Tux Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 (redigerad) Själv sitter jag faktiskt rätt så länge. Ungefär 5 timmar på en vardag och ungefär 7 timmar på en helg. Att sitta så här länge vid en dator är inte så bra så jag slängde upp några länkar för er som sitter väldigt länge vid datorn. Det finns några bra tips som man kan prova sig på. Om ni har flera länkar som kan minska missbruket så släng upp dom . Frågan gäller för en vardag. Länkar: Råd om du sitter länge framför datorn Jag trodde att jag skulle dö vid datorn Mycket tid vid datorn gör skolbarn duktigare Glöm inte att ta en paus ibland Min son sitter alltid vid datorn Redigerad 26 februari, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Typ 6 h varje dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Det beror väl på. Om jag är ute och gör något med kompisar blir det inte så mycket, vissa dagar orkar jag inget och då kan det bli hela dagen typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Ungefär 2 h varje dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 (redigerad) Beror på vilken dag det är. Mån-fre sitter jag vid datorn på alla raster jag har på jobbet, samanlagt c:a 2 timmar. Sen kommer jag hem. det avgörande hur länge jag sitter framför datorn är läget hemma och hur intressanta disskutionerna som pågår på forumet är . C:a 2 timmar under hela kvällen. Men ibland sticker man iväg en timme eller nått och sen kommer tillbax igen. Samanlagt c:a 2 timmar. Onsdagar och lördagar blir längre pga. intervjuerna. Vote 2-4 timmar/dagen. Redigerad 26 februari, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Direkt efter skolan till sena kvällen. Vote: Över 8 timmar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Över 8 timmar... står ju inte att du menar om DAGEN så jag är busig och antar att du menar totalt... även fast du menar om dagen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 (redigerad) Jag vill inte veta Men det är väl över åtta timmar. Edit: Beror helt på vilken dag, men helgerna blir det väl över 8. På vardagarna så bör det inte bli så mycket. Redigerad 26 februari, 2006 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 6-8, fast tillskillnad från de riktiga datornördarna så VILL jag gå ut, jag har bara lite för många associala kompisar. Om någon ringer mig så vill jag mer än gärna gå ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 6-8, fast tillskillnad från de riktiga datornördarna så VILL jag gå ut OMG, gör du det frivilligt ? Mig måste man dra ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Lolz? Seriöst? Enda som håller mig kvar vid datorn är MTA och alla nya filmer/serier/spel/musik som kommer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 4-6 h. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Men än dom som redan har skrivit här iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 6 timmar i skolan + tid hemma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Runt 6 timmar tror jag. Skoljobb och msn är dina vänner... Hata. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 (redigerad) Cirka 6 timmar på vardagar och cirka 8-10 timmar på lediga dagar (inte då det är skola dagen efter) och lov. Redigerad 26 februari, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Fan killar, fler datornördar här än jag trodde.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Fan killar, fler datornördar här än jag trodde.. Man är inte datornörd för att man sitter länge. Jag fattar ju ingenting om datorer. Sitter vid msn och lyssnar på musik. Jag är nöjd om cs startar, gör det inte det har någon hackat min dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Man är inte datornörd för att man sitter länge. Jag fattar ju ingenting om datorer. Sitter vid msn och lyssnar på musik. Jag är nöjd om cs startar, gör det inte det har någon hackat min dator. Menar kanske inte just dig, men datornörd är bredare än ord än att det bara betyder att du kan en jävla massa om datorer och ram-minne och allt vad det heter, som det betydde från början. Att sitta vid datorn mer än sex timmar på en dag är på tok för mycket, oavsett vad man gör vid den och hur mycket man kan om en dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 26 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2006 Menar kanske inte just dig, men datornörd är bredare än ord än att det bara betyder att du kan en jävla massa om datorer och ram-minne och allt vad det heter, som det betydde från början. Att sitta vid datorn mer än sex timmar på en dag är på tok för mycket, oavsett vad man gör vid den och hur mycket man kan om en dator. Nej, inte om man sitter och gör läxor. Nu vet jag inte hur gammal du är och vilken linje du går, men vi har väldigt mycket läxor och uppsatser. Och att sitta på msn och lyssna på musik tycker jag inte är att vara datornörd. Wikipedia Nörd (eng - nerd), en person som är extremt fixerad vid en enda sak, ofta teknik eller naturvetenskap, men har svag social kompetens. Ex. datornörd. De flesta nördar är män, och det finns en korrelation med tillstånd som Aspergers syndrom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts