Jump to content

Tips för att undvika nervösitet.

Tux
 Share

Recommended Posts

Det finns många snygga, vackra, fantastiska och heta tjejer i min klass. Vissa kan jag prata bara så här, men när jag ska säga nåt till dom riktigt snygga tjejerna så krånglar jag till orden. Och då framstår jag som en idiot. Har ni några heta tips på hur man kan undvika att vara nervös när man pratar med en het tjej? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)
Var dig själv ?

Du känner dom inte så jätte bra va ?

Om man snackar med dom litegrann per dag så försvinner nervositeten.

Får jag fråga varför snygga tjejer gör dig nervös ?

Det är väl ingen skillnad på dem och de "fula" tjejerna ?

Jo, dom går i min klass. Detta är typ andra året vi går tillsammans. Men typ alltid när jag får mod att gå fram och snacka så tänker jag efter. "Men vad fan ska jag säga?... ska jag säga hej?... låter inte det lite wierd?"... och då backar jag tillbaka.... :lol:

Asså jag kan snacka snygga tjejer också men om jag typ gillar dom lite :rolleyes: så blir jag nervös...

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, dom går i min klass. Detta är typ andra året vi går tillsammans. Men typ alltid när jag får mod att gå fram och snacka så tänker jag efter. "Men vad fan ska jag säga?... ska jag säga hej?... låter inte det lite wierd?"... och då backar jag tillbaka.... :lol:

Asså jag kan snacka snygga tjejer också men om jag typ gillar dom lite :rolleyes: så blir jag nervös...

Funderar du över vad du ska säga ?

Man snackar ju om sånt som man håller på och snackar om för tillfället, man går ju inte helt plötsligt fram och säger "hej" ?

Man bara säger något som man tänker just då, eller om man vill diskutera med henne, eller vad fan.

Man bara låter käften glappa.

Aha, du gillar dem lite, men då hjälper det om du försöker bli kompis och "blir van" med att snacka med dom.

Du behöver inte ha timtalsdiskussioner med dem i början, utan det räcker kanske med någon fråga om något som hon kan svara på osv. sedan kommer det av sig självt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns många snygga, vackra, fantastiska och heta tjejer i min klass. Vissa kan jag prata bara så här, men när jag ska säga nåt till dom riktigt snygga tjejerna så krånglar jag till orden. Och då framstår jag som en idiot. Har ni några heta tips på hur man kan undvika att vara nervös när man pratar med en het tjej? :rolleyes:

Börja med att prata med dem i grupp, t ex du, ett par kompisar och de snygga tjejjerna. Då kan du komma med kuliga komentarer, sedan så ökar du succesivt och tillslut så kan du snacka med dem ordentligt. Det är ganska lätt och funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att undvika nervositet är nog lagom svårt. Däremot är det lättare att dölja nervositeten.

Det är lättare att hjälpa dig om du säger HUR du gör när du blir nervös, förutom att du krånglar till orden. Svettas du? Blir du röd i ansiktet? Och så vidare. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en del tjejer i min klass som jag kan prata helt lungt och så med, men en del går det absolut inte med.

Det är samma när jag ska prata med en kompis så kommer en väldans snygg tjej gående förbi, då kan det hända att man råkar säga typ fel ord.

har hänt mig ett antal gånger :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta det lugnt eller något. Tänk dig mig då när jag ska prata över klassen så sitter Johanna med urring framför mig, eh.. haha. ^^ Men det är väl bara att ta det lugnt. :rolleyes: (Ja, vi går i samma klass.)

Du vet att du inte alls hjälpte honom där utan bara klämde in Johanna i ännu ett inlägg, va?

När jag var lite smånervös för att jag skulle åka till Sanna så tuggade jag ruggummi... Tyvärr slutade med att jag åt upp hela paketet på 10 minuter typ och hade lite ont i käken... Så gör inte det.

Men prova att andas djupt och inte tänka på det negativa för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns många snygga, vackra, fantastiska och heta tjejer i min klass. Vissa kan jag prata bara så här, men när jag ska säga nåt till dom riktigt snygga tjejerna så krånglar jag till orden. Och då framstår jag som en idiot. Har ni några heta tips på hur man kan undvika att vara nervös när man pratar med en het tjej? :D

Ta pårej tuxen å bara schteeeK

Länk till kommentar
Dela på andra sidor