JMC Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Imorgon den 28 februari 2006 var det exakt 20 år sedan Olof Palme blev mördad. Lite historia: Den 28 februari 1986, mördades statsminister Olof Palme. Han sköts till döds på Sveavägen i Stockholm. Redan dagen efter mordet var mordplatsen översållad av blommor från sörjande människor. En förtidspensionerad missbrukare, Christer Pettersson, åtalades för mordet på Olof Palme. Han dömdes i tingsrätten till livstids fängelse för mordet, men i hovrätten frikändes han. Polisutredningen kring mordet har fortsatt, men ingen har dömts för mordet på Olof Palme. Den 28 februari 2011 preskriberas mordet. Tisdagen den 28 Februari på SVT1 kl 20:00 kommer Uppdrag granskning ägnar hela programmet åt att berätta om Olof Palme, om mordet och om den resultatlösa mordutredningen. Har utredarna verkligen gjort allt för att försöka hitta lösningen? Vem tror ni mördade Olof palme? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Här kan ni lyssna på allt som hände på mord natten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Pettersson har ju erkännt mordet på Palme ett par gånger men tagit tillbaka det när han väl har suttit i rätten och så. han gick ju bort för ett tag sen och tog med sig sanningen i graven, om han nu inte har berättat det för någon han känner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Jag vill gärna att dom får fast den jäveln som dödade min släkting haha, nej men seriöst, han var min släkt nånting bla bla asså inget nära som typ morbror eller nåt, utan längre bort själv har ja ingen aning om vem jag tror dödade han, varför frikändes den där Christer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Vem tror ni mördade Olof palme? Jag tror att det var Christer Pettersson... eller kanske tomten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Någon som såg filmen om Palmemordet på 2:an igår? Rätt intressant film även om den inte avslöjade så mycket nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 27 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Någon som såg filmen om Palmemordet på 2:an igår? Rätt intressant film även om den inte avslöjade så mycket nytt. Joda såg den. Man får alltid nya tankar hur det kan gått till då. Rätt intressant ja. Skulle vara kul om dom löste det. Men det kanske är så någon Polis vet men för att inte hamna i klister själv håller denne käft? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 (redigerad) Tror inte att det var en nerknarkad klåpare som gjorde det. En förvirrad narkoman hade gjort bort sig och åkt dit direkt. Här har de inget mordvapen, ingen grund för sina mistankar, inget. Förutom ett erkänande från en förvirrad typ. Så fort det är ett större brott som begåtts så är det alltid en drös galningar som erkäner. Helt klart tror jag på teorierna att det var en politisk avrättning, beställt från fjärran länder. Redigerad 27 februari, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 27 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Tror inte att det var en nerknarkad klåpare som gjorde det. En förvirrad narkoman hade gjort bort sig och åkt dit direkt. Här har de inget mordvapen, ingen grund för sina mistankar, inget. Förutom ett erkänande från en förvirrad typ. Så fort det är ett större brott som begåtts så är det alltid en drös galningar som erkäner. Helt klart tror jag på teorierna att det var en politisk avrättning, beställt från fjärran länder. Jag har också varit inne på det. Men nu vetefan längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Det var Christer Pettersson. En vän till han erkände att det var han. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
STAB Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Det var Christer Pettersson. En vän till han erkände att det var han. Det brukar låta så...en vän. Snacket går. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Men han berättade själv om det i Aftonbladet igår. Christer erkände på dödsbädden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Tyvärr, jag lever fortfarande. :/ Blev lite förskräckt när jag såg titeln. Nej men. Aftonbladet som (vanligt vis) drar upp någtonting om palme mordet när det är nyhetstorka skrev ju om någon snubbe som såg det. Läste inte mer än flyern, någon som kan länka mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Det fanns ju så många som ville se honom död. Jo visst, någon avfyrade ju mordvapnet, men tror det sträcker sig längre än så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Tyvärr...har inte brytt mig mindre om detta nånsin tror ag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Lisbet Palme som var med när mordet inträffade har själv pekat ut Christer Pettersson. Själv vette fan vad jag tror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dollens_Ullta Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Det var Tomas Brolin! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Lisbet Palme som var med när mordet inträffade har själv pekat ut Christer Pettersson... ...Ja, efter att först ha läst i tidningen att den skyldige var en alkoholist från *stopa in en förort i Stockholm här (södermalm?)* Sendan vid vittneskonfrontationen så står Christer Petterson tillsammans med ett gäng poliser som ställde upp. Snacka om att han stack ut från mängden. Hennes kommentar: "Man ser ju direkt vem som är alkoholist." Snygg indentifiering... Inte konstigt att Hovrätten ogillade anklagelsen mot honom och hennes vittnesuppgifter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 ...Ja, efter att först ha läst i tidningen att den skyldige var en alkoholist från *stopa in en förort i Stockholm här (södermalm?)* Sendan vid vittneskonfrontationen så står Christer Petterson tillsammans med ett gäng poliser som ställde upp. Snacka om att han stack ut från mängden. Hennes kommentar: "Man ser ju direkt vem som är alkoholist." Snygg indentifiering... Inte konstigt att Hovrätten ogillade anklagelsen mot honom och hennes vittnesuppgifter. Är södermalm en förort? Trodde förorter var det som man kom in i före stan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Är södermalm en förort? Trodde förorter var det som man kom in i före stan? Ingen aning. Bara den ända ort jag känner till i Stockholm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts