Jacker Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Hans söner kommer tillbaks till Sverige för att två gig, 13:e oktober på Olympen i Lund och dagen efter på Cirkus i Stockholm. W0000T, biljetter var?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 (redigerad) W0000T, biljetter var?! www.ticnet.se förslagsvis Redigerad 31 maj, 2007 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Ska lätt dra och se det, idag kommer man inte Zappa närmare än så. Lär blir jag och min polare, som också diggar Zappa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 (redigerad) "Ny" skiva på G - The Dub Room Special. Soundtracket från Zappas film med samma namn, innehåller inspelningar från en TV- show (1974) och Halloweenkonserten 1981. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/92/ZPCD91.jpg Måste också rekommendera Baby Snakes- DVDn på tal om hans filmer. Den är inspelad på Halloweenkonserten 1977 och innehåller bra musik (såklart), Zappa och bandet backstage och leranimation. Väldigt absurd är den, speciellt backstage- materialet. För övrigt är det hans kanske bästa line-up som synes på DVDn - Terry Bozzio, Tommy Mars, Adrian Belew, Roy Esterada, etc. Imo var hans line-up allra bäst 1977 - 1982. Redigerad 16 augusti, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2007 Förlåt för trippelpost, men... JAG HITTADE PRECIS EN HEL JÄVLA TRACKER MED BARA ZAPPA- KONSERTER!! CLICK ME!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2007 Fjärde posten på rad, yeah... Drar till Stockholm imorrn bitti, och ska på Zappa Plays Zappa på söndag kväll. Ska bli riktigt najs! Lovar att berätta om konserten och vad som spelades. Ses på måndag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 13 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2007 Ska också gå, styvfar bjuder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 14 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2007 Well, hade Dweezil något att komma med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 4 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2007 (redigerad) R.I.P F.Z. Redigerad 25 februari, 2009 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Nu, när vi talar om Zappa, tycker jag att alla borde ta och ladda ned min brors bands ena låt från en skiva helt dedikerat åt Zappa. Deras band heter "Saint Alphonzo's pancake breakfast band", och låten här heter just "Saint Alphonzo's pancake breakfast". Seså! Ladda ned! Bror min sjunger och har sig. Mysigt! The låt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Nu, när vi talar om Zappa, tycker jag att alla borde ta och ladda ned min brors bands ena låt från en skiva helt dedikerat åt Zappa. Deras band heter "Saint Alphonzo's pancake breakfast band", och låten här heter just "Saint Alphonzo's pancake breakfast". Seså! Ladda ned! Bror min sjunger och har sig. Mysigt! The låt! http://www.youtube.com/watch?v=nNwypaHRDks Annars var det en helt okej cover, förutom att de slarvade lite. Nu återstår det bara att se iaf de kan spela Drowning Witch och The Black Page. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2008 Frank Zappas debatt med John Lofton i Crossfire är nu med på Fredrik Strages YouTube- lista! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Zappa Plays Zappa kommer till Sverige igen i sommar, 8 juni på Cirkus i Stockholm och den 11 i Malmö, Kulturbolaget. Nån som är på? Kan lova att de spelar musiken jävligt bra. Inget halvdant coverband bestående rabiata fans här inte! http://www.livenation.se/artist/getArtist/artistId/619800/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Kollade på en sen intervju med FZ och blev väldigt sentimental och lite tårögd. Varför var denne man tvungen att få cancer och dö 52 år gammal? Jag tror att han hade haft otroligt mycket mer att ge till musiken om han inte blivit sjuk. Vad hade steget varit efter hans sista, klassiska musik-era? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts