Colan K Skrivet 17 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2006 Problem menar du typ då? Cp skadad eller så? Han hade gått i ... skola man har problem, sen i högstadiet började han i "normal" klass, våran. Vet inte vad han hade men Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 17 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2006 Han hade problem för han var född med det.... Idiot för han var dum i huvet Eller såg han inte ut som alla andra? Var han tjock? Var han duktig i skolan? Tyckte han inte om sport? Tyckte han inte det var coolt att röka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 17 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2006 En kille i min klass blev mobbad i sjuan när vi började men tack vare mig och mina normala kompisra så har alla accepterat honom. Han är ju fan VM på nutids-orienterings frågor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
STAB Skrivet 17 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2006 (redigerad) Han hade problem för han var född med det.... Idiot för han var dum i huvet Måste hålla fast vid min kommentar. Att mobba någon bara för att han är dum och sedan även säga; att han är född med att vara dum och tro att det är fritt fram att mobba någon för det. Sedan lägga fram ett argument som inte stiger över en 3 årings Intelligens; han är en idiot för han är dum i huvudet får mig att tycka mycket mycket synd om dig. Och jag hoppas att personen som du mobbade kan läsa det här så han kan få sig ett gott skratt och förstå vad trångsynt du är. Redigerad 17 februari, 2006 av STAB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 17 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2006 Det där att man ska va dum tillbaka gör bara saken värre. Och notera, jag är värkligen inte för mobbing och skulle aldrig kunna mobba någon. Det blir ännu värre om man inte ger tillbaka. Då tror folk att de bara kan köra rakt över dig utan att få nåt motstånd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 17 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2006 Eller såg han inte ut som alla andra? Var han tjock? Var han duktig i skolan? Tyckte han inte om sport? Tyckte han inte det var coolt att röka? Utseende.. tja, han var medellängd och klen/späd. betyg.. g-vg flesta ämnen Han hade ju ingen bollkänsla överhuvetaget och så det började man inte gillade honom antar jag. Men hade gjorde ju irriterande saker jämt och slutade aldrig fall man bad han, där var ju största problemet som folk mobbade honom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 17 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2006 Utseende.. tja, han var medellängd och klen/späd. betyg.. g-vg flesta ämnen Han hade ju ingen bollkänsla överhuvetaget och så det började man inte gillade honom antar jag. Men hade gjorde ju irriterande saker jämt och slutade aldrig fall man bad han, där var ju största problemet som folk mobbade honom Varför låta inte honom bara? Om han är lite störd i huvudet så låt honom vara... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 17 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2006 (redigerad) Det blir ännu värre om man inte ger tillbaka. Då tror folk att de bara kan köra rakt över dig utan att få nåt motstånd. Precis! Det var exakt så det var med mig. Alla höll på med mig och jag sa inget tillbaka. Men det är lite svårt att hitta på något när det står 5-6 pers som hittar på massa saker om en. Eftersom jag aldrig sa något så fortsatte alla att hålla på med mig. Men det var någon snäll själ som hade "upplyst" lärarna om mitt tillstånd så "ledarna" fick snacka med sina mentorer fast jag behövde inte snacka med nån Colan: Oj han var dålig på sport. Det var ju en fin anledning att börja mobba någon. En av mina bästa kompisar är urdålig på sport men han är bättre på andra saker.. skulle jag reta honom bara för det? Redigerad 17 februari, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 17 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2006 Måste hålla fast vid min kommentar. Att mobba någon bara för att han är dum och sedan även säga; att han är född med att vara dum och tro att det är fritt fram att mobba någon för det. Sedan lägga fram ett argument som inte stiger över en 3 årings Intelligens; han är en idiot för han är dum i huvudet får mig att tycka mycket mycket synd om dig. Och jag hoppas att personen som du mobbade kan läsa det här så han kan få sig ett gott skratt och förstå vad trångsynt du är. @ Cortez: stämmer som fan det du sa. Det kommer han inte, en gång i gympan stod 30 pers och håna han.. där kände man la lite ånger efteråt eftersom jag var en av dom som började Efter högstadiet gick han i samma klass som gymnasiet också Men där ignonerade jag honom bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 17 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2006 Jag slog en annan kille som mobbade en annan så han ramlade i vattnet eftersom det rängnade då sen ställde jag mig över honnom så han inte kunde komma upp och sa att han inte skulle göra om det.... killen han mobbade verkade lite efter och näst intill efterbliven, mycket lågt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 17 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2006 Ord ar starkare an slag. Men jo, du har ratt. Pa det mesta iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 17 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2006 (redigerad) STAB: Dagens (eller gårdagens) bästa tråd. Ros utdelad till dig. Angående mobbing så måste jag anse att felet ligger hos skolorna också. Personalen på skolan bör vara utbildad för att kunna upptäcka hur en person mår psyksiskt. Alltså kunna se om personen är utstött på något sett och sedan ta upp detta med kuratorer och sådant. Ett annat alternativ är att personer runt den mobbade vågar säga till lärare, kuratorer mm och få ett slut på det hela innan det utbruttit helt. Till sist så kan jag berätta att på samtliga skolor jag gått på (dagens skola vet jag ej hur det är då jag bara gått 1 termin ungefär) så har man varit extremt dåliga på att ta hand om mobbing. Heby var dock den skola som var sämst på detta och jag hoppas de har rykt upp sig på den fronten, för elevernas bästa. PS: Finns en kille i min klass som ingen vill vara med, inte jag heller och det har sin grund i att när vi började i höstas anklagade han mig och några fler för att ha stulit saker från han. Då tröttnade jag på honom och sen dess har det väl inte varit någon som velat vara med honom. Då anser jag iallafall att det är självförvålat till stor del. Ingen föds till att bli mobbad eller mobbare, däremot kan man själv sätta sig i den sitsen om inte allt står rätt till hemma. DS Redigerad 17 februari, 2006 av SAAB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 17 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2006 Angående mobbing så måste jag anse att felet ligger hos skolorna också. Personalen på skolan bör vara utbildad för att kunna upptäcka hur en person mår psyksiskt. Alltså kunna se om personen är utstött på något sett och sedan ta upp detta med kuratorer och sådant. Sant, skolan suger. Roxxy @ försökte gjorde man alltid men gick inte alltid > mobba Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Sant, skolan suger. Roxxy @ försökte gjorde man alltid men gick inte alltid > mobba På många punkter suger skolan ja och den borde ju gå att förbättra på många sätt. Till exempel hantering på mobbade elever och elever som har det jobbigt på annat sätt. Mår man dålig psykiskt kan man inte koncentrera sig i skolan och får sunkiga betyg. Nu kanske inte detta stämmer in på alla som är mobbade men många av dem kan jag tänka mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 På många punkter suger skolan ja och den borde ju gå att förbättra på många sätt. Till exempel hantering på mobbade elever och elever som har det jobbigt på annat sätt. Mår man dålig psykiskt kan man inte koncentrera sig i skolan och får sunkiga betyg. Nu kanske inte detta stämmer in på alla som är mobbade men många av dem kan jag tänka mig. Stämmer in på mig lite, fast problem hemma iofs.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Stämmer in på mig lite, fast problem hemma iofs.. Ja, det går in där också. Ett tips: Gå till kuratorn på din skola och försök få stöd och ordna upp de problem du har hemma. Du behöver inte säga något till kompisarna eller visa för dem att du går dit om det känns jobbigt. Gå dit då ingen ser dig. Det är bättre att ta itu med problemen i början än när de väl tagit riktig fart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Ja, det går in där också. Ett tips: Gå till kuratorn på din skola och försök få stöd och ordna upp de problem du har hemma. Du behöver inte säga något till kompisarna eller visa för dem att du går dit om det känns jobbigt. Gå dit då ingen ser dig. Det är bättre att ta itu med problemen i början än när de väl tagit riktig fart. Försent, im twisted aldready bwhahaha förresten så är det rätt lugnt nu, jag äger rätt mycket ändå, ska börja praktisera nu på måndag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Försent, im twisted aldready bwhahaha förresten så är det rätt lugnt nu, jag äger rätt mycket ändå, ska börja praktisera nu på måndag Alright! Det låter ju bra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Saab: Det är väldigt svårt att säga till. Iallafall på högstadiet.. Inte för att det är fel att säga till lärare men man liksom kallad tjallare. Även om man är anonym när man säger till lärare så märks det senare. Men vi har en jävligt bra grej med det här med mobbing. MAn kan lägga ner en lapp i en brevlåda om man känner sig mobbad. Och våran lärare som har han om mobbing är verkligen bra. Det var två tjejer i min klass som var "coola" och de mobbade en tjej som var duktig i skolan och inte hade bröst och sånt typ. Gullan som hon kallas fick reda på det och gick och "pratade" med dom båda. De grät nästan efteråt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 18 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2006 Problem menar du typ då? Cp skadad eller så? En cp-skada är ett rörelseförhinder, har inget med hur smart/dum man är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts