eliizar Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 (redigerad) Nu har jag börjat lite smått med en egen webbradio som du kan lyssna på igenom att trycka: >> http://83.227.9.120:2000/listen.pls Du behöver öppna denna med winamp som du kan hämta här. Du kan önska låtar igenom att adda "ronnbyradio@gmail.com" och skicka dem dit och uppge dit namn här på sidan för att jag veta vem det är ifrån. Allt detta är bara tänkt som en kul grej, men om ni vill att jag ska vidareutvecka ideen så får ni komma med förslag. Radion tar 100 lyssnare och om du får något problem med den är det bara att skriva. För att se vad som spelas tryck här. rr.webb.se - hemsida (rönnby radio) Kontakta oss under sändning? gå in på quakenet och skriv " /j #rönnbyradio " Redigerad 30 december, 2007 av eliizar 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Nice. ^^, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 48 kbps är jävligt burkit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Sen undrar vi om du har STIM-tillstånd att sända webbradio. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 18 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Kan höja lite, men då får ni räkna med lite fördröjning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 18 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Sen undrar vi om du har STIM-tillstånd att sända webbradio. Visste att jag skulle få den frågan, Nej det har jag inte, men jag sänder bara musik som man kan ladda ner lagligt ifrån artistens hemsida så jag tror inte att det blir några problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 (redigerad) Visste att jag skulle få den frågan, Nej det har jag inte, men jag sänder bara musik som man kan ladda ner lagligt ifrån artistens hemsida så jag tror inte att det blir några problem. Det är oftast STIM-grejen som förstör hela idén. Visst, dom är lagliga på artisternas hemsidor, men är du säker på att du får distributera och nätsända dom ändå? Redigerad 18 februari, 2006 av epix Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Visste att jag skulle få den frågan, Nej det har jag inte, men jag sänder bara musik som man kan ladda ner lagligt ifrån artistens hemsida så jag tror inte att det blir några problem. Om det är svensk musik och låten är stimmad så måste du betala. Annars bryter artisten också mot stims regler vad jag har hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Hade det fungerat att lyssna med WMP hade det varit bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Hade det fungerat att lyssna med WMP hade det varit bättre. Att använda WMP är ganska osmart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Raukar är totalt gay. Joelbitar är totalt gay. Vad gör vi med våra liv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 18 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Nä, jag vill ha nått roligt att sända! ge mig lite tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Att använda WMP är ganska osmart? Varför skulle det vara osmart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 (redigerad) Nä, jag vill ha nått roligt att sända! ge mig lite tips. Sänd Korn-låten igen, vet jag. Den är gutes. Tackar. Redigerad 18 februari, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Varför skulle det vara osmart? För att den har massa onödiga funktioner, jobbig att navigera och inte alls lika bra att streama radio till. Man ser tillexempel inte vad artisten och låten heter då man streamar till WMP, sedan kräver det mer utav servern och linan att streama till WMP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Vad för sorts musik sänder du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Vad för sorts musik sänder du? 17:38:07 Korn - Y'All Want a Single Current Song 17:37:35 JoelBitar - Skÿning 17:37:34 Interpol - Evil 17:34:53 Gwen Stacy - Fuerteventura EP - 01 - Fuerteventura 17:34:50 JoelBitar - Skÿning 17:31:25 JoelBitar - Raukar 17:28:33 JoelBitar - Vÿr Lÿt 17:25:01 Interpol - Evil 17:24:55 JoelBitar - Vÿr Lÿt 17:22:03 Joelbitar - BPB-Bengans Pappas Bil Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 För att den har massa onödiga funktioner, jobbig att navigera och inte alls lika bra att streama radio till. Man ser tillexempel inte vad artisten och låten heter då man streamar till WMP, sedan kräver det mer utav servern och linan att streama till WMP. Okej. Har aldrig riktigt tyckt om Winamp. Går det att göra som så att alla mina musikfiler fortfarande har WMP-ikon samt öppnas med det automatsikt fast jag har Winamp installerat? För då kan jag fortfarande ha det som jag har men ändå kunna lyssna på radio som kräver Winamp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 18 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Allt möjligt, ska försöka sända icke stim registrerad musik just nu iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Okej. Har aldrig riktigt tyckt om Winamp. Går det att göra som så att alla mina musikfiler fortfarande har WMP-ikon samt öppnas med det automatsikt fast jag har Winamp installerat? För då kan jag fortfarande ha det som jag har men ändå kunna lyssna på radio som kräver Winamp. Japp, det går att ha kvar WMP-ikonen fast du har winamp. Men då får man ändra lite skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts