Jump to content

Stoppa mobbarna!

STAB
 Share

Recommended Posts

Fy fan vad jag hatar mobbar! Kommer ihåg en kille som blev mobbad i min förra skola, grov mobbning. Jag deltog aldrig i mobbningen, jag gjorde något mycket värre:

Jag tittade på och var glad att det inte var jag.

Då var jag psykiskt svag, jag vågade sällan säga vad jag tyckte, eller ensam gå emot majoriteten. Nu har det blivit bättre, och jag kan kritisera hur mycket som helst utan att bli rädd för att förlora något.

Hade jag varit så som nu, för två år sen hade jag fan slagit ihjäl mobbarna.

I den skolan jag går nu kommer vi bra överens, finnd ingen grov mobbning. Det är väl alltid någon som känner sig något utstött. Men det brukar lösa sig, men mobbare har man sätt på andra håll.

Och fyfan jag svär att ifall jag ser någon med mina egna ögon mobba någon GROVT så kommer jag fan slå mobbaren till hans blod börjar rinna på golvet. Jag blir så jävla förbannad.

Föreställ dig att du är en 14 årig grabb med inga kompisar. Alla hatar dig! ALLA! En stor del går ifrån dig så fort du närmar dig. För du är så jävla äcklig! Sen finns det en annan grupp, en värre grupp. De som inte kan få nog av dig, de jagar dig som jävla hungriga tigrar. De utsätter dig för fräsmt psykisk påfrästning men även fysisk och jag menar grovt!!

"Du är så jävla äcklig och tjock! Ingen vill ha dig, alla tjejer hatar dig. Varför lever du? Ta livet av dig så bir alla och jag menar alla glada. Du kommer aldrig ha något i ditt liv, seriöst vad ska hända när du flyttar hemifrån? Inget jobb, inga vänner ingen tjej. Du så värdelös!. Man blir äcklad och arg bara av att se dig. Så känner nog dina föräldrar med. Uch!"

Och så är det inte en som säger så, utan alla. Alla är emot dig, vemfan hjälper dig. Ingen, för ingen ser dig.

Så kommer du hem, hem? Fan vad skönt, ända stället där du finner ro! Skit i alla andra, sätt dig vid datorn och spela något? Det är väl kul. Ahh, trygghet, här hemma är man inte ensam.

Så får du ett jävla SMS!

"Du är så jävla äcklig, hur fan kan du orka?"

Du har fått flera kränkande e-post medelande med bland annat hot.

"Jag ska ta slut på dit lidande och döda dig!"

För i helvete, säg inte att det är bara att ignorera!

Klart att killens liv är förstört!!

Mobbning måste utrotas omedelbart! Mobbar är onda människor, de föds och de dör. Shit happens for fuck sake. Men vi "normala" som ser på är fan värre! Stoppa mobbningen!

:(

Och nu sitter vi alla bakom dator skärmen med telefonen i handen och kan ringa när som helst en kompis och hitta på något kul. Klart att det här verkar som något att bara ignorera. Men tänk på de som känner sig träffad?

Fan jag blir mer ledsen än arg!

Men det viktigaste våga säga emot! Och det finns andra sätt att hjälpa! Börja umgås med offret! Tänk dig vad härligt för den personen, att ha någon som bryr sig! Jag slår vad om att ni blir snabbt vänner! Ge det ett försök!

Vad har du för erfarenheter INOM mobbning, vad har du sett och inte sett? Berätta!

:wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Bra skrivet :wub:

Jo jag har också och kände mig lite små-mobbad i sexan (går i sjuan nu)

Det går en kille i 6:an (en klass under mig) han är ganska tjock och har "bröst".

Många i min klass och i hans klass håller på med honom och slår honom och sånt utan att han har gjort någonting. Men han kämpar tillbaka. Det är underbart att se alltså men jag tycker så jädra synd om honom. Det enda är att många håller på med honom och eftersom jag har blivit mobbad och får en släng av det ibland igen så är jag lite "feg" av mig och vågar inte göra något speciellt åt det. NU på senaste tiden har jag börjat säga till att de ska sluta och inte hålla på med honom så mycket. Jag är lite småtjock själv så jag vet hur känsligt det är att bli kallad tjock och sånt.

Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag vill inte "tjalla" eftersom då blir man hatad och blir snabbt ökänd bland eleverna. Och jag vill heller inte ta till våld eftersom de är många fler än mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har du för erfarenheter INOM mobbning, vad har du sett och inte sett? Berätta!

:wub:

Jag har själv blivit mobbad. För länge sedan, i 3,4:an. Tog slut efter ett tag, jag nekade ett jäkla bra tag att jag var mobbad. Fast till sist märkte mamma att jag måste dåligt och tog tag i det.

Been there, done that.. =(

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du slå ihjäl mobbarna? Det låter inte så smart, då är ju inte du mycket bärtre skälv.

Och är det ingen som gillar dig så beror det säkert på någonting. Du har väl varit elak mot dem kanske.

Och nej, mobbing ska inte förekomma men att slå en mobbare är ju fan helt sanslöst.

Vi har en i klassen som inte direkt är fysiskt mobbad men utstött är han, men försöker ma vara med honom så är han bara oseriös och helt korkad. Jag hatar honom faktist. Han har gjort en jävla massa mot mig och han förtjänar inte min vänskap. Man kan inte vara med honom. Jag retar honom aldrig men jag orkar bara inte med honom.

(Skriver "du" som ett exempel om ni inte hajar eller fiskar det)

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du slå ihjäl mobbarna? Det låter inte så smart, då är ju inte du mycket bärtre skälv.

Och är det ingen som gillar dig så beror det säkert på någonting. Du har väl varit elak mot dem kanske.

Och nej, mobbing ska inte förekomma men att slå en mobbare är ju fan helt sanslöst.

Vi har en i klassen som inte direkt är fysiskt mobbad men utstött är han, men försöker ma vara med honom så är han bara oseriös och helt korkad. Jag hatar honom faktist. Han har gjort en jävla massa mot mig och han förtjänar inte min vänskap.

Det där var väl dumt sagt. Skulle han vara dum mot alla mobbarna? Antagligen har han väl varit lite annurlunda utseende eller pratar annurlunda eller något som inte låter som de andra. Jag har själv blivit mobbad bara för att jag är lite tjock. Och inte fan har jag gjort något mot dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

STAB: Tror du att mobbarna kommer bli bättre människor om du slår dom blodiga? :wub:

Det var mer "skivet" än gjort :(

Försöker beskriva min ilska så bra som möjligt eller nåt. Men jag tror att det hade slutat illa ifall jag stöter på en person som just i samma ögonblick mobbar någon grovt.

Att utrota mobbningen är svårt, nej vi alla kan inte plocka fram morsans köttkniv och hugga ner all mobbare. Men vi kan säga stopp! Det lilla ordet kan hjälpa beroende på vem du är, tro mig.

Att använda agera fysiskt mot mobbare kan hjälpa. Att säga stopp kanske inte alltid hjälper. Men att putta någon kanske?

Men först och främst prata med offret, umgås! Han blir säkert glad! Kanske inte direkt men efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där var väl dumt sagt. Skulle han vara dum mot alla mobbarna? Antagligen har han väl varit lite annurlunda utseende eller pratar annurlunda eller något som inte låter som de andra. Jag har själv blivit mobbad bara för att jag är lite tjock. Och inte fan har jag gjort något mot dom.

Det finns dom som retar honom för att han är lite sådär jobbig, kanske för att han har glasögon. Det är helt fel. Men oftast så är alla schyssta mot honom men han är lika dum endå, står och petatar på en, gör jobbiga ljud som han fortsätter med även om man ber honom sluta mm. Och JAG har fan inte gjort honom ett skit och ändå så stör han mig som ba'uta helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns dom som retar honom för att han är lite sådär jobbig, kanske för att han har glasögon. Det är helt fel. Men oftast så är alla schyssta mot honom men han är lika dum endå, står och petatar på en, gör jobbiga ljud som han fortsätter med även om man ber honom sluta mm. Och JAG har fan inte gjort honom ett skit och ändå så stör han mig som ba'uta helvete.

Men du skrev till Stab att han antagligen hade varit dum mot dom och därför hade de hållit på med dom. Det var det jag reagerade på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har en i klassen som inte direkt är fysiskt mobbad men utstött är han, men försöker ma vara med honom så är han bara oseriös och helt korkad. Jag hatar honom faktist. Han har gjort en jävla massa mot mig och han förtjänar inte min vänskap. Man kan inte vara med honom. Jag retar honom aldrig men jag orkar bara inte med honom.

(Skriver "du" som ett exempel om ni inte hajar eller fiskar det)

Jag hade inte tänkt att ta upp en disskution om meninglösa bråk:

En kille är dum så vi är dumma tillbaka. Skiter jag i, nu låter jag lite väl kritisk mot dig. Ta det inte så, ta inte illa upp. Men det jag pratar om är personer som blir mobbade BARA för att de finns och inget annat. :wub:

EDIT: Jag erkänner jag är inte Mr.Perfekt. Jag är inte den heliga Jesus som kommer för att bringa fred. Men jag är jag, och jag TÅL absolut inte mobbare. Jag tål de inte bara. Jag blir besviken och arg på de. Jag har aldrig slagits, kanske låter som att jag är ett psykfall. Nejdå, och jag vet inte till 100% hur jag skulle reagera ifall jag ser någon bli mobbad. Kanske blir jag bara så trött att jag suckar. Kanske slår jag till?

Jag har aldrig varit där, så jag kan omöjligt säga konkret hur jag skulle reagera.

Men jag tror just nu i skrivande stund att jag skulle slå en mobbare hårt. För de väcker hat inom mig.

Redigerad av STAB
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade inte tänkt att ta upp en disskution om meninglösa bråk:

En kille är dum så vi är dumma tillbaka. Skiter jag i, nu låter jag lite väl kritisk mot dig. Ta det inte så, ta inte illa upp. Men det jag pratar om är personer som blir mobbade BARA för att de finns och inget annat. :wub:

Det där att man ska va dum tillbaka gör bara saken värre.

Och notera, jag är värkligen inte för mobbing och skulle aldrig kunna mobba någon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan säga såhär, jag är mobbad för att jag nästan är för smal och inge stark alls typ  :wub:

Men vad bryr jag mig om det, jag trivs som jag är :(

Kan du verkligen påstå att du är mobbad? Inte retad av någon person bara?

Mobbning är som en förföljelse av flera personer. Jag tror inte vi pratar om samma nivå av mobbning. Men jag är glad för din skull at du inte tar illa upp, det är jag verkligen och fortsätt så ;)

Men alla är inte lika starka inom sig, vissa kanske verkligen känner sig "träffade". Då behöver man inte mer skit utan uppmuntran och stöd.

EDIT: Du skriver själv att du trivs som du är. Men då blir det inte lika svårt att ta emot stryk som någon som känner sig misslyckad.

Redigerad av STAB
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehum kan man ta detta som mobbning "MEN för i helvete ät upp dig mer bög jävel"

Och ja, det är inte några utan bra många som säger det och det finns dom som tycker jag verkar efterbliven för när någon som jag inte riktigt känner så bra frågar nått vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Sen drar dom och säger typ "Mmm visst stick och häng dig äckel" typ :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mobbning är som en förföljelse av flera personer. Jag tror inte vi pratar om samma nivå av mobbning. Men jag är glad för din skull at du inte tar illa upp, det är jag verkligen och fortsätt så :wub:

Men alla är inte lika starka inom sig, vissa kanske verkligen känner sig "träffade". Då behöver man inte mer skit utan uppmuntran och stöd.

EDIT: Du skriver själv att du trivs som du är. Men då blir det inte lika svårt att ta emot stryk som någon som känner sig misslyckad.

Men om en person säger samma sak varje dag och får med alla andra i att säga det är det också mobbing.

Men det är ju då man ska ta stöd ifrån sina kompisar. Men vafan så står han också och gapflabbar åt när **** sa att bollen rullade iväg precis som mig. Då blev jag fan ledsen. Då undrade jag om han fortfarande är min kompis. Så är det fortfarande. Jävligt taskigt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I högstadiet mobba vi en kille, rena idioten, han hade problem  :(

Aja, skjut mig, ångrar det inte heller

kom till rektorn ett antal gånger..

"mobba gör man för man är psykist klen?"  :wub:    tror inte det faktist, man har bara problem

Varför var han en idiot, varför hade han problem?

Hittils har du bara bevisat enligt min uppfattning att du är en obildad ren idiot.

Men du får gärna bevisa att jag har fel.

Redigerad av STAB
Länk till kommentar
Dela på andra sidor