Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Är inte det mage guild uppdraget?

Förklara mer om uppdraget så kanske jag kan hjälpa dig, alltid roligare om man klarar det själv :rolleyes:

Jo asså ja har inte det questet ja skrev in ett command i consolen så man kommer till ett hus som man blir vampyr och får lite armor vapen etc. Så ja gick till ett rum där det fanns en amulet som heter Dreamworld Amulet så ja tog på den. Sen efter ett tag när ja skulle sova så vaknade upp i en dröm med en kille som inte går att prata med. Innan ja kom dit så var ja i Fighters Guild och skulle sova där. Man vaknar upp i ett rum där det är bara rött sen ska man gå till fyra rum och göra olika saker som ja inte har fattat.

Läste nånstans när man har gjort det så ska man hamna i ett hus.

Pixiegnom har inte nåt quest för det.

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo asså ja har inte det questet ja skrev in ett command i consolen så man kommer till ett hus som man blir vampyr och får lite armor vapen etc. Så ja gick till ett rum där det fanns en amulet som heter Dreamworld Amulet så ja tog på den. Sen efter ett tag när ja skulle sova så vaknade upp i en dröm med en kille som inte går att prata med. Innan ja kom dit så var ja i Fighters Guild och skulle sova där. Man vaknar upp i ett rum där det är bara rött sen ska man gå till fyra rum och göra olika saker som ja inte har fattat.

Om det är stället där Mage questet är ska du klara dom olika rummen med att "ta dig till andra sidan av banan" genom att tex undvika saker, pussla & döda 3 minotaurer med Deadric setet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar ha blivit nån bugg ;)

Men gör som Ante så kan du väl klara det ;)

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är stället där Mage questet är ska du klara dom olika rummen med att "ta dig till andra sidan av banan" genom att tex undvika saker, pussla & döda 3 minotaurer med Deadric setet

Asså ja tror ja har klarat 2 av 4 förut ena var att man skulle simma och döda. Men de två andra fattar ja inte riktigt. Kan nån snäll liten gosse klara det åt mig ;)

Pixiegnom det ja menade. Den där Console commandot ja pratade om den gör så man kommer till en plats i spelet där man kan bli vampyr snabbt utan att göra quest etc. På det stället så finns alla Armors,vapen,böcker etc. Så ja tog lite saker och där tog ja Dreamworld Amulet men visste inte att det skulle hända. Ja har ju en save innan ja hamnr där. Men då måste ja ha tag i ID nummret på amuleten så ja kan ta bort den från min inventory. Hjälper inte med att ctrl och vänter klicka. Står bara att det går inte ta bort quest item.

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. Nu har ja ett problem ja kan inte avinstallera Oblivion Se bild: *BILD*

Hur fixar ja det?

Hade exakt samma problem som du har nu, det var ett tag sen men jag har för mig att jag hade installerat Knight of the Nine och Shivering Island och jag var tvungen att ta bort dem innan jag avinstallera.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade exakt samma problem som du har nu, det var ett tag sen men jag har för mig att jag hade installerat Knight of the Nine och Shivering Island och jag var tvungen att ta bort dem innan jag avinstallera.

Tog bort alla mina plugins sen hade ja bara Knights of the nine installerat. Men det funkar nu iaf fick tabort Oblivion mappen och lägga om det så funkade det fint.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har kommit ganska långt nu.

har klarat:

Mages Guild

( är arch-mage nu )

Thieves Guild (

är guild master

)

Figthers Guild

( är .. ledare,, )

Main quest = Done

Shivering isles = Done

Har gjort dom flesta questen.

Knights nine = Har inte ens börjat :confused:

Aja, har en fråga nu:

undrar om det går o lägga till flera "krafter" på kläder och ringar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kommit ganska långt nu.

har klarat:

Mages Guild

( är arch-mage nu )

Thieves Guild (

är guild master

)

Figthers Guild

( är .. ledare,, )

Main quest = Done

Shivering isles = Done

Har gjort dom flesta questen.

Knights nine = Har inte ens börjat :shifty:

Aja, har en fråga nu:

undrar om det går o lägga till flera "krafter" på kläder och ringar.

Inte gjort Knights of the nine än? :P

Det är ju det roligaste i hela spelet imo ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick in på ett hotell och helt utan anledning attackerade någon snubbe mig som var sjukt svår att döda och han bar någon armor som hette Obsidian. Någon som vet vad det är för filur? :shifty:

Det var nog en Mythic Dawn agent. Dom attackerar utan förvarning och brukar bära Daedric armor.

Och var det på The Oak and Crosier i Chorrol?

Jag stötte nämligen på en sån där.

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var nog en Mythic Dawn agent. Dom attackerar utan förvarning och brukar bära Daedric armor.

Och var det på The Oak and Crosier i Chorrol?

Jag stötte nämligen på en sån där.

Mjaaa. Jag tror inte det var en från Mythic Dawn, han hade inga förknippningar med MD nämligen. Förövrigt var det på The Martin Septim Hotel i Imperial City. Sen var det någon annan gubbe också som attackerade mig när jag jagade efter honom när han flydde ut från hotellet, fast den bar Steel Armor och en MEGA STOR slägga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjaaa. Jag tror inte det var en från Mythic Dawn, han hade inga förknippningar med MD nämligen. Förövrigt var det på The Martin Septim Hotel i Imperial City. Sen var det någon annan gubbe också som attackerade mig när jag jagade efter honom när han flydde ut från hotellet, fast den bar Steel Armor och en MEGA STOR slägga.

Där har jag blivit attackerad några gånger.

jag sprang iallafall bara ut så fick vakterna döda han. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet vilken lvl man måste vara på för att alla items i spelet ska vara på den högsta 'power'.. jag har nämnligen startat en nytt spel och vill veta när jag kan börja göra quest utan att vara "orolig" över att kanske få en sämre version av ett item som man belönas med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor