SilentViper Skrivet 31 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2008 Är det nån som spelar detta fortförande? Btw nån som vet om det kommer komma nån The Elder Scrolls 5? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 31 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2008 Jag spelar på min något nya karaktär. Är lvl 19. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2008 Ok. Ja har suget att börja igen vilken char ska ja börja med? Tror ni på nån TES 5 efter fallout? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LMG Skrivet 1 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2008 Är det nån som spelar detta fortförande? Btw nån som vet om det kommer komma nån The Elder Scrolls 5? Det ryktas om att dom ska släppa ett online spel, och det är inte omöjligt att det blir en uppföljare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2008 Det ryktas om att dom ska släppa ett online spel, och det är inte omöjligt att det blir en uppföljare. Jo jag har hört om ryktet. Men hoppas det stämmer-. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LMG Skrivet 2 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2008 Jo jag har hört om ryktet. Men hoppas det stämmer-. Det är nog säkert att det kommer ett online spel, men inte att det bli i TES-stuket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2008 Funderar på att skaffa Oblivion när det kommer till PS3. Men... Går det att välja kön? När man väljer yrke (vilket jag läst att man kan) går det då att jobba? Typ som snickare eller något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MetoC7 Skrivet 12 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2008 Funderar på att skaffa Oblivion när det kommer till PS3. Men... Går det att välja kön? När man väljer yrke (vilket jag läst att man kan) går det då att jobba? Typ som snickare eller något? Du kan ha tuttar om du vill fast man kan bara känna pengar på att plundra och göra hemliga uppdrag tyvär. Med yrke tror jag menas CLASS krigare trollkarl prinsessa etc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2008 Funderar på att skaffa Oblivion när det kommer till PS3. Men... Går det att välja kön? När man väljer yrke (vilket jag läst att man kan) går det då att jobba? Typ som snickare eller något? Det har redan kommit till PS3, för länge sen. Och, ja, det går att välja kön. Det finns yrken, men inte snickare och de ger dig bara specifika skills. T.ex. är "theif" bra på att smyga och "warrior" mycket slagkratig och stryktålig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 (redigerad) BUMP! Nån som vet vart Black Rock ligger eftersom ja måste komma dit för hitta mitt nya gear. Sen undrar jag varför har jag inge mapp som heter "meshes" i min data mapp som ligger i Oblivion mappen? Redigerad 6 juni, 2008 av Tikki Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 BUMP! Nån som vet vart Black Rock ligger eftersom ja måste komma dit för hitta mitt nya gear. Sen undrar jag varför har jag inge mapp som heter "meshes" i min data mapp som ligger i Oblivion mappen? UESPWiki Oerhört bra sida! Här hittar du allt du kan behöva hjälp med i Oblivion och alla de andra spelen i serien också för den delen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Utspelar sig Oblivion bara i Cyrodiil? Är det större än vad det ser ut på kartan? Tex, hur lång tid tar det att ta sig från Anvil i syd-väst till Imperial City till häst? Måste man ha kört de tidigare Elder Scrolls för att förstå Oblivion? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 1. Japp, det utspelar sig bara i Cyrodiil. 2. Kartan är 41 km2 stor. 3. Nej, alla TES- spel är helt fristående. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 7 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 september, 2008 Utspelar sig Oblivion bara i Cyrodiil? Är det större än vad det ser ut på kartan? Tex, hur lång tid tar det att ta sig från Anvil i syd-väst till Imperial City till häst? Måste man ha kört de tidigare Elder Scrolls för att förstå Oblivion? 1. Huvudspelet utspelar sig bara i Cyrodiil samt några resor till helvetes dimensionen Oblivion. Men expansionen utspelar sig i en annan dimension. 2. Kartan är ca 2,5 gånger så stor som Morrowind. Lite större än GTA: San Andreas kartan kan man säga men det är svårt att jämföra. Hur lång tid det tar vet jag inte. Sedan har spelet över 200 slott och grottor som man kan utforska och plundra. Efter några ingame dagar fylls de på igen med nya monster och skatter av olika slag på olika platser. Alltså kan man plundra i oändlighet. 3. Nix. Som Jacker sa så är de fristående. Spelet är dessutom utvecklat för att nya spelare ska kunna spela det. Fast har man spelat Morrowind så får man veta rätt intresant fakta om vad som hänt efteråt. Tycker deffinitivt att du ska testa det. Det är ett riktigt kul spel. Speciellt om man gillar att utforska och leta skatter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Självklart ska jag köpa Oblivion ! Måste dock skaffa PS3 och IV först. Btw, hur lång är en dag i Oblivion? Som i GTA eller? Kommer det fram speciella odur och monster när mörkret faller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 8 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Självklart ska jag köpa Oblivion ! Måste dock skaffa PS3 och IV först. Btw, hur lång är en dag i Oblivion? Som i GTA eller? Kommer det fram speciella odur och monster när mörkret faller? 48 min är ett dygn om jag inte minns fel. Vad jag minns så kommer det inga nya på nätterna. Därimot kommer det nya, svårare, fiender ju högre man levlar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Ok . Men hur går det här med saveandet till? Har man safe-houses som i GTA eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 8 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2008 Ok . Men hur går det här med saveandet till? Har man safe-houses som i GTA eller? Du sparar i menyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 (redigerad) Självklart ska jag köpa Oblivion ! Måste dock skaffa PS3 och IV först. Btw, hur lång är en dag i Oblivion? Som i GTA eller? Kommer det fram speciella odur och monster när mörkret faller? Fy f*n. Köpte sk*tspelet igår och tröttnade innan jag startade det. Spelade dock på i en timme sen pallade jag inte mer. Stängde av precis när jag kom ut ur grottan och in i slottet igen. Fult spel, handling som man inte fastnar för direkt, tråkig karaktär osv... Skall lämna tillbaka det imorgon. (Ska ge det en aldra sista chans ikväll) Du kan få köpa det av mig om du vill... Redigerad 9 september, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Fy f*n. Köpte sk*tspelet igår och tröttnade innan jag startade det. Spelade dock på i en timme sen pallade jag inte mer. Stängde av precis när jag kom ut ur grottan och in i slottet igen. Fult spel, handling som man inte fastnar för direkt, tråkig karaktär osv... Skall lämna tillbaka det imorgon. (Ska ge det en aldra sista chans ikväll) Du kan få köpa det av mig om du vill... Jag varnade dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts