Jump to content

Erat första minne från eran barndom

Didier Sachs
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Kommer ihåg när jag gick på dagis.

Jag och en kompis skulle tävla på sparkcykel mot två andra, en staffet ungefär.

När jag växlade över så ledde vi, men min kompis kom efter, och efter en skitstor backe som fanns på dagiset blev jag arg och satte enkelt ut foten framför hjulet på killen som ledde så han flög över styret och landade fem meter längre bort på asfalten, och vi vann :lol: .

Men jag fick skäll :P:ph34r:

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ihåg när jag gick på dagis.

Jag och en kompis skulle tävla på sparkcykel mot två andra, en staffet ungefär.

När jag växlade över så ledde vi, men min kompis kom efter, och efter en skitstor backe som fanns på dagiset blev jag arg och satte enkelt ut foten framför hjulet på killen som ledde så han flög över styret och landade fem meter längre bort på asfalten, och vi vann :D .

Men jag fick skäll :(^_^

Och du är 100 på att ingen filmade detta? Låter som att jag skulle kunna skratta ett bra tag åt detta :P. Hur gick det med flygarn? ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och du är 100 på att ingen filmade detta? Låter som att jag skulle kunna skratta ett bra tag åt detta :D. Hur gick det med flygarn? ^_^

Jag är helt säker på att ingen filmade, det var ju bara en vanlig dagisdag ^^,

Jag kommer tyvärr inte ihåg det, kommer bara ihåg själva tävlingen och det slutar där jag sätter fram foten.

Förmodligen började han gråta, jag skrattade givetvis, ända tills jag fick skäll, då var det inget kul längre.

På dagis var jag en riktig gangster, fällde även en tjej som jagade mig.

Jag sprang in bakom en buske och sträckte sen ut benet när hon kom farandes som ett yrväder.

Förklarade bort mig genom att säga att jag stog bakom busken och skulle ta ett steg ut och gå över till den andra sida, då snubblade hon på mitt ben.

Då fick tjejen skäll istället för att hon inte såg sig för ^^.

När jag tänker efter har jag aldrig fått skulden när jag varit i bråk, jag har alltid lyckats vända lärarna mot den jag bråkat med, är det någon sorts övernaturlighet jag har ?

Som sagt, på dagis var jag en gangster, jag krossade även tre rutor närjag var i den åldern, men det var bara läskigt, fast ingen kom på mig.

Ja, flera saker har jag gjort, mycket dumma och några smarta, alla minnen garvar jag åt nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ihåg när jag och farsan skulle byta avgasrör på våran bil, och jag benämnde det som att "Vi bytte rök".

Kmr även ihåg när jag och farsan stekte pannkakor och jag stod på en stol bredvid och tittade på. Skulle sträcka mig efter nått på kryddhyllan, givetvis måste jag ha stöd nånstans, jag lägger handflattan och min tyngd på armen då jag lutar mig, handflatan lägger jag dock på spisen. Hej.

Det gjorde ont.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja,jag var med 2poolare. Så kolla vi porr. Så börja han ena runka(hans hus). Sen sa han ska ni inte också runka? Så börja min andra poolare runka. Så tyckte de jag var onormal för jag inte runka framför porr. Vad fan tror de att jag ska langa fram min kuk framför de sån nån jävla bög. Vi gick i 3:an när detta inträffade. Han poolaren som började han är fortfarande sån. Han går runt i jogging byxor hemma och runka innanför de hela tiden fan. Går i 8:an nu.

So.. very disturbing. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minns när jag fortfarande hade blöja, var i slutet av perioden och hade börjat gå på potta lite då o då.. Brukade iaf springa runt naken i huset när jag bytte blöja. Så skulle min yngsta syrra(då 10år) retas lite och nypa mig i baken. Så jag sprang till min brorsa (då 19år) och sa att jag ville ge igen. så han och min mellan syster (då 15år) höll fast min syrra som hade nypit mig och jag fes henne i ansiktet.

Sjukt kul då, sjukt kul nu! ^_^

Minns också runt samma år. Satt och åt filmjölk på frukosten. Mina 3 systrar och min bror satt också där. Så skvätte det lite filmjölk på mig. Då började dom skratta, och vad gör barn som får folk att skratta? Jo, gör det mycket värre.

Så jag häller hela tallriken med filmjölk rakt över mig och slänger fil över hela köket.

Mina syskon låg dubbelvikta av skratt, men morsan var inte så glad. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minns när jag fortfarande hade blöja, var i slutet av perioden och hade börjat gå på potta lite då o då.. Brukade iaf springa runt naken i huset när jag bytte blöja. Så skulle min yngsta syrra(då 10år) retas lite och nypa mig i baken. Så jag sprang till min brorsa (då 19år) och sa att jag ville ge igen. så han och min mellan syster (då 15år) höll fast min syrra som hade nypit mig och jag fes henne i ansiktet.

Sjukt kul då, sjukt kul nu! ^_^

Minns också runt samma år. Satt och åt filmjölk på frukosten. Mina 3 systrar och min bror satt också där. Så skvätte det lite filmjölk på mig. Då började dom skratta, och vad gör barn som får folk att skratta? Jo, gör det mycket värre.

Så jag häller hela tallriken med filmjölk rakt över mig och slänger fil över hela köket.

Mina syskon låg dubbelvikta av skratt, men morsan var inte så glad. ;P

Haha! Nu fick jag ett gott skratt idag! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer ihåg när jag var hos farmor i Stuvstad. Jag lekte med bilar hela tiden.

När jag var 6 eller 7 så spelade jag och en kompis innebandy. Jag stog bakom honom och när han skulle skjuta så drog han upp klubban rakt i ansiktet på mig. Jag slog ut en tand och 3 andra hängde långt ner. När jag kom tillbaka till skolan igen ville alla kolla på min stora "glugg".

Edit: Jag drog ut de tänderna som satt löst. Tänderna var de fyra framtänderna.

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var... tre och ett halvt var jag, och mamma och brorsan och mormor och morfar på Kreta. Där fanns en pensionerad åsna, som vi matade med vindruvor. Det minns jag. Och så köpte mormor en uppblåsbar hund till mig, som jag satt på i duschen. Asmysigt! Minns särskilt lukten som var där... De där stora, röda blommorna, och värmen... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ihåg då jag var fyra då jag satt på diskbänken och drack kaffe med farsan. :P

Sen har jag inte kunnat dricka det på tio år, även fast jag tyckte om det då. Däremot dricker jag nu för tiden, men men.

Också kommer jag givetvis ihåg när jag skulle lära mig cykla. :D

Och när jag som sexåring (tror jag, kanske var ännu yngre) satt och spelade Playstation med brorsan. Var oftast något NHL, vilket vet jag inte. -99 kanske. ^_^

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer ihåg när jag var kanske 5 år en midsommarkväll.

Då så åkte min bror skateboard och jag skulle sitta och ta fart på en annan bräda han hade.

Så jag åkte ner för vår gata, tänkte just bromsa då min bror skriker:

-Hoppa av,bil!!!!!!!

Jag trodde också det kom en bil så jag slängde mig med nyllet framåt,och spräckte HELA hakan, man såg bara kött och skit.

Sen så efter det så var jag så bedövad av smällen och upptäckte att min haka inte var där den skulle, så började jag desperat gå runder på gatan och leta efter min försvunna haka :P

Tillslut gav jag upp och gick in. då så blev det sjukhuset direkt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett minne från när jag var runt fyra och var på någon djurpark där jag la ögonen på en mycket iögonfallande get. Denna get blev mitt allt i en kvart, varpå jag bröt sönder och samman när jag måste lämna honom. Tear-jerking.

Minns också mina lågstadiedagar med viss ångest; brukade få sammanbrott varenda morgon då jag skulle till skolan, och mamma övervägde psykologbesök. Kom över den perioden, dock.

Och resten är historia.

Lät ju bra.

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor