Jump to content

Mafia = Gta

Gtaskate
 Share

Recommended Posts

Mafia é som GTA, underbart på alla sätt. Du får uppleva allt från en maffias ögon i en amerikansk stad i början och fram till slutet av 30-talet. Men grafiken é då vackrare än i GTA och stämningen é rentav magisk med musik, bilar och annat. Om inte annat så köp det, om du gillar GTa-spelen så lär du inte bli besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Storyn I spelet är ett klart mästerverk. När du senare ska börja köra freeride så är det inget att hänga I granen.

Jepp, storyn tar allt vad GTA heter, hoppas att R* satsar mer på en bra story + att freeroaming läget är lika bra.

Men jag anser ändå Mafia vara ett bättre spel på alla fronter gentemot GTAserien.

(hu, jag skrev det på ett GTA forum, tror ni jag får stryk nu?) :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker ändå att känslan är härlig i freeride, man hinner ju faktiskt skjuta 2 skott innan halva poliskåren kommer och dödar mig.

(syftar på att jag tycker poliserna komemr för snabbt i gta-serien)

Håller jag med om, och dom är fan så många och dom hittar en direkt. Borde vara som med Mafia i GTA serien att man kan göma sig och springa eller åka iväg från snuten och hoppar man ut ur bilen innan dom ser hur man ser ut så känner dom inte igen en. I GTA är det helt fel balans när det gäller polisen och lagar m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 months later...

Håller med till fullo.

Blev t.ex jagad av ett par polisbilar för inte så länge sedan,

jag fintade bort polisen och hoppade ut innan de sett mitt ansikte - men

ett par sekunder senare kom en fotpatrull och började använda mig som slagpåse.

Tycker jag är synd. Det är helt klart som du säger, at i Mafia så kan man gömma sig för Farbror Blå.

Och en annan sak, detta är OT, så tycker jag att borttagandet av "Good Citizen Bonus" från GTA: VC är ganska dåligt. Alltså... Om man hejdar en brottsling som flyr från polisen så får man en liten bonus i kontanter.

Allt från mig!

Slut, kom! :o

Redigerad av Officer Hernandez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med till fullo.

Blev t.ex jagad av ett par polisbilar för inte så länge sedan,

jag fintade bort polisen och hoppade ut innan de sett mitt ansikte - men

ett par sekunder senare kom en fotpatrull och började använda mig som slagpåse.

Tycker jag är synd. Det är helt klart som du säger, at i Mafia så kan man gömma sig för  Farbror Blå.

Och en annan sak, detta är OT, så tycker jag att borttagandet av "Good Citizen Bonus" från GTA: VC är ganska dåligt. Alltså... Om man hejdar en brottsling som flyr från polisen så får man en liten bonus i kontanter.

Allt från mig!

Slut, kom!  :shifty:

Sant, i början av spelet så hade jag gått över på förbjuden mark och tagit Rancher, som då inte körde omkring i stan. Fem cops, en respray. Iallafall så klarade jag det men när jag skulle hämta en pistol som låg på vägen framför mig kom det tjuv som var jagad av polisen. Slog han, blev dödad på ett skott. ranchern borta, pengar och vapen borta. :'(

Köp Mafia, deceniets bästa spel. ^^

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor