Hew Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Håller på med ett arbete i Historia där jag ska skriva om det svenska universitetsväsendet. Tiden är ungefär 1500-1700 och jag har några ord som jag måste ha med i texten. Det enda ordet som jag inte kan hitta något samband med universiteten är kyrka och nu vänder jag mig till er, kära forumiter. Skulle vara väldigt tacksam om någon vet hur det tidiga universitetsväsendet hänger ihop med kyrkan eller om ni har någon länk till en sida som ni tror skulle kunna hjälpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Kolla på olika universitet sidor och wikipedia is your freind. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 3 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Kolla på olika universitet sidor och wikipedia is your freind. Tack, men har redan kollat och hittade inget relevant där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cleansing Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Skärp dig http://www.svenskakyrkan.se/om_ar_svk_historia.asp Gogolollole Tydligen var kyrkorna förr ansvariga för universiteten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 3 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Skärp dig http://www.svenskakyrkan.se/om_ar_svk_historia.asp Gogolollole Tydligen var kyrkorna förr ansvariga för universiteten. Tackar. Lite konstigt tycker jag, då jag var inne på precis den sidan fast hittade inget relevant då Aja, får väl ta och pyssla ihop det där till en någorlunda OK text senare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Gör arbeten i skolan sj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Tackar. Lite konstigt tycker jag, då jag var inne på precis den sidan fast hittade inget relevant då Aja, får väl ta och pyssla ihop det där till en någorlunda OK text senare Kolla på Universitetshemsidor: Lund U. Uppsala U. Stockholm U. Umeå U. osv... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 3 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Gör arbeten i skolan sj Käften, det är ett arbete som vi ska göra mestadels hemma och hämta fakta ifrån Internet. Gå och lägg dig snorunge. Ceone: Har kollat på deras hemsidor, men hittar ingen historia om själva universiteten endast uppdaterad information om dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Käften, det är ett arbete som vi ska göra mestadels hemma och hämta fakta ifrån Internet. Gå och lägg dig snorunge. Ceone: Har kollat på deras hemsidor, men hittar ingen historia om själva universiteten endast uppdaterad information om dem. Men klarar du inte av att göra den själv eller. Varför kalal du mig skitunge. Hur gammel e du sj då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 3 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Men klarar du inte av att göra den själv eller. Varför kalal du mig skitunge. Hur gammel e du sj då Nej jag klarar inte av att göra arbetet själv och det är inte heller meningen. Meningen var somsagt att ta del av information som man hittar på nätet. Jag är nog ett par år äldre än vad du är, vill du veta mer precist så kan du kolla i min profil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Nej jag klarar inte av att göra arbetet själv och det är inte heller meningen. Meningen var somsagt att ta del av information som man hittar på nätet. Jag är nog ett par år äldre än vad du är, vill du veta mer precist så kan du kolla i min profil. MM, du e 2 år äldre. Det är ju jättemycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 3 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 MM, du e 2 år äldre. Det är ju jättemycket Mja, har jag inte heller sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts