Jump to content

Hur länge sitter du vid datorn?

Tux
 Share

Hur länge sitter du vid datorn?  

93 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Själv sitter jag faktiskt rätt så länge. Ungefär 5 timmar på en vardag och ungefär 7 timmar på en helg. Att sitta så här länge vid en dator är inte så bra så jag slängde upp några länkar för er som sitter väldigt länge vid datorn. Det finns några bra tips som man kan prova sig på. Om ni har flera länkar som kan minska missbruket så släng upp dom

^_^ .

:P Frågan gäller för en vardag. :lol:

Länkar:

Råd om du sitter länge framför datorn

Jag trodde att jag skulle dö vid datorn

Mycket tid vid datorn gör skolbarn duktigare

Glöm inte att ta en paus ibland

Min son sitter alltid vid datorn

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 69
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Beror på vilken dag det är.

Mån-fre sitter jag vid datorn på alla raster jag har på jobbet, samanlagt c:a 2 timmar.

Sen kommer jag hem.

det avgörande hur länge jag sitter framför datorn är läget hemma och hur intressanta disskutionerna som pågår på forumet är . C:a 2 timmar under hela kvällen. Men ibland sticker man iväg en timme eller nått och sen kommer tillbax igen. Samanlagt c:a 2 timmar.

Onsdagar och lördagar blir längre pga. intervjuerna.

Vote 2-4 timmar/dagen.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man är inte datornörd för att man sitter länge. Jag fattar ju ingenting om datorer. Sitter vid msn och lyssnar på musik. Jag är nöjd om cs startar, gör det inte det har någon hackat min dator.

Menar kanske inte just dig, men datornörd är bredare än ord än att det bara betyder att du kan en jävla massa om datorer och ram-minne och allt vad det heter, som det betydde från början.

Att sitta vid datorn mer än sex timmar på en dag är på tok för mycket, oavsett vad man gör vid den och hur mycket man kan om en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar kanske inte just dig, men datornörd är bredare än ord än att det bara betyder att du kan en jävla massa om datorer och ram-minne och allt vad det heter, som det betydde från början.

Att sitta vid datorn mer än sex timmar på en dag är på tok för mycket, oavsett vad man gör vid den och hur mycket man kan om en dator.

Nej, inte om man sitter och gör läxor. Nu vet jag inte hur gammal du är och vilken linje du går, men vi har väldigt mycket läxor och uppsatser. Och att sitta på msn och lyssna på musik tycker jag inte är att vara datornörd.

Wikipedia

Nörd (eng - nerd), en person som är extremt fixerad vid en enda sak, ofta teknik eller naturvetenskap, men har svag social kompetens. Ex. datornörd. De flesta nördar är män, och det finns en korrelation med tillstånd som Aspergers syndrom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor