får fråga, var fick du blackwood company rustningen. Har du dödat någon som är med där eller?

jag är VÄÄLDIGT sugen på att döda Maglir före detta Fighters Guild medlemm, han är lite uppkäftig tycker jag :)

Redigerad av lulle
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OM jag får fråga, var fick du blackwood company rustningen. Har du dödat någon som är med där eller?

jag är VÄÄLDIGT sugen på att döda Maglir före detta Fighters Guild medlemm, han är lite uppkäftig tycker jag :)

Spoiler

Gjorde ett quest för Fighters Guild där jag skulle leta efter en kille från guilden i en grotta. Visade sig att Blackwood hade kommit och kaxat och att det hade blivit en liten fight, lootade rustningen från en död Blackwood kille ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var just och dödade tre snubbar (ok, två snubbar och en tant) åt den paranoide galningen i Skingrad. :huh: Helt oskyldiga, men vad fan, man tjänar ju pengar på det. :wub:

Jag sade bara att det inte var några som spionerade på honom, då sa han att Jag var en av dem, som spionerade på honom, och tänkte döda oss alla. Dödade honom. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet vart jag kan hitta nån som har mer pengar att köpa för än 1000?

Var i en grotta och hittade bland annat ett par skor som har ett värde på 7000, vill knappast sälja dem för 1000 och har inte så stor lust att bära omkring på massor av onödigt skräp som jag har tänkt sälja :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver lite hjälp här....

Jag har en quest i Bruma som man har fått av kvinnan i slottet i Bruma, jag ska finna den sissta saken till hennes samling men hon vet inte riktigt var Grottan finns var denna sak befinner sig så jag frågar er om hjälp. Någon som vet var jag kan hitta denna samlingssaken tror den skulle ligga i Pale Pass.

Jag fick en dagbok som jag kunde läsa men läste bara igenom den snabbt och fattade typ bara att det var norr ^_^

Någon som vet? :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor