Jump to content

Hjälp med skolarbete

Hew
 Share

Recommended Posts

Håller på med ett arbete i Historia där jag ska skriva om det svenska universitetsväsendet.

Tiden är ungefär 1500-1700 och jag har några ord som jag måste ha med i texten.

Det enda ordet som jag inte kan hitta något samband med universiteten är kyrka och nu vänder jag mig till er, kära forumiter.

Skulle vara väldigt tacksam om någon vet hur det tidiga universitetsväsendet hänger ihop med kyrkan eller om ni har någon länk till en sida som ni tror skulle kunna hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar. Lite konstigt tycker jag, då jag var inne på precis den sidan fast hittade inget relevant då :wub:

Aja, får väl ta och pyssla ihop det där till en någorlunda OK text senare :o

Kolla på Universitetshemsidor:

Lund U.

Uppsala U.

Stockholm U.

Umeå U.

osv...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör arbeten i skolan sj

Käften, det är ett arbete som vi ska göra mestadels hemma och hämta fakta ifrån Internet.

Gå och lägg dig snorunge.

Ceone: Har kollat på deras hemsidor, men hittar ingen historia om själva universiteten endast uppdaterad information om dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Käften, det är ett arbete som vi ska göra mestadels hemma och hämta fakta ifrån Internet.

Gå och lägg dig snorunge.

Ceone: Har kollat på deras hemsidor, men hittar ingen historia om själva universiteten endast uppdaterad information om dem.

Men klarar du inte av att göra den själv eller. Varför kalal du mig skitunge. Hur gammel e du sj då

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men klarar du inte av att göra den själv eller. Varför kalal du mig skitunge. Hur gammel e du sj då

Nej jag klarar inte av att göra arbetet själv och det är inte heller meningen. Meningen var somsagt att ta del av information som man hittar på nätet.

Jag är nog ett par år äldre än vad du är, vill du veta mer precist så kan du kolla i min profil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor