GRIM(back Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 (redigerad) Här kan man snacka om Airsoft sport, tips,vård,råd,taktik m.m Hoppas tråden håller sig fri från spam denn gång! Främst airsoftvapen från Marui,ICS,ClassicArmy,tanaka,Kwa och andra kända märeken... Vad är Airsoft? Airsoft är ett taktiskt actionspel som spelas med hjälp av realistiska luftvapenreplikor. Dessa är i regel elektriska eller gasdrivna och kan oftast skjuta både ”enkelskottseld” eller ”automateld”. Ammunitionen som används är 6mm plastkulor. Spelen bygger oftast på olika scenarion där lagen/sidorna kämpar för att uppnå vissa mål. Det kan vara alltifrån att slå ut hela motståndarsidan till att ta en flagga och föra till sin egen bas. Det finns många varianter och det är egentligen bara fantasin som sätter stopp för vilka scenarion man kan spela. Det vanligaste sättet att spela är att så fort man känner att man blir träffad så ropar man träff och sträcker upp vapnet över huvudet. Man går sedan omedelbart av banan/spelområdet till den så kallade ”Safe Zonen” där man väntar på att nästa spelrunda skall komma igång. Ibland används något som kallas för ”Respawn” (återfödelse) då kan vid vissa tidsintervaller gå in på banan igen och åter delta i det pågående spelet. Airsoft kan både spelas ute och inne, utespel benämns oftast som ”skogspel” och innespel som CQB-spel (Close Quarter Battle). Vid skogspel används ofta trimmade vapen med längre pipor för räckvidden och precisionens skull. Vid inomhusspel så är det i princip otrimmade, smidigare vapen som gäller. Sj har jag en M15a4 3 magg från Classicarmy hel metall och en Glock18c som kan skuta fullauto och semi från KWA ska upgradera snart med 50 kulors magg och metall mantel... Här e vår Fina Butik i Halmstad, helstad upbygd med undergångar 2 vånings hus och bilar, tunnor mm BILDER http://unreal-steel.net/images/stories/arena.JPG http://unreal-steel.net/images/stories/arena2.JPG http://unreal-steel.net/images/stories/arena3.JPG http://unreal-steel.net/images/stories/arena4.JPG http://unreal-steel.net/images/stories/arena5.JPG http://unreal-steel.net/images/stories/arena7.JPG Liten Film i arenan (lite seg) Redigerad 27 februari, 2006 av GRIM(back Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Är du med i filmen? Hur fungerar Airsoft- sport egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Är du med i filmen? Hur fungerar Airsoft- sport egentligen? Låt mig. Man springer runt och gömmer sig, skjuter och blir skjuten på. Mycket kul för de med lägre IQ än en gurka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 26 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Är du med i filmen? Hur fungerar Airsoft- sport egentligen? Nope tror filmen e arrangerad, jag kör i vanliga kläder, det e mest hardcore 30 åriga hemvärns snubbar som klär ut sej så dom tar det en aning för hårt men ska ha en väst dock Man har 2 lag så finns Killer so mman hör på namnet skuta ut andra lagetm, en kula så är du träffad sen fins kapture the flag mna ska ta motsåndarens flagga sen Streetfight man får bara vara på gatorna... sen finns olika avenemang som tex Zombie spel där man bara får ha pistoler, finns lite olika fighter med olika typer av vapen Pistol,k-pistar och gevär... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Låter riktigt fräsigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 26 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Här e mer om Airsoft Vad är Airsoft för något? Airsoft är ett taktiskt actionspel som spelas med hjälp av realistiska luftvapenreplikor. Dessa är i regel elektriska eller gasdrivna och kan oftast skjuta både ”enkelskottseld” eller ”automateld”. Ammunitionen som används är 6mm plastkulor. Spelen bygger oftast på olika scenarion där lagen/sidorna kämpar för att uppnå vissa mål. Det kan vara alltifrån att slå ut hela motståndarsidan till att ta en flagga och föra till sin egen bas. Det finns många varianter och det är egentligen bara fantasin som sätter stopp för vilka scenarion man kan spela. Det vanligaste sättet att spela är att så fort man känner att man blir träffad så ropar man träff och sträcker upp vapnet över huvudet. Man går sedan omedelbart av banan/spelområdet till den så kallade ”Safe Zonen” där man väntar på att nästa spelrunda skall komma igång. Ibland används något som kallas för ”Respawn” (återfödelse) då kan vid vissa tidsintervaller gå in på banan igen och åter delta i det pågående spelet. Airsoft kan både spelas ute och inne, utespel benämns oftast som ”skogspel” och innespel som CQB-spel (Close Quarter Battle). Vid skogspel används ofta trimmade vapen med längre pipor för räckvidden och precisionens skull. Vid inomhusspel så är det i princip otrimmade, smidigare vapen som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Jag läste att man har skänkt pengar så att airsoften kan starta i Gävle Sök på airsoft i gävle så ser ni själva Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 27 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Jag läste att man har skänkt pengar så att airsoften kan starta i Gävle Sök på airsoft i gävle så ser ni själva Coolt, hoppas du börjar seriöst då o kommer med ett eget lag till halmstad o tävlar ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Grim jag väntar fortfarande på en snabb recension av glocken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 27 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 (redigerad) Grim jag väntar fortfarande på en snabb recension av glocken Aha ok, jo den var jävligt najs har inga bilder än men här e en likadan samma företag och model. http://k43.pbase.com/u27/zip3400/upload/15898335.Image3.jpg http://mishami.image.pbase.com/u27/zip3400/upload/15898334.Image2.jpg http://k43.pbase.com/u27/zip3400/large/15898345.Image7.jpg Det unika med den är att den har fin rekyl kan skuta semi och FULL AUTO! men rekylen stegrar rätt mycket då så man missar måler med någon decimet med i närstrid gör det inget.... finns ju Metall mantel och förlängt magg o köpa till den osm jag ochså ska ha, så jag tycker du ska satsa på den... om du inte vill ha DE som ochså e rolig den har Hardkick som är kraftigaste rekylen i en airsoft, men köp maruis DE den e bäst tycker jag.... har 2 Chromade DEs från marui.... Redigerad 27 februari, 2006 av GRIM(back Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Coolt, hoppas du börjar seriöst då o kommer med ett eget lag till halmstad o tävlar ;D Nja, så seriöst blir det inte Men om jag ska bara ska jag köpa en sån deagel som du har (riktigt nice) och nått automatvapen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Blir man tottalt ägd om man kommer med en glock med metal mantel och förlängt mag och det kommer en snubbe med mp5? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 27 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Blir man tottalt ägd om man kommer med en glock med metal mantel och förlängt mag och det kommer en snubbe med mp5? Mja... kanshe beros på vem som håller mp5:an men det finns ju pistolfighter med ju ibland... annars kanshe du borde spara till en m4,ak,mp5,g3 elelr aug ewller något liknande... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 (redigerad) Hehe, måste lysa lite med min okunskap (Men jag provade på att skjuta med riktiga vapen när jag var i Thailand. ++ till mig) om vapen. :"> Har alltid fått för mig att det heter softair gun?! Eller airsoft vapen och softair guns är olika grejer? Sjukt cool bana btw. Redigerad 27 februari, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 27 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Hehe, måste lysa lite med min okunskap (Men jag provade på att skjuta med riktiga vapen när jag var i Thailand. ++ till mig) om vapen. :"> Har alltid fått för mig att det heter softair gun?! Eller airsoft vapen och softair guns är olika grejer? Softairgun e typ hobbex o marknad grejejr airsoft är oftast seriösare grejjer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 (redigerad) Softairgun e typ hobbex o marknad grejejr airsoft är oftast seriösare grejjer Så vad är skillnaden? Man kan skjuta med båda och det gör ont att bli skjuten med båda.. ? De vapen jag sett på typ hobbex med fler ser naturtrogna ut men det är inte samma? Köpte en pistol när jag var yngre som sköt gula plast kulor. Men skillnaden på detta är att det är bättre kvalitet? Redigerad 27 februari, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Så vad är skillnaden? Man kan skjuta med båda och det gör ont att bli skjuten med båda.. ? De vapen jag sett på typ hobbex med fler ser naturtrogna ut men det är inte samma? Köpte en pistol när jag var yngre som sköt gula plast kulor. Men skillnaden på detta är att det är bättre kvalitet? Airsoft är det riktiga namnet, sen vet jag inte riktigt hur softairgun kom in i bilden, men det används av de oseriösa. Med oseriösa så menar jag Hobbex, Teknikmagasinet osv. Exempel på seriösa återförsäljare är Combatzone.se och Roligt.nu, de sysslar med "sporten" airsoft och riktar sig inte till minderåriga som Hobbex t ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Kan du ge mig en hemsida som du skickade förr? Inte combatzone utan den andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 27 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 (redigerad) Så vad är skillnaden? Man kan skjuta med båda och det gör ont att bli skjuten med båda.. ? De vapen jag sett på typ hobbex med fler ser naturtrogna ut men det är inte samma? Köpte en pistol när jag var yngre som sköt gula plast kulor. Men skillnaden på detta är att det är bättre kvalitet? Airsoft är i största delen av metall eventuella plast delar men då är det det på den riktiga med, den skuter semi och full auto, skuter längre hårdare bättre precision och har mycket mycket mycket bättre kvalite och hållbarhet. Softairguns ochså kallad springers brukar vara i lätt plast skuter ett skott sen får man göra matel rörelse mellan varje skott, och väger ingen ting brukar hängasej o gå sönder fort osv... @Hampus du menade nog Fakewar som har lite bättre priser sen finns DenTrinity som har mycket customdelar och andra Airsoft vapen, väldigt stort sortiment! Redigerad 27 februari, 2006 av GRIM(back Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2006 Nice. tack GRIM(back. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts