Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Fy f*n. Köpte sk*tspelet igår och tröttnade innan jag startade det.

Spelade dock på i en timme sen pallade jag inte mer. Stängde av precis när jag kom ut ur grottan och in i slottet igen.

Fult spel, handling som man inte fastnar för direkt, tråkig karaktär osv...

Skall lämna tillbaka det imorgon. (Ska ge det en aldra sista chans ikväll) Du kan få köpa det av mig om du vill...

Öh... Du vet väl att kloakerna bara är ett intro du måste spela igenom innan spelet börjar på riktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, ja men det var ändå tråkigt.

Nå, skall ge det en sista chans ikväll.

Spelet är långt ifrån tråkigt. Om du börjar med att skaffa dig en ordentlig klass med krafter du trivs med och i början av spelet gör småuppdrag och utforskar några grottor, m.m, för att samla på dig utrustning så du sedan kan levla upp din karaktär blir spelet riktigt kul.

Kom ihåg att det inte är ett krav att gå upp i level för att komma åt vissa saker i Oblivion. Men det är dock jävligt rekommenderat att du ändå gör det, såvida du inte vill slåss mot krabbor och zombies med rostiga plåtsvärd och billiga lädersköldar resten av spelet. :confused:

Huvudquesten är är helt okej. Sedan finns det också flera guilder vid sidan om du kan gå med i, som har alldeles egna storylines. "The Dark Brotherhood" är episk...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nåja, spelet blir ganska lång-tråkit med den enligt mig "långa level-up".

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=7009

Tankade den här och vips så var alla rustningar tillgängliga efter någon timme (beroende på vilken av alla plugins du använder). :P

Ni hittar också en hel del andra mods här på sidan. Kräver att man har lite kunskap av det engelska språket

och google så blir man fort bekant med hur man lägger in mods, å hur dem fungerar. :confused:

Intresse krävs också för att man skall hitta det roliga med spelet.

Det som gör mig mest glad med spelet är att man kan forma sin egen hjälte ;)

Och med moddar kan man färdiställa sin hjälte.

Och det som är roligt så är allt det finns att göra, ta promenader och se den vackra miljön,

bli attackerad av en bandit som man hals-hugger eller smyger upp bakom och skär struparna

av med hjälp av deadly reflex modden. Själv äger jag också ett slott och många

kompanjoner som följer mina order som jag brukar ta med på mina äventyr.

I mitt sovrum i slottet har jag en kista där alla skatter från närmsta byar sammlas,

samt guldhögar runt om i rummet. Ska väl också så småningom starta main questen.

Aja, mycket där handlar om moddar. Med hjälp av moddarna har jag spelet format

exakt som jag vill ha det. De som är "beroende" av fast travel och fuskar tröttnar mycket

fortare på spelet än dem som gör tvärt om.

Aja, nu blev jag sugen på att spela det :>

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet är långt ifrån tråkigt.

Well, ptja... Oblivion har ju definitivt sin beskärda del av tråkiga/enformiga stunder, som t.ex. stängandet av de där förbannade Oblivion-portarna. >_< Det blev grymt enformigt efter tag och gjorde att iaf jag tappade sugen och slutade spela. MEEEEN trots det tror jag ta mig tusan att jag ska börja med Oblivion igen, eftersom jag aldrig kom särskilt långt förra gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, där ser man. Man kan alltså fortsätta spela efter att man klarat main questen? När jag spelade senast tog jag det jävligt lugnt med mq-uppdragen eftersom jag trodde att spelet skulle vara slut när jag klarat dem. Haha. >_<

Det är som GTA, det tar aldrig slut. Plus att Oblivionportarna inte är obligatoriska att stänga (förutom den första vid Kvatch och

en lite senare i spelet

...), utan är bara nödvändiga att ta sig an om man vill ha

extra förstärkning lite senare i spelet...

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är som GTA, det tar aldrig slut. Plus att Oblivionportarna inte är obligatoriska att stänga (förutom den första vid Kvatch och

en lite senare i spelet

...), utan är bara nödvändiga att ta sig an om man vill ha

extra förstärkning lite senare i spelet...

>_<

Men man får bra grejer därinne. Det är typ, ju högre level ju bättre items. Or something like that.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ps3 eller PC versionen. Vilken föredrar ni?

Tänker mest på kontrollen nu, annars skiljer det väl inte så mycket?

Jag har haft Oblivion till PC sedan release.

För ett tag sen skaffade jag det även till PS3 och jag är riktigt nöjd.

Jag tycker det är så otroligt skönt att ligga i sängen och spela.

PS3-versionen=Instant Win! >_<

Meeen, vad är det för fan-modding? Är det bara nya skins?

Det finns massor av saker.

Finns moddar som förbättrar det grafiska, nya texturer m.m.

Man kan skaffa ny bakgrundsmusik.

Nya quests, hus åt din karaktär, nya föremål.

Jag har även sett modprojekt som återuppbygger Kvatch. :unsure:

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PC- versionen har längre livslängd tack vare allt som går att ladda ned. Så om du har en bra dator (helst från 2006 och senare) så satsa på det. Finns allt ifrån nya svärd att ladda ned enda till stora moddar som förändrar spelandet ganska radikalt.

"Oscuro's Oblivion Overhaul" rekommenderas.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor