P1rsson Skrivet 21 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Det var bra, men jag tycker att du borde avancera ifrån GameMaker till Blitz3D (eller vad fan det heter) eller till DarkBasic (Eller DarkbasicPro) där du kan göra mycket snyggare spel och göra de mer detaljrika. Det enda jag har att klaga på att att det kändes lite sterilt, om du fattar vad jag menar? T.ex så var det lite tråkigt att alla fiender baraåkte rakt fram, och att allt bara rörde sig i en hastighet åt ett håll. Det skulle vara mycket skönare att titta på om rymdbakgrunden bestod av flera lager som rörde sig olika snabbt och på så vis skapar en slags 3D-effekt. Men det är vad jag tycker Bra gjort Blues! Är det inte skit svårt att göra spel med dom 3D programen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Kul i två sekunder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 21 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Kul i två sekunder. Precis vad jag väntade mig av dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 21 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Kul i två sekunder. Sedan var det nog inte meningen att vi skulle sitta och spela det som galna och sedan förväntansfullt vänta på en uppföljare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 21 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Är det inte skit svårt att göra spel med dom 3D programen? Tja, eftersom det är Basic-språket så är det inte helt åt helvete svårt. Jag menar, jag har lärt mig att göra i stort sätt vilka spel som helst efter att bara ha haft det i ett eller två år (I och med det så innebär det ICKE att jag har skrivigt spel non-stop i två år, utan mer haft tillgång till det och skrivigt ett spel var tredje månad eller så. Åtminstånde börjat med ett ) Hursomhelst så tror jag att vem som helst kan lära sig dessa program tämligen lätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 21 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Testade Dark Basic idag, verkar inte så svårt. Efter att ha testat göra flera olika 3D-engines i flash (som är ett 2D program) har jag övertygat mig själv om att jag måste använda något annat för att göra 3D-spel. (Lyckades iaf göra en Mode7 ) Stora_tomtefar, hur bra kan 3D-spel bli med Dark Basic? Hur bra grafik alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 22 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Jättetråkigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 22 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2006 Jättetråkigt Vad förväntade du dig då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 23 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2006 Vad förväntade du dig då? Nej, men det var bra gjort och snyggt. Kanske lite långtråkigt, men det är iofs nästan alla sånna där rymdspel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts