Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Ingen som kan hjälpa mig? :mellow:

Som jag sa jag har en quest där jag ska hämta en rustning och ett svärd i en grotta men jag har redan tagit rustningen och svärdet från den grottan sen tidigare, respawnar inte sakerna i grottorna eller? :'(

Uppdraget är till FIghters Guild och utan detta uppdrag kanske jag inte kommer vidare i guilden :mellow:

Efter några dagar så respawnar allting som du lootat, så om du var i grottan och rotade igår(i spelet) så kanske om 5-8 dagar i spelet så har grejerna respawnat så du kan springa och hämta det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen som kan hjälpa mig? :mellow:

Som jag sa jag har en quest där jag ska hämta en rustning och ett svärd i en grotta men jag har redan tagit rustningen och svärdet från den grottan sen tidigare, respawnar inte sakerna i grottorna eller? :'(

Uppdraget är till FIghters Guild och utan detta uppdrag kanske jag inte kommer vidare i guilden :mellow:

Går lika bra att ge henne pengar så att hon kan betala tillbaka skulden, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går lika bra att ge henne pengar så att hon kan betala tillbaka skulden, tror jag.

Kan man ge henne pengar, jag har gått till henne men hon undrade om jag hade svärdet och rustningen men det hade jag inte :">

En sak till: Jag var lite i Emperial city nyss, om jag frågar en vakt alltså trycker på space när jag står nära dom säger dom Stop right there your criminal scum.......

Dom menar att jag har snott något men det har jag inte :mellow:

ÄR det meningen att det ska vara så här eller en bugg? :mellow:

Edit: Kan man stänga en Oblivion port när man vill eller måste man vänta på att få en quest för det? För efter man stängt den första porten börjar det dyka upp några här och där.

Redigerad av lulle
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för dubbelpost men.....

Nu börjar det här med att jag stulit börjat gå lite för långt, till och med dom i Fighters Guild säger att jag har stulit från dom. Jag måste samla 20 st bear pelts för att få komma tillbaka.

Sen när jag tittar hur många saker jag har stulit står det 65 :blink:

Jag tror jag är medveten om att jag tagit 2 saker när det varit röd hand alltså stal jag men ingen såg, är detta meningen eller har jag stulit, jag menar någon som har varit med om samma sak? Pallar inte samla 20 bear pelts hade tagit år imed jag sett 3 björnar i hela spelet :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man ge henne pengar, jag har gått till henne men hon undrade om jag hade svärdet och rustningen men det hade jag inte :">

En sak till: Jag var lite i Emperial city nyss, om jag frågar en vakt alltså trycker på space när jag står nära dom säger dom Stop right there your criminal scum.......

Dom menar att jag har snott något men det har jag inte :lol:

ÄR det meningen att det ska vara så här eller en bugg? :blink:

Edit: Kan man stänga en Oblivion port när man vill eller måste man vänta på att få en quest för det? För efter man stängt den första porten börjar det dyka upp några här och där.

Ja, det kan man. Men det är frivilligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är supervampyr nu. Har fått några extra-krafter som te.x 'Shadow of Embrace' (Night-Eye 60sec och Invisibilety 120sec) och 'Vampire's Charm' (Charmar target) sen så höjs mina stats som fan i athletics, acrobatics .. allt! Fast jag dör ganska snabbt i solljus :blink:

lulle: kan inte hjälpa dig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OK, sån tur har jag ett save som är ganska långt bak, men får väl i värsta fall spela där ifrån.

Det konstiga är om jag går och pratar med en vakt så säger han det med att man har stulit men dom kommer inte fram till mig när jag bara går förbi dom :lol:

Alltså jag vet fan inte vad jag har plockat på mig, 65 grejer ska det ha varit :blink:

Detta är lite skumt men jag börjar mer förstå folk som joinar Darkbrother hood ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är supervampyr nu. Har fått några extra-krafter som te.x 'Shadow of Embrace' (Night-Eye 60sec och Invisibilety 120sec) och 'Vampire's Charm' (Charmar target) sen så höjs mina stats som fan i athletics, acrobatics .. allt! Fast jag dör ganska snabbt i solljus :blink:

Det är ju vackrast i solljus, det var därför jag inte ville vara vampyr. ;P Tog ner consollen och skrev in meddelandet så jag fick vampyrbotardryck!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drick människors blod så kan du vara ute i solljus

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAHAHAHA!

Fan, måste berätta om en sak som hände nyss :wub:

Jag hade precis mördat ett .. offer och så såg jag en Obliviongate lite längre fram. Jag gick in för att grinda lite och blabla. Efter ett tag när jag var på väg upp i en hiss så pausas spelet och en vakt står bredvid mig och skriker: 'Stop right there, criminal!'. wtf? Har han följt efter mig genom porten? Jag åker upp och låter honom stå kvar där nere. Jag kämpar mig uppåt och PRECIS när jag ska ta 'Oblivion-stenen' så kommer han bakifrån och smackar ner mig i ett slag. HAHAHAHAH! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAHAHAHA!

Fan, måste berätta om en sak som hände nyss :lol:

Jag hade precis mördat ett .. offer och så såg jag en Obliviongate lite längre fram. Jag gick in för att grinda lite och blabla. Efter ett tag när jag var på väg upp i en hiss så pausas spelet och en vakt står bredvid mig och skriker: 'Stop right there, criminal!'. wtf? Har han följt efter mig genom porten? Jag åker upp och låter honom stå kvar där nere. Jag kämpar mig uppåt och PRECIS när jag ska ta 'Oblivion-stenen' så kommer han bakifrån och smackar ner mig i ett slag. HAHAHAHAH! ^_^

Ahh shit :D Hahahaha, fan vad konstigt och jävla otur :P

:wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAHAHAHA!

Fan, måste berätta om en sak som hände nyss  :lol:

Jag hade precis mördat ett .. offer och så såg jag en Obliviongate lite längre fram. Jag gick in för att grinda lite och blabla. Efter ett tag när jag var på väg upp i en hiss så pausas spelet och en vakt står bredvid mig och skriker: 'Stop right there, criminal!'. wtf? Har han följt efter mig genom porten? Jag åker upp och låter honom stå kvar där nere. Jag kämpar mig uppåt och PRECIS när jag ska ta 'Oblivion-stenen' så kommer han bakifrån och smackar ner mig i ett slag. HAHAHAHAH!  ^_^

Om det där skulle hänt mig så hade jag inte haft något kvar av varken datorn eller datorbordet. :wub:

Satt hela morgonen imorse och spelade Oblivion och gjorde någon sido-quest och stängde Oblivion-gaten. Men pilarna tog ju slut när jag var högst upp där man tar bort stenen, så fienderna fick en långsam död med någon mace jag hittade på vägen upp till det där tornet. :P

Jag blir bara mer och mer förälskad i Oblivion! :D

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, då var man tillbaka från ännu en magisk resa i Oblivion. Gjorde några quests, där jag i det ena fick ett Elven Longsword med 9 i attackstyrka ;) .

Sen när jag gick norr om Bruma så helt plötsligt blev himlen blodröd, det mullrade och himlen kastade ett sken av rött över hela Cyrodiil. Men sen, sakta men säkert, blev himlen svart och fylld med många vackra stjärnor :rolleyes:

Sen så undrar jag en sak, jag "råkade" döda en oskyldig och så kom den här talaren från The Dark Brotherhood, som väntat. Men nu så undrar jag, om jag gör quests för The Darh Brotherhood, får jag bountys på mig när jag dödar människor eller räknas det inte då det är ett quest?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor