chiligr Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Tjoho...En snowboardtråd passar sig lika fint som en skidtråd! Detta ä'r ju trots allt det ultimata alpina färdmedlet! Vilka åker? Egen bräda? Hyr? Hoppar ni? några tricks? lite frågor för att öppna en disskution! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 (redigerad) Bräda går ju så jävla långsamt. Ne, vill man ha fart då är det skidor som gäller. (menar inte "störtlopp" som alla nybörjare åker) Men jag ska åka bräda om nåra veckor, prova-på-dag typ. Redigerad 18 februari, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Burner Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Bräda är riktigt tråkigt. Har testat när jag var mindre och fann ingen tjusning i det. Typ 99% av alla brädåkare bara hasar och förstör backen och kan inte alls åka! Bräda är bara coolt när typ grabbar som shan white kör. Men det är inte alls lika snyggt eller coolt som skidor och kommer aldrig bli. Snowboarden börjar bli rejält ute och skidåkningen tar över:D Have a nice day! //David Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Åkte bräda när jag var yngre men nu på senaste har det inte blivit av, aldeles för långt till skidbackarna härifrån. Har en snorgrön Evol-bräda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Jäpp, som sagt, man måste kunna åka för att eet ska bli roligt inget roligt om man bara "plogar" eller vad man nu ska kalla det, nerför backen... själv åker man bräda... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 19 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2006 Åker ibland, får låna av en polare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 19 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2006 Bräda är riktigt tråkigt. Har testat när jag var mindre och fann ingen tjusning i det. Typ 99% av alla brädåkare bara hasar och förstör backen och kan inte alls åka! Bräda är bara coolt när typ grabbar som shan white kör. Men det är inte alls lika snyggt eller coolt som skidor och kommer aldrig bli. Snowboarden börjar bli rejält ute och skidåkningen tar över:D Have a nice day! //David Där har du lika fel som en groda som tror han är en häst... det kasnke är 10-20% som "hasar" (plogar, i dess rätta benämnelse)...vi andra är helt oskyldiga...+ att snowboard är ju (sen inte många år tillbaka) en fet del av OS...så att skidorna tar över är bullshit! aikjonas: Jag tar mina polare som åker skidor...en av dem tävlar i slalom... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 19 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2006 Ajo, åkte för 2 år sen. Klarade en bakåtvolt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 19 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2006 Provade snowboard för något år sedan i Österrike men gillar skidor bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 19 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2006 Där har du lika fel som en groda som tror han är en häst... det kasnke är 10-20% som "hasar" (plogar, i dess rätta benämnelse)...vi andra är helt oskyldiga...+ att snowboard är ju (sen inte många år tillbaka) en fet del av OS...så att skidorna tar över är bullshit! aikjonas: Jag tar mina polare som åker skidor...en av dem tävlar i slalom... Hehe, vadå skidor tar över, över vadå?!? Skidor är ju fortfarande störst. Om man kollar på OS så ser man att 80% av grenarna har med skidor att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrummeL Skrivet 20 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 Ska till fjällen i veckan då blir de bräda kan ja lova åkte skidor först men sen provade ja att åka bräda o det va en härlig skillnad. har åkt bräda sen dess (ca 4 år sen) för er som ska börja åka så rekomenderar jag att åka snowboard istället för skidor. Mycket skönare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 20 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2006 Åkte en gång för 2-3 år sen, visst det var svårt i början men när jag fått kläm på det var det skitkul (och då skulle man hem ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Burner Skrivet 21 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Hehe, vadå skidor tar över, över vadå?!? Skidor är ju fortfarande störst. Om man kollar på OS så ser man att 80% av grenarna har med skidor att göra. Jag siktade på parken, fast efter lite tänkande så ser jag att mitt inlägg inte var bra skrivet så det framgår. Skidåkningen har ju tagit över snowboardåkningen i parken rejält de senaste året, man ser knappt snowboardåkare i parkerna längre. Att slopestyle eller halfpipe med skidor inte är en os gren är ett mysterium för att det är måååånga fler som kör sånt på skidor än snowboard. Have a nice day! //David Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 21 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Jag har inte sagt att snowboard är större än skidor...men det blir mer och mer i OS och andra stora vinterevenemang!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Burner Skrivet 21 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Jag har inte sagt att snowboard är större än skidor...men det blir mer och mer i OS och andra stora vinterevenemang!! Men du sa att skidor inte är större än snowboard och där har du fel. Jibbing på skidor har gått om jibbing på snowboard för länge sedan och är mycket populärare i vintergrejer. Som ja skrev förut så är det ett mirakel att mna har halpipe med snowboard i os men inte med skidor för det är mycket större! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 21 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Men du sa att skidor inte är större än snowboard och där har du fel. Jibbing på skidor har gått om jibbing på snowboard för länge sedan och är mycket populärare i vintergrejer. Som ja skrev förut så är det ett mirakel att mna har halpipe med snowboard i os men inte med skidor för det är mycket större! Vart sa jag det...jag sa att snowboard blir större...inte större ÄN SKIDOR!!! fatta!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 21 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2006 Usch, tråkigt. Tacka vet jag spark. Jag sparkar hela tiden: varje gång jag ska transportera mig till stället som ligger inom ett visst område (nej, jag sparkar inte in till stan, etc.: tacka vet jag buss på den fronten). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts