Jump to content

Stoppa mobbarna!

STAB
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Saab: Det är väldigt svårt att säga till. Iallafall på högstadiet.. Inte för att det är fel att säga till lärare men man liksom kallad tjallare. Även om man är anonym när man säger till lärare så märks det senare.

Men vi har en jävligt bra grej med det här med mobbing. MAn kan lägga ner en lapp i en brevlåda om man känner sig mobbad. Och våran lärare som har han om mobbing är verkligen bra. Det var två tjejer i min klass som var "coola" och de mobbade en tjej som var duktig i skolan och inte hade bröst och sånt typ. Gullan som hon kallas fick reda på det och gick och "pratade" med dom båda. De grät nästan efteråt.

Jo, jag vet att det är väldigt svårt att få modet att säga till men på något sätt borde man ju kunna få bort det också.

Bra system på eran skola förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Redan när folk börjar reta en, då man tycker det är för mycket säger man till.

Kommer det på en gång säger man också till dom. Jag själv blev retad av en kille.

Vad jag gjorde var att visa att jag kunde göra vad som hälst, alltså tror dom att man är lite ''sjuk''. Tog upp en stol engång I bibleoteket och svingade den samtidigt som jag vrålade som fan. Hände inget mer sen.

Men men, alla är inte lika. Synd. Hatar mobbing. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att läsa hur ni reagerar på att bli mobbade. Själv har jag blivit mobbad sen jag började skolan fram tills början av åttan. Anledningarna till att jag lyckats ignorera detta är flera:

1. Ett av mina mål i livet är att skilja mig från populasen på så många punkter som möjligt (spela dator när resten röker, gå med gamla, nästan ihåliga kläder när alla andra har märkeskläder, m.m.), så jag vet att jag förtjänar att bli mobbad och är stolt över det.

2. Jag vet att de är avundsjuka för att jag är smartare än dem och vågar vara olik dem.

3. Sist men inte minst, tron på att Gud ska straffa mobbarna ökar självförtroendet enormt. Detta är väl egentligen den starkaste anledningen.

För i helvete, säg inte att det är bara att ignorera!

Varför inte? Om ens självförtroende är för lågt för att den själv ska kunna klara det, kan datorn hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

så jag vet att jag förtjänar att bli mobbad och är stolt över det.

Om du inbillar dig att du förtjänar bli mobbad så är du lite efter.

Ingen gör det, alla har ju något emot någon liksom. Och om man är "speciell" är det ändå ingen jävla andledning att mobba personen...

rabarben @ : vi/jag mobbade ju han inte för han hade inget bollsinne vafan.

Det bara 'hjäpte' det fram. Fattar du ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inbillar dig att du förtjänar bli mobbad så är du lite efter.

Ingen gör det, alla har ju något emot någon liksom. Och om man är "speciell" är det ändå ingen jävla andledning att mobba personen...

Jag uttryckte mig lite fel: Jag förtjänar inte att bli mobbad, men jag förstår varför jag blir det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att läsa hur ni reagerar på att bli mobbade. Själv har jag blivit mobbad sen jag började skolan fram tills början av åttan. Anledningarna till att jag lyckats ignorera detta är flera:

1. Ett av mina mål i livet är att skilja mig från populasen på så många punkter som möjligt (spela dator när resten röker, gå med gamla, nästan ihåliga kläder när alla andra har märkeskläder, m.m.), så jag vet att jag förtjänar att bli mobbad och är stolt över det.

2. Jag vet att de är avundsjuka för att jag är smartare än dem och vågar vara olik dem.

3. Sist men inte minst, tron på att Gud ska straffa mobbarna ökar självförtroendet enormt. Detta är väl egentligen den starkaste anledningen.

Varför inte? Om ens självförtroende är för lågt för att den själv ska kunna klara det, kan datorn hjälpa till.

Du verkar som en stark typ! Men vafan vad är det som är så jävla coolt att röka? Oj jag rökte Fy fan vad collt jag e. Jag har märkeskläder fy fan vad cool jag e. Jag trackar ner på dom som inte är supersnygga eller skitsmala. Fy fan vad cool jag e.

Jag tycker man är cool om man är rolig och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag gjorde var att visa att jag kunde göra vad som hälst, alltså tror dom att man är lite ''sjuk''. Tog upp en stol engång I bibleoteket och svingade den samtidigt som jag vrålade som fan. Hände inget mer sen.

We've all been there...

@ Topic: Mobbar ingen, och har ej heller blivit mobbad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det värsta är att jag upplevt exakt det du beskrev, sen tvåan i grundskolan till sjuan. ALLA hatade mig, jag hade inga vänner, jag blev nästan dödad flera gånger, nästan dränkt, de knuffade ner mig från ett tak, de slog mig blodig osv. lärarna sa jämt "kom till oss om de gör något" jag kutade som fan till dom hela tiden men allt dom sa var "vi ska prata med dom" eller "det var nog mest på skoj" men inte fan pratade dom med dem, polisen blev inkopplad, men ingen skillnad blev. jag fick byta skola, där blev det mycket bättre! alla i klassen blev mina polare på mindre än en vecka!

en gång när jag och några ur min nya klass såg de som mobbade mig så slog vi dem, så skönt att få ge igen för det dom gjorde, all min jävla ilska som jag känt flödade ut över dem, så skönt! de fick igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det värsta är att jag upplevt exakt det du beskrev, sen tvåan i grundskolan till sjuan. ALLA hatade mig, jag hade inga vänner, jag blev nästan dödad flera gånger, nästan dränkt, de knuffade ner mig från ett tak, de slog mig blodig osv. lärarna sa jämt "kom till oss om de gör något" jag kutade som fan till dom hela tiden men allt dom sa var "vi ska prata med dom" eller "det var nog mest på skoj" men inte fan pratade dom med dem, polisen blev inkopplad, men ingen skillnad blev. jag fick byta skola, där blev det mycket bättre! alla i klassen blev mina polare på mindre än en vecka!

en gång när jag och några ur min nya klass såg de som mobbade mig så slog vi dem, så skönt att få ge igen för det dom gjorde, all min jävla ilska som jag känt flödade ut över dem, så skönt! de fick igen!

Yay, sweet revenge! Hämnden är ljuv...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du verkar som en stark typ! Men vafan vad är det som är så jävla coolt att röka? Oj jag rökte Fy fan vad collt jag e. Jag har märkeskläder fy fan vad cool jag e. Jag trackar ner på dom som inte är supersnygga eller skitsmala. Fy fan vad cool jag e.

Jag tycker man är cool om man är rolig och sånt.

Det är ju "de" som påstår att det är coolt, så det är "dem" du ska säg det till. Fast det beror på om du vill leva eller inte... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv blivit mobbad när jag gick i fjärde klass(vårterminen). Blev mobbad både fysiskt och psykiskt. Blev alltid lämnad utanför och alla killar och tjejer i den klassen retade mig och bokstavligen hatade mig. Blev bla sparkad och slagen av en som då gick i högstadiet för ingenting, en sten i huvudet av dom som mobbade mig, så att det började rinna väldigt mycket blod. Polisen var också nära att bli "inkopplat" i detta. Sedan när jag bytte skola till en mer "civiliserad" skola, så kände jag mig väldigt utanför pga att jag blev otroligt känslig efter att jag hade blivit mobbad i den förra skolan jag gick på. Och med tiden så gick detta med mobbarna snabbt över. Så träffade jag dessa mobbare något år senare, och då började dom reta mig och sådana grejjer, fast jag bara var helt lugn och "skrattade inombords" åt dom, för att jag såg så jävla misslyckade dom var. ;)

Nu går jag i en skola där jag har det mycket bättre. Fick snabbt kompisar och har det bra. :):D

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor