Blues Skrivet 20 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 (redigerad) Ni kanske minns mitt gammla PowerManspel? Och mina försök att göra en uppföljare? Nu har jag gjort ett helt nytt spel, baserat på det gammla spelet 1945, jag ger er... 2045!! V.1 - Original (lätt) V.2 - Pain in the ass (svårt) Sig gärna vad ni tycker. Redigerad 20 februari, 2006 av Blues Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 20 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 Det var bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 20 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 (redigerad) Det va ju inte kul, men det va bra gjort . ...gillar ej spelsorten, det var därför jag inte tyckte dte va roligt. Redigerad 20 februari, 2006 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 20 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 Snacka om evighetsspel. Det är ett sådan man sitter med på de sena timmarna av dygnet och bara drygar med. Det är emellertid någonting positivt. En annan sak också; Du kunde slängt på mycket fler plan i början. Sedan ska jag säga att explotionerna ägde gott mos. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 Hahah! Bra gjort! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 20 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 Gjort i Gamemaker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 20 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 (redigerad) Jag har gjort en svårare version av spelet, nån som vill testa? Istället för att det kommer ett skepp var femte sekund så kommer det typ ett var femte hundradel. Epix: Stämmer. Redigerad 20 februari, 2006 av Blues Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 20 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 Jag tycker ens eget plan eller skepp ska vara lite snabbare. Man hänger ju med i svängarna riktigt ibland. Men annars tycker jag det var ett riktigt bra spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 20 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 Ingen me In-Game bild? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 20 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 Ingen me In-Game bild? Here! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 20 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 (redigerad) Blev sugen på att göra spel med detta nu igen. Höll på med ett ganska "avancerat" men tröttnade tillslut... aja bra jobbat BTW har du fullversionen? Redigerad 20 februari, 2006 av P1rsson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 20 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 Blev sugen på att göra spel med detta nu igen. Höll på med ett ganska "avancerat" men tröttnade tillslut... aja bra jobbat BTW har du fullversionen? Näpp, men har haft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 20 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 Näpp, men har haft. Okej, har för mig att det finns någon tutorial men vart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 Riktigt kul spel, synd att det inte är allt för svårt att överleva. när jag kommit upp i 2 000 poäng utan att ha blivit träffad så slutade jag att skjuta och försökte parera dem bara, då blev det ännu roligare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 20 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 Håller på att ladda upp Version 2 nu. I den så är det "lite" svårare. Editerar första posten med en länk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 20 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 Det var bra, men jag tycker att du borde avancera ifrån GameMaker till Blitz3D (eller vad fan det heter) eller till DarkBasic (Eller DarkbasicPro) där du kan göra mycket snyggare spel och göra de mer detaljrika. Det enda jag har att klaga på att att det kändes lite sterilt, om du fattar vad jag menar? T.ex så var det lite tråkigt att alla fiender baraåkte rakt fram, och att allt bara rörde sig i en hastighet åt ett håll. Det skulle vara mycket skönare att titta på om rymdbakgrunden bestod av flera lager som rörde sig olika snabbt och på så vis skapar en slags 3D-effekt. Men det är vad jag tycker Bra gjort Blues! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 Ska spela det strax. Är det du som är the game maker, Blues? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 21 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Eeh du har ju typ bara tagit exampleversionen av 1945 som följer med Gamemaker och ändrat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 21 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Eeh du har ju typ bara tagit exampleversionen av 1945 som följer med Gamemaker och ändrat. Näpp, jag har gjort det själv, men det blev rätt likt så det kan lätt likna det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 21 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Näpp, jag har gjort det själv, men det blev rätt likt så det kan lätt likna det. Återkommer när jag jämfört koden. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts