Skotten_31 Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Du vet väl att chameleon avbryts om du t.ex öppnar nånting, pratar med nån osv? Du vet väll att det är skillnad mellan invisibility och chameleon. Chameleon: Du kan öppna grejer , slå någon, mm, men du är fortfarande onsynlig. Invisibility: Du kan hoppa och sånt men så fort du slår någon eller öppnar dörr mm så blir du synlig igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Aja hittade en flaska i Cloud temple. Har en fråga, det är så att jag fixade en illusion spell som tog 1 mana, jag ville ha 100 i illusion och till slut fick jag det, nu kommer frågan : Jag har 100% Chameleon men fienderna kan ändå se mig . Varför? Är det för att dom hör mig gå omkring llr vadå? Är du säker på att du har 100% Chameleon och inte typ 95% eller nånting? För jag vet att jag hade typ 80% eller nånting och dom såg mig direkt när jag hade slagit till dom. Men om du har väl en spell som ger dig 100%, kan det inte vara så att dina kläder syns fast inte du gör det? Aja, är inte så inne i Oblivion längre men, Enchanta 100% chameleon är det bästa enligt mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Du vet väll att det är skillnad mellan invisibility och chameleon. Chameleon: Du kan öppna grejer , slå någon, mm, men du är fortfarande onsynlig. Invisibility: Du kan hoppa och sånt men så fort du slår någon eller öppnar dörr mm så blir du synlig igen. Det där stämmer väl inte? Chameleon: Du kan öppna grejer , slå någon, mm men du blir synlig igen. Invisibility: Du kan göra nästan vad som helst men är fortfarande osynlig. Jag har för mig att det är så iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Det där stämmer väl inte? Chameleon: Du kan öppna grejer , slå någon, mm men du blir synlig igen. Invisibility: Du kan göra nästan vad som helst men är fortfarande osynlig. Jag har för mig att det är så iallafall Det finns ringar som ger dig chameleon och det är constant effect, medans invisibility (t.ex om man väljer shadow som ditt tecken i början av spelet) försvinner effekten på när du öppnar/slår något/någon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 (redigerad) Det där stämmer väl inte? Chameleon: Du kan öppna grejer , slå någon, mm men du blir synlig igen. Invisibility: Du kan göra nästan vad som helst men är fortfarande osynlig. Jag har för mig att det är så iallafall Nja det är tvärtom. Fick nyss reda på att en spell som har 100% chameleon blir 95% om man har på sig armor o sånt skit. Redigerad 30 december, 2007 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 31 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2007 Nja det är tvärtom. Fick nyss reda på att en spell som har 100% chameleon blir 95% om man har på sig armor o sånt skit. Aah just ja, om man har armory så har man reduced effect på spellsen. Som jag skrev i förra posten, Enchanta är bästa sättet : ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 Aah just ja, om man har armory så har man reduced effect på spellsen. Som jag skrev i förra posten, Enchanta är bästa sättet : ) Hmm.. kan man ha 100% chameleon på vapen? Main quest var inte så svår.. ganska lätt. Speciellt defense/defend of bruma questen. Man borde inte ha 12 minuter på sig.. 6 minuter tycker jag iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Hallå vet någon hur man får mer än 20% chameleon på en t.ex ring?? Har det något med soul gems o göra? för när jag testar o lägga till blir det bara 20 30 ngt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xennah Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Hallå vet någon hur man får mer än 20% chameleon på en t.ex ring?? Har det något med soul gems o göra? för när jag testar o lägga till blir det bara 20 30 ngt Har för mig att man inte kan ha mer än 20-25 % Chameleon på en grej, du får alltså enchanta flera grejer för att få 100 %. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 (redigerad) Har för mig att man inte kan ha mer än 20-25 % Chameleon på en grej, du får alltså enchanta flera grejer för att få 100 %. Har en ring som ger 30, något med en högre procent har jag aldrig sett Redigerad 3 januari, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 (redigerad) Fixade ett helt set med 20% chameleon kunde gå runt o döda folk och ingen såg mig, vart lite tråkigt så jag loada om innan jag fixade allt. Blev nyss färdig med Dark Brotherhood questline, dåligt att dom döda lucien han var fan inte traitorn Redigerad 3 januari, 2008 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Har man någon användning av welkynd stenarna förutom att dem ger en slant när man säljer dem? welkynd stenarna är dem där blå stenarna man hittar i ayleid ruiner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Har man någon användning av welkynd stenarna förutom att dem ger en slant när man säljer dem? welkynd stenarna är dem där blå stenarna man hittar i ayleid ruiner Om jag inte minns fel så för du 100% mana av dom när du tar en, ganska användbart om du är en spellcaster som vill träna nån spell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Har man någon användning av welkynd stenarna förutom att dem ger en slant när man säljer dem? welkynd stenarna är dem där blå stenarna man hittar i ayleid ruiner Jag tror dom gör så att du får full magicka, jag fick det iaf men var inte så hög lvl ca 17. Okej har en fråga nu, Om jag kört oblivion först kan jag sedan sätta i disc 2 o ladda ner shivering isles och köra på min gubbe som jag hade i oblivion? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Jag tror dom gör så att du får full magicka, jag fick det iaf men var inte så hög lvl ca 17. Okej har en fråga nu, Om jag kört oblivion först kan jag sedan sätta i disc 2 o ladda ner shivering isles och köra på min gubbe som jag hade i oblivion? Ja det borde gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Ja det borde gå. Ok, ska testa senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 Kan man bli vampyr 2 gånger? j Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 10 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2008 (redigerad) Kan man bli vampyr 2 gånger? j Nä, när du har har gjort vampire cure quest kan du aldrig bli vampyr igen så antingen stannar du som vampyr eller så cure'ar du dig Redigerad 10 januari, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Nån som kan hjälpa mig med ett quest? När ja sov så vaknade upp i en annans dröm och vet inte hur ja ska klara det. Här är min save Save Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 30 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2008 Nån som kan hjälpa mig med ett quest? När ja sov så vaknade upp i en annans dröm och vet inte hur ja ska klara det. Här är min save Save Är inte det mage guild uppdraget? Förklara mer om uppdraget så kanske jag kan hjälpa dig, alltid roligare om man klarar det själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts