Jump to content

Extern HD problem.

P-C
 Share

Recommended Posts

Jo - det är såhär..

Min pappa kom hem från jobbet för nån vecka sedan med en sprillans ny extern hårddisk. Den var av märket Canyon och rymde 200gb. Den funkade väldans bra och jag la genast över alla mina filmer och spel för att sedan formatera datorn. Det har funkat bra med att spela och se på film men på senaste tid har det börjat hända lite skumma saker.

När jag lyssnar på musik från HDn och laddar ner till HDn så hakar skiten upp sig och själva 'lampan' på hårddisken börjar blinka som tusan.

När jag lyssnar på musik från HDn och kollar runt i den så hakar sig skiten..

När jag enbart lyssnar musik från den och ägnar mig åt annat i windows så hakar sig explorer.exe och jag får boota skiten (då jag inte kan avsluta explorer.exe av någon anledning)

Vad fan kan vara problemet? Den har ju funkat bra fram tills nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle nog säga att jag hjälpte honom. Genom att hänvisa P-C till en tråd där många med kunskaper inom ämnet håller till, gjorde jag honom en tjänst.

Tror att de som läser datorhjälpstråden läser denna tråd också. Jag läser däremot inte datorhjälpstrååden och jag anser mig kunnig på detta ämne.

@Zack han före :D

Har dock ingen större lust att hjälpa P-C. Har annat att göra.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske de gör. Nya trådar med frågor som man likväl kan ställa i redan befintliga topics är ändå the bajsiga shitet.

Jag är god. Ni är onda. Fisksoppa och ärta.

Ordning och reda, ät makrill på Freda'.

Okej fru paragrafryttare, sluta gnäll. Låt honom ställa en fråga utan att folk börjar lipa. Moderatorerna lipar på folk så det räcker för varenda gtasajtare i hela världen ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo - det är såhär..

Min pappa kom hem från jobbet för nån vecka sedan med en sprillans ny extern hårddisk. Den var av märket Canyon och rymde 200gb. Den funkade väldans bra och jag la genast över alla mina filmer och spel för att sedan formatera datorn. Det har funkat bra med att spela och se på film men på senaste tid har det börjat hända lite skumma saker.

När jag lyssnar på musik från HDn och laddar ner till HDn så hakar skiten upp sig och själva 'lampan' på hårddisken börjar blinka som tusan.

När jag lyssnar på musik från HDn och kollar runt i den så hakar sig skiten..

När jag enbart lyssnar musik från den och ägnar mig åt annat i windows så hakar sig explorer.exe och jag får boota skiten (då jag inte kan avsluta explorer.exe av någon anledning)

Vad fan kan vara problemet? Den har ju funkat bra fram tills nu!

Varför tankar du saker till den externa och lyssnar på musik ifrån den externa, det är ju meningen att man skall använda den för backup. Kopiera det du vill ha till den interna istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jösses killar - nästa gång jag vill starta krig på detta forum så tänker jag skapa en tråd där jag undrar hur man installerar drivrutiner till grafikkortet - då jävlar har vi minst 3-4 killar som börjar snacka fi***r så långt ögat når.

PC, försök att överföra allt till dina interna hårddiskar om det är möjligt. Sen bör du formatera om den externa hårddisken. Om det fortfarande är fel på den så tycker jag att du ska lämna in den och be om att få en ny, fungerande, hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor