okka Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Oh, well, jag antar att denna tråd kommer bli relativt ensam och kortvarig. Men hey - även de smalaste grenarna av det kulturella bör bejakas (för jag antar att det inte är allt för många litterära vänner på GTA-sajten). Vilka böcker har ni köpt på bokrean? Har ni möjligtvis skitit helt i att det är en bokrea eftersom att ni inte bryr er alls? Har ni velat men inte tagit er i kragen? Själv har jag köpt lite Dostojevskij - Onda Andar och Idioten - samt Marcel Prousts åttaboksverk På Spaning Efter Den Tid Som Flytt, Franz Kafkas Processen och Jean-Paul Sartres Äcklet. Nu är dock pengarna slut. Hrm. Anyways - free your mind, eller nått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 (redigerad) Har köpt Berlitz reseguide för Paris, hade gått ner en tjuga, fast den är ju inte så dyr heller. Det är det enda jag kommer köpa på rean, om jag inte hittar något extremt billigt som jag vill ha. Spanade in Kalle Anka Hall of Fame nr 10 med Don Rosa också, men den hade bara gått ner några tior i pris. Funderar lite på Snyggt - En stilguide för män. Egentligen borde jag spara till Parisresan till sommarn, men vafan, 120 spänn klarar jag mig utan. Redigerad 28 februari, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Ska vi bara prata reor här ? Well well, jag införskaffade mig mina första fyra Dragonballböcker på en ria, 10kr st. Nu sitter jag här med hela kittet 42 st. Annars brukar jag inte köpa mina böcker själv, önskar mest i julklapp eller födelsedagspresent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Min mormor köpte I Cirkelns Mitt av Dan Brown på bokrea.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 (redigerad) Jag köper då sannerligen aldrig böcker, men för nån vecka sen köpte jag The Zombie Survival Guide: Complete Protection from the Living Dead för 140kr. Den verkar vara väldigt underhållande och jag hade tänkt börja läsa just nu faktiskt. Boken är förävrigt skriven av den kände regissören Mel Brooks (Det våras för...-filmerna) son, Max Brooks. Här har ni en länk. Redigerad 27 februari, 2006 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 (redigerad) Har själv inte lagt en krona på bokrean men när jag var i Stockholm tittade jag och familjen i vanlig ordning in i Byggbokhandeln. Mor&far köpte böcker om arkitektur för 3k = MÅNGA på rea. Hoho tittade in i Borgholms bokhandel också på reans öppningsdag, jag var ensam i butiken Redigerad 27 februari, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Min mormor köpte I Cirkelns Mitt av Dan Brown på bokrea.. Den är bra. Ska köpa J.D. Selingers (eller vad han hette) "Catcher In The Rye" någon dag nu framöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Den är bra. Tack, bra att veta då jag inte har fått den än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 (redigerad) Har funderat att köpa ''Omerta'' av Mario Puzo. Ägnade många lektioner åt att läsa detta underbara verk. En jädrans bra bok enligt mig. Se även ''Mannen som försvann'', en av mina favoriter också. Skulle kunna tänka mig att köpa den. Spänningen finns I princip hela boken och den är berättat jätte bra. Lånar man på bibleoteket så blir det ofta en lapp man får hem att boken är försenad. Njae, långa böcker ska avnjutas utan stress och en god kopp té till hands. Edit: Nöff, är det ingen som har någon bra idé till någon bok om 'lite paranormalt? Redigerad 27 februari, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 (redigerad) Kan någon ge bra tips på bra böcker som liknar Dan Browns böcker(syftar mest på "Änglar och Demoner" och "Da Vinci-Koden" då jag bara har läst dom två.)? Redigerad 27 februari, 2006 av Spam Snuten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Kan någon ge bra tips på bra böcker som liknar Dan Browns böcker(syftar mest på "Änglar och Demoner" och "Da Vinci-Koden" då jag bara har läst dom två.)? Cirkelns Ände av Tom Egeland. Har precis börjat och har bara läst ca 50 sidor, men den är helt klart påväg åt rätt håll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AntiClimax Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Har funderat att köpa ''Omerta'' av Mario Puzo. Ägnade många lektioner åt att läsa detta underbara verk. En jädrans bra bok enligt mig. Se även ''Mannen som försvann'', en av mina favoriter också. Skulle kunna tänka mig att köpa den. Spänningen finns I princip hela boken och den är berättat jätte bra. Lånar man på bibleoteket så blir det ofta en lapp man får hem att boken är försenad. Njae, långa böcker ska avnjutas utan stress och en god kopp té till hands. Edit: Nöff, är det ingen som har någon bra idé till någon bok om 'lite paranormalt? Omerta är det också en av maffia böckern asom Mario Puzu skrivit? Vill du ha mer maffia av Mario Puzu ska du läsa Sicilianaren, den är riktigt läsvärd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Harry Potter, Potter Harry, rryaH Otterp.... Harry Potter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 (redigerad) Min kära mor drog med mig på rean. Har inte varit på den på många år, eftersom tidigare intresse för böcker har konkurerats ut av den enorma passionen för TV . Men iallafall, jag var som sagt där och jag var beredd på att det skulle vara grovt trist. Det visade sig att mina föraninger var sanna. Dock hittade jag en bok som passade mig som handen i handsken: Snyggt - En stilguide för män Dock tillåter mamma mig inte att läsa den än. Eftersom jag inte ville lägga några av mina egna pengar på nåt så sketet som en bok, så sa hon att jag kunde få den i födelsedagspresent (30 Maj). Visst tänkte jag och trodde självklart att jag skulle få den nu iallafall. men icke sa nicke. Das Edit: Märker ni att man alltid på något undermedvetet sätt försöker skriva så invecklat och filosofiskt som möjligt, om man gör ett inlägg efter okka? Redigerad 27 februari, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Biblioteket får duga för mig den här gången. Spenderade inte en krona på rean. Tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Omerta är det också en av maffia böckern asom Mario Puzu skrivit? Vill du ha mer maffia av Mario Puzu ska du läsa Sicilianaren, den är riktigt läsvärd! Det ska jag titta upp! Tack för däääh! Och ja, det är Mario som har skrivit Omerta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Cirkelns Ände av Tom Egeland. Har precis börjat och har bara läst ca 50 sidor, men den är helt klart påväg åt rätt håll Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Jag antar att det passar att skriv här... Vet nån var man kan få tag på en bok som handlar om hur man tränar magen bäst & hur man får smal och/eller rutmage.... Detta kan låta lite konstigt... men det är till en kompis & vi brukar alltid säga till varandra att vi måste gå ut & springa lite... innan vi får ölmage (bara på skojj altså) Så jag tänkte köpe en sån bok till han bara på skojj i present... ^^ (altså inget dyrt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Läser bara böcker på engelska så.. blir oftast att jag köper från Amazon istället. Om ni undrar varför så är det för att jag älskar det språket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 För er som gillar Glam Rock och framför allt Mötley Crüe så kan jag inte tipsa om något annat än The Dirt som jag läser nu. Makalöst fin bok om deras historia och mycket mera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts