Jump to content

Jag har gjort ett spel igen!

Blues
 Share

Recommended Posts

Det var bra, men jag tycker att du borde avancera ifrån GameMaker till Blitz3D (eller vad fan det heter) eller till DarkBasic (Eller DarkbasicPro) där du kan göra mycket snyggare spel och göra de mer detaljrika.

Det enda jag har att klaga på att att det kändes lite sterilt, om du fattar vad jag menar? T.ex så var det lite tråkigt att alla fiender baraåkte rakt fram, och att allt bara rörde sig i en hastighet åt ett håll. Det skulle vara mycket skönare att titta på om rymdbakgrunden bestod av flera lager som rörde sig olika snabbt och på så vis skapar en slags 3D-effekt. Men det är vad jag tycker :rolleyes:

Bra gjort Blues! :ermm:

Är det inte skit svårt att göra spel med dom 3D programen? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte skit svårt att göra spel med dom 3D programen? :)

Tja, eftersom det är Basic-språket så är det inte helt åt helvete svårt. Jag menar, jag har lärt mig att göra i stort sätt vilka spel som helst efter att bara ha haft det i ett eller två år ;)

(I och med det så innebär det ICKE att jag har skrivigt spel non-stop i två år, utan mer haft tillgång till det och skrivigt ett spel var tredje månad eller så. Åtminstånde börjat med ett :wub:)

Hursomhelst så tror jag att vem som helst kan lära sig dessa program tämligen lätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testade Dark Basic idag, verkar inte så svårt. :)

Efter att ha testat göra flera olika 3D-engines i

flash (som är ett 2D program) har jag övertygat mig

själv om att jag måste använda något annat

för att göra 3D-spel. :wub:

(Lyckades iaf göra en Mode7 ;) )

Stora_tomtefar, hur bra kan 3D-spel bli med Dark Basic?

Hur bra grafik alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor