Vice. Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 (redigerad) Vet inte om det finns intresse nog för att hålla tråden vid liv men vi får se... Tänkt att vi kunde skriva i den här tråden om resor som vi gjort/skall göra. Som en del vet var jag i Thailand från 9 januari till 21 Februari. Semestern var fet, förutom sådana små missöden som att hela vår semester kassa försvann pga kontokorts bedrägeri och att jag i princip sänkte en vattenskoter. Det där med berägeriet var en ny och rolig upplevelse.. Skulle ta ut pengar där nere. Så jag schappar bort till ATM:en (Bankomat) för att tar ut $$$. "Täckning saknas" Ringde min bank som kollade vad som var felet. "Jag" hade köpt en dator för 11995:- från en företag i Stockholm som heter Levatec AB. Surt tänkte jag. Mest för att jag inte får en ny dator, för det behöver jag. Den jag har nu startar knappt. Det var vad jag hört nu i efterhand, ett stort bedrägeri som ägt rum i Sverige medans vi var borta. Jätte många drabbade och det har tydligen stått om det i tidningarna...!? Men vi hade som tur var extra pengar som vi kunde använda tills pengarna kom tillbax i förrgår. Syrran och jag åkte vatten skoter när vi var i Phuket. Det var skoj. Vi krockade oxå. Det var mindre skoj. När vi sen lämmnade in skottrarna till uthyrarna och vi upptäckte det gigantiska hålet på den ena skotern så var det deffenetvit inte skoj. 4000:- gick det på... Så förutom oturen så var det sjukt fett i Thailand. Har tagit en del kort. Ska lägga upp dem snarast. *PhiPhi Island var tydligen inte lika fint som förra året men klart sevärt. Tack för tipset KalleR. Redigerad 22 februari, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Saknat dig som satan Victor :D:D härligt att du är tillbaks har du inga bilder alls? om du har så får du lägga upp, kommer inte ihåg va du sa på msn, orkar inte fråga igen där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Thailand är fantastiskt, var där för två år sen. Blev Bangkok och Phuket som vi besökte då, har tidigare varit på Kho Samui, där jag bland annat red på en elefant. Denna sommar ska jag ner till Sydostasien igen, fast denna gång tror jag ej vi besöker Thailand, blir nog bara Malaysia. Vi har precis köpt hus där så det blir nog en upplevelse bara det. Andra, enligt mig, lyckade resor jag har varit med på inkluderar en enveckas-tripp till London. Där turista vi ganska mycket och såg nästan allt värt att se på den korta tid vi var där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 (redigerad) Saknat dig som satan Victor :D:D härligt att du är tillbaks har du inga bilder alls? om du har så får du lägga upp, kommer inte ihåg va du sa på msn, orkar inte fråga igen där Hehe! Tackar... Nejj vi filmade. Vår kamera gick sönder innan vi drog och jag han inte skaffa en ny. Men syrranm tg en del. Så jag ska lägga up dem så fort jag får dem. Typ om nån dag bara. Ska se om man kan klippa ner filmen lite för då kan jag lägga upp den med. Vi var på Koh chang, bankok, phuket och en massa små öar. Redigerad 22 februari, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Hm, jag brukar resa en hel del. God vän av Toscana och Provance. Du kan hitta mig i Florens, Paris, London och på Fondation Maeght. Där brukar jag vara, allt som oftast. Om inte, så kan jag nås på, öhm, andra sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Hmm. jag orkar inte förklara så ordentligt, men.. På sommrarna brukar vi oftast hyra lägenhet i Italien. Det är gött som fan där. Älskar verkligen Italien. Dock ska vi inte göra det i år, vi ska istället bygga om våran sommarstuga. fan Men på påsklovet ska jag till Storbritannien en vecka! gött som fan. Först ska vi vara i London några dagar och sedan ska vi åka till Cardiff, Wales där min syster och hennes man bor och tillbringa resten av veckan där. Ioförsej så är Storbritannien för det mesta ett väldigt grått och regnigt ställe, men vafan. dom har fina shopping-ställen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Reser också en hel del. Dom senaste åren har det blivit egypten, spanien, portugal, Kalifornien (USA) och Florida (USA). Ska iväg till södra Italien framåt sommaren, samt Thailand nästa vinter. Om ett år är jag i Indien i några veckor, följt av New York som studentpresent Efter allt det där blir det utlandsstudier i USA i 1 år. Nuff said. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Coach Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Ska till Österrike på Lördag och åka skidor. Innan har jag varit i Saalbach, Cortina, Val disere och en liten by som heter Dorfgestein. Så jävla roligt med sådana resor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Har varit i Grekland åtta gånger.. Haha, enformig familj, men det är jävligt gutt där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Drömmer om att åka till Frankrike,Paris. Får väll bli sedan~ .. Någon gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Fredag ska jag till London och... Ja.. Shoppa loss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Välkommen tillbaka Vice.! Var i Frankrike, närmare bestämt Paris bland andra städer 2003. Vi åkte husbil ned dit och det tog cirkus en vecka så´man fick uppleva mycket. Vi bodde/övernattade bland annat i Tyskland, Beligen och Holland. Fina minnen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe68 Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Gambia hela påsklovet Grekland i sommar Chicago i sommar London i höst och Thailand runt Jul och nyår Hhohoh KUL Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Välkommen tillbaka Vice! De enda utomlandsresorna vår familj gör (förutom Danmark då såklart) är till Italien. Varit i Venedig, Rom, Sicilien och nu senast på västra sidan nära Pompeji och det. Yepp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Välkommen tillbaka Vice! De enda utomlandsresorna vår familj gör (förutom Danmark då såklart) är till Italien. Varit i Venedig, Rom, Sicilien och nu senast på västra sidan nära Pompeji och det. Yepp. Venedig och områdena runt omkring (norra italien överhuvudtaget) är väldigt najsiga. Venedig i sig är en illaluktande smuts-stad, men det har ju ändå sin charm ..åå nu längtar jag mig bort.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 23 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 Åker till Nya Zeeland var 5:te år, ska åka igen 2008. Sen så ska jag till Malta detta påsklov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 23 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 Har varit i Turkiet och Spanien, ska till Paris 3 dagar i sommar som konfirmationspresent (lätt värt att genomlida några hemska söndagar för det ), sen blir det kanske Paris igen i nian för oss som läser franska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 (redigerad) Åh, tack alla. Saknat er med... Italien e sjukt fett. Har varit där 24 ggr. Coolt att du känner till Pempeji The Dude. Inte alla som gör det. Vi har ju släkt där, inte i Pompeji alltså, utan i Italien. I Brecisa, c:a 10 mil från Milano. Ni som varit i Venedig och norra Italien. Har ni helt missat Gardaland? Om ni gjort det, gör det inte nästa gång ni åker dit. Ett tivoli som heter duga... Överfett. De har byggt upp en stor sfinx (den här egyptiska "lejonet" med människohuvud) som man går in i. Sen där inne så är det ett stort rullband som det finns stolar på. Sen åker man omkring där inne i egyptentema show. Typ som att åka en India Jones karusell. Missa inte det. CurunirOfValinor: Var i Alanya för tre år sedan. Turkiet e cool men butiks innehavarna var bara sjukt jobbiga. Drog ju in en i varenda butik hela tiden. Man blev lide otrevlig efter ett par dagar för de slutade inte dra i en och det var sjukt irriterande... Redigerad 23 februari, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 23 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 Åh, tack alla. Saknat er med... Italien e sjukt fett. Har varit där 24 ggr. Coolt att du känner till Pempeji The Dude. Inte alla som gör det. Vi har ju släkt där, inte i Pompeji alltså, utan i Italien. I Brecisa, c:a 10 mil från Milano. Ni som varit i Venedig och norra Italien. Har ni helt missat Gardaland? Om ni gjort det, gör det inte nästa gång ni åker dit. Ett tivoli som heter duga... Överfett. De har byggt upp en stor sfinx (den här egyptiska "lejonet" med människohuvud) som man går in i. Sen där inne så är det ett stort rullband som det finns stolar på. Sen åker man omkring där inne i egyptentema show. Typ som att åka en India Jones karusell. Missa inte det. CurunirOfValinor: Var i Alanya för tre år sedan. Turkiet e cool men butiks innehavarna var bara sjukt jobbiga. Drog ju in en i varenda butik hela tiden. Man blev lide otrevlig efter ett par dagar för de slutade inte dra i en och det var sjukt irriterande... Hm.. Pompeji é ett av de första namnen man tänker på när man hör Italien. Väldigt känt, inte så konstigt att han känner till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 Hm.. Pompeji é ett av de första namnen man tänker på när man hör Italien. Väldigt känt, inte så konstigt att han känner till det. Hmm.. Jag tycker oxå det, men när jag nämde det i min klass när jag gick i gymnasiet så var det ingen som kände till det. Många som jag känner, som inte känner till det. Hör egentligen till allmänbildning att känna till det. (Usch vilka obildade människor man umgås med. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts