Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Efter att vara level ett och ständigt bli dödad av dom jävla vakterna fick jag nog. Jag tankade hem en trainer, cheated till mig odödlighet och fick ett monstersvärd. Sen gick jag bärsark i staden och krossade alla vakter jag kom över. Det kändes bra. :)

Eller så gör du en über gubbe lvlar den till 20 och äger allt ändå ,)

Jag kan inte dö av vakterna med mitt Divine Crusader set, mohahaha

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Palla main quest, det är ju det tråkigaste. Personligen tycker jag du ska börja med arenan. En av de roligare och lättare momentena, då du får en bra rustning och bra med levels så att säga genom att göra det.

Äh, man gör ju Arena för cash! Kastade bort armorn då jag fick den, liek värt.

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kanske borde satsa på att börja spela seriöst snart istället? :huh:

Några bra tips på hur man kommer igång?

Det är en seriös gubbe... Var en seriös gubbe :(

Men börja med att välja en guild du vill bli mästare över och fixa bra rewards :lol:

På min "onda" gubbe nötte jag igenom Dark brotherhood efter lvl 10 och fixa (enligt mig) riktigt niice rewards

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara Sword of the Nine kvar nu, sen har jag alla reliker :huh:. Vad är det som händer sedan egentligen?

Edit: Jaja, nu är jag klar med hela questet. Vad ska jag göra nu? Vad kan jag riktigt göra i Shivering Isles egentligen? Tyckte det stället sög, for aldrig dit igen.

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde lite oblivion idag hände något konstigt, det börja med att jag attackerade en orc kille i någon stad, typ chenoyirl llr något. Aa så jag attackerade honom och han slåss såklart tillbaks men efter ett tag så springer han, så springer ca 3 från mages guild efter honom och tänker hjälper mig döda orcen, och på vägen råkar skjuta en tjej från mages guild hon får damp och gör spells på mig. Så kommer vakter och försöker döda orcen också men då råkar en vakt skjuta en pil på en annan så dom andra vakterna slåss mot vakten med pilbåge. Så när Orcen är döda börjar alla slåss, 1 vakt mot 2 andra , 2 från mage guild och en begger slår en annan från mages guild som försöker döda mig. Blev en hel hög med människor där som slogs :D

Svårt att förklara men det var roligt som fan ^_^ så upptäckte man att orcen som dog var en från

dark brotherhood

fast han var kvar senare för jag loada om.

Undrar om någon har dark elf oxå, vilka birthsign o de andra är ni?

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara Sword of the Nine kvar nu, sen har jag alla reliker :D. Vad är det som händer sedan egentligen?

Edit: Jaja, nu är jag klar med hela questet. Vad ska jag göra nu? Vad kan jag riktigt göra i Shivering Isles egentligen? Tyckte det stället sög, for aldrig dit igen.

Vad som Händer när du tagit svärdet:

När du får svärdet ska du åka tillbaka till "House of the Nine" och där pratar du med sina knights att ni ska döda Umriel och så gör ni en "Attack" mot hans fort och när han dör så ska man följa efter han in i en annan dimension och döda han. När man har gjort det så vaknar man upp i Knights of the nine huset och du är nu ledare över stället. Glöm inte att sätta på Set:et varannan lvl på ställning chesten hänger på, då uppgraderas set:et.

Jag tror iallfall det var så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad som Händer när du tagit svärdet:

När du får svärdet ska du åka tillbaka till "House of the Nine" och där pratar du med sina knights att ni ska döda Umriel och så gör ni en "Attack" mot hans fort och när han dör så ska man följa efter han in i en annan dimension och döda han. När man har gjort det så vaknar man upp i Knights of the nine huset och du är nu ledare över stället. Glöm inte att sätta på Set:et varannan lvl på ställning chesten hänger på, då uppgraderas set:et.

Jag tror iallfall det var så.

Jag vet, lägg märke till EDITen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag gjort mainquestet i Oblivion, men blev tyvärr en vampyr på köpet. Håller på med Vampire Cure questet, och vars fan får jag tag i Grand Soul Gems?

Har för mig kärringen har 2 st i källaren till at börja med. Annars hittar du det ofta på ställen där necromancers håller till och hos handelsmän/kvinnor som säljer magiska grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur får jag Skeleton key?

Typ Nordväst om staden längst ner (Leiiawin*?) så finns det en Deardic* statue som man ska Be/prata med (req. lvl 10) och du ska gå och hämta en Orb (man skulle hämta nån liten sak iallfall) Stället det är ligger typ Sydväst om Leiiawin* (har inte en anning om hur det stavas)

Edit: Får ursäkta om det är svårt och förstå men jag är så trött och orkar inte förklara bättre :D

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor