Siana Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 (redigerad) Här kommer en lektion i O RLY! http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/61/Nowai.jpg/200px-Nowai.jpg Jag märker att folk inte alltid vet hur de ska skriva, här är hela serien: - O RLY?! - YA RLY! - NO WAI!!! - SRSLY! (Alternativt YA WAI!) - R U SURE?! http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e5/Orlypaper.jpg/244px-Orlypaper.jpg O RLY är alltså förkortning för "Oh, Really?!". Av någon anledning blev den snövita ugglan den tillhörande bilden till uttrycket, en s k Image Macro. O RLY föddes på 4chan, och blev kvickt populär. Den spreds över till Something Awful, och spred sig sedan vidare som en löpeld till andra hemsidor. Och nu börjar en del variationer pluppa upp. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/b9/OrlyCHAIR.JPG/200px-OrlyCHAIR.JPG Men den snövita ugglan är populärast, och nu börjar man ge svaren till O RLY olika ugglor också. Så det kan gå. {o,o} |)__) -"-"- O RLY? Redigerad 26 februari, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Varför i dagens Lol och här? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Haha, Lol. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/61/Nowai.jpg/200px-Nowai.jpg Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
STAB Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 By the way. Ugglan som är med på bilden där dog i år :'( På något Zoo i USA läste jag. ^ | | Inget skämt! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Älskar de där O RLY sakerna, speciellt orginalet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Orly var forst pa 4chan... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 (redigerad) Varför i dagens Lol och här? Tog bort det från dagens lol och gav det en egen tråd. Det här är faktiskt viktig historia! Mohah. @ Jacker: SRSLY! *L'Editation* @Mikolan: Ah, jag funderade just över det. Editerade. Hur kommer det sig förresten att du inte har några svenska tecken? Redigerad 26 februari, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/61/Nowai.jpg/200px-Nowai.jpg Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 O RLY? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 O RLY? YA RLY! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 NO WAI! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 YA WAI! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 (redigerad) R U SURE? EDITATION: Nu räcker det. Vill inte få några mer varningar Redigerad 26 februari, 2006 av jaeger Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 (redigerad) O RLY? EDITATION: Nu räcker det. Vill inte få några mer varningar ÖP ÖP ÖP! Läste du inte min post eller?! Du förlorade. Du kan ju inte skriva O RLY igen. Och akta er för varningar, pojkar. Redigerad 26 februari, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Hur kan jag förlora? Fanns ju ingen fortsättning :S Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Hur kan jag förlora? Fanns ju ingen fortsättning :S Då får man improvisera. Hemmabyggen, vettu. Men jag lade till en fortsättning. Och nej, inget hemmabygge, det är en "officiell" fortsättning. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Okej då. Då editerar jag sen ska jag kolla på Seinfeld (det bör du också göra). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Okej då. Då editerar jag sen ska jag kolla på Seinfeld (det bör du också göra). Bonnteve, min son. Sedan har somliga skola imorgon. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Bonnteve, min son. Sedan har somliga skola imorgon. O RLY? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts