Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Finns det ingen karta som man kan kolla på? Alltså att man trycker på nån tangent så kommer det upp en "worldmap"...

Tryck på den knappen som gör att du får upp inventory grejsen , alltså där du kan nyttja vapen/sköldar/drycker o s v. när du är där inne så trycker du på kompass grejen,alltså där du ser ett rött sträck till ditt aktiva quest.

Sen så finns där 5? grejer du kan trycka på, tryck på flik #2 så har du din world map. Hoppas det var så du mena :rolleyes: För jag vet ingen knapp man kan trycka för att se mapen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var kan man finna fem stycken spöken vars ektoplasma man lätt och behändigt kan sno? :P

Jag vet att det finns en båt i Anvil som den dödade besättningen hemsökte, men dessa spöken har jag dödat, och ektoplasman finns inte kvar.

Hjälp! :P

Någon fin grotta eller liknande någon känner till där man kan finna spöken? :rolleyes:

Jag finner bara skelett i dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men en sak, jag har nästan gjort klart en quest där några affärer har någon inhandels grej tillsammans.Men en affär vill inte ha det, där Thoronir jobbar.

Jag har gjort klart questen nästan och ska lämna han gubben Thoronir köpt varorna av, alltså hans spade och boken av dom nyligen döda till hon Jensine.

Men problemet är att det inte går att lämna , när jag inte är i en dialog med henne så frågar hon om man inte har några grejer att lämna till henne, och det står i quest grejsen att jag ska lämna spaden och den boken till Jensine :P

Vet du vad jag ska göra CurunirOfValinor , eller någon annan ? :rolleyes:

Jag försökte med den questen men jag kom aldrig längre än till att man skulle förfölja Thoronir, men han gick bara in och satte sig på en bar och gick aldrig därifrån. Vad ska man göra i detta läge?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var kan man finna fem stycken spöken vars ektoplasma man lätt och behändigt kan sno? :P

Jag vet att det finns en båt i Anvil som den dödade besättningen hemsökte, men dessa spöken har jag dödat, och ektoplasman finns inte kvar.

Någon fin grotta eller liknande någon känner till där man kan finna spöken? :rolleyes:

Tror det finns en ruinsgrotta öst om Chorrol där jag tog det, det finns inte så mycket spöken i grottor dom finns mest i ruiner :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försökte med den questen men jag kom aldrig längre än till att man skulle förfölja Thoronir, men han gick bara in och satte sig på en bar och gick aldrig därifrån. Vad ska man göra i detta läge?

Vid 12 slaget på kvällen så träffar Thoronir en snubbe i en gränd , du kan ju ta "wait" till klockan 10 eller 11 och sedan har du den questen som main quest.

Då ser du ju det röda strecket där han är. Förfölj han då och jaa...

Hoppas det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var kan man finna fem stycken spöken vars ektoplasma man lätt och behändigt kan sno? :ermm:

Någon fin grotta eller liknande någon känner till där man kan finna spöken? :wub:

I området på kartan nedanför ska det finnas ruiner som leder till en grotta med spöken i. Dom finns längst in i grottan. Och se upp för fällor det finns sådana överallt där inne!

post-23-1143982336_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När han går till värdshuset för att äta så ska du placera dig någonstans där han inte ser dig, för då sitter han bara och glor på dig hela tiden. Då kan du somsagt också ta wait så går det lite snabbare tills han lämnar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske Spoiler:

Jag har precis gjort uppdraget där man hämtar boken i grottan som ligger typ ovanför Imperial city, det är kanske 5 uppdrag in i storyn, måste säga att spelet är så jävla underbart enormt stort, som sagt har jag kanske gjort 5 uppdrag i storyn och har spelat väldigt mycket under en vecka.

Btw har någon klarat storyn här?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade en stund idag igen, gjorde några uppdrag för Fighters Guild samt några andra quests. Stod även upp i toppen på fyren i Anvil och såg solen stiga upp bortom havet :P

Sen gick jag även en sväng i Skingrad där jag mötte en kvinnlig alv som frågade vad böterna var för nekrofili i Cyrodiil, runt 500 guld blev svaret. "Åh, det är ju mycket billigare än i Morrowind!" :wub:

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är champion i Arenan nu.. var kan jag köra Grand Champion matchen?

Där. Snacka med kärringen som sitter i stolen eller själva orcen, kommer inte ihåg.

@ lulle: Nej, nära. :wub: Håller på att *Spoiler* Hämta den sista ingrediensen eller vad det är för att öppna en portal till en värld, där en kille flytt med amuletten.

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det handlade helt klart om nekrofili. Frågan var: "Do you know the fine for necrophilia here in Cyrodiil?".

Yepp, och svaret på frågan om det var första gången var "Let us say... no". :ermm:

Riktigt sjukt skämt det där som verkligen fick mig att skratta. :wub:

Men roligast är klart St. Jiub grejen. (Jiub var personen som frågade vad man hette på båten i Morrowind) :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor